کد خبر : 1898758 | 14 فروردين 1402 ساعت 11:27 | 29K بازدید | 5 دیدگاه

برگی از تاریخ؛

جای خالی یامگا درحساس‌ترین لحظه تاریخ!(عکس)

آبی‌ های پایتخت این روزها دغدغه پنالنی زدن ندارند، ضربه ای که می‌توانست آنها را سه ستاره کند.

جای خالی یامگا درحساس‌ترین لحظه تاریخ!(عکس)

به گزارش " ورزش سه "، باران سیل آسا از نیمه شب سیزدهم فروردین تا آغاز بازی استقلال و آنیانگ چین در مرحله نیمه نهایی جام باشگاه‌های آسیا در سال 1381، شاید یکی از بارش‌های تاریخی تهران در چند دهه گذشته بود، که روز بازی مهم استقلال در جام باشگاه های آسیا را انتخاب کرده بود. 

از آن روز 21 سال می گذرد، بازی که در زمین باتلاقی و پر از آب ورزشگاه آزادی برگزار شد و آبی‌ها نبرد را با نتیجه دو بریک به آنیانگ کره واگذار کردند تا از رسیدن به فینال محروم شوند.

در آن بازی، استقلال صاحب یک ضربه پنالتی شد، که محمد نوازی آن را از دست داد. نوازی که یکی از بهترین پنالتی زنهای آن روزهای فوتبال ایران بود و همواره ضرباتش را محکم به سمت راست دروازه بان و بالای دروازه می‌زد، ضربه اش به هوا رفت تا اینچنین حسرت آن صحنه را بخورد. 

1838084
حسرت نوازی ، او که پنالتی هاش کمتر به خطا می‌رفت، در مهمترین  ضربه  پنالتی که زد، ضربه اش به خطا رفت

استقلال پنالتی زن‌های بزرگی در تاریخ خود داشته است، شاهرخ بیانی، صادق ورمزیار، امیرقلعه نویی، آتیلاحجازی و محمد نوازی کسانی بودند که به ندرت پنالتی های خود را در جریان بازی از دست دادند، ولی ضربه قلعه نویی در ضربات پنالتی جام حذفی اواسط دهه 60 جلوی پرسپولیس، پنالتی شاهرخ بیانی در فینال جام حذفی سال 69 در برابر ملوان بندرانزلی و این ضربه پنالتی نوازی از مهمترین پنالتی‌های بازیکنان استقلال است که از دست رفته است. ضرباتی که به اعتماد به نفس و تمرکز بالا نیاز دارد. 

1838085
لحضه پنالتی استقلال، خطای دروزاه بان آنیانگ برروی فراز فاطمی در زمینی پر از آب

شاید در همه این سال‌ها یامگا پنالتی زن در استقلال حضور داشت، تعداد قهرمانی‌های این تیم در جام حذفی بیشتر می‌شد و استقلال این روزها به جای دو ستاره، سه ستاره روی پیراهن خود داشت.

دیدگاه‌ها