کد خبر : 1898829 | 14 فروردين 1402 ساعت 16:14 | 7.9K بازدید | 1 دیدگاه

آغاز مسیر سخت دختران ایران در راه پاریس؛

تمام ایران حامی تیم ملی زنان ایران!

روز چهارشنبه، 16 فروردین ماه، آغاز مسیر سخت و طولانی دختران ایرانی در مسیر صعود به المپیک پاریس خواهد بود.

تمام ایران حامی تیم ملی زنان ایران!

به گزارش "ورزش سه"، تنها دو روز تا نخستین دیدار تیم ملی زنان در مسیر صعود به المپیک پاریس باقی مانده است. شیر دختران ایرانی روز چهارشنبه در نخستین دیدار خود به مصاف میانمار خواهند رفت تا اولین محک جدی خود را در مصاف با تیمی تجربه کنند که در رنکینگ برترین تیم‌های زنان جهان، 24 پله از آن‌ها بالاتر است. زنان ایرانی که حدود دو سال است به رنکینگ فیفا بازگشته‌اند در حال حاضر جایگاه 67 جهان را در اختیار دارند و میانماری‌ها در رتبه 43 برترین تیم‌های زنان ایستاده‌اند. اما جایگاه دو تیم در رده‌بندی برترین تیم‌ها، تنها دلیل دشوار بودن این دیدار برای دختران ایران نیست.

آغاز یک اردوی پرحاشیه در روزهای پایانی اسفند
پس از پایان لیگ پانزدهم زنان در اواخر بهمن ماه سال 1401، انتظار می‌رفت که با توجه به پیش رو بودن روزهای سخت تیم ملی زنان در مسیر صعود به المپیک پاریس، هرچه زودتر اردوی تیم ملی تشکیل شود و مسابقات تدارکاتی برای آماده‌سازی بهتر ملی‌پوشان، در نظر گرفته شود اما ماجراهای مربوط به انتخاب سرمربی جدید و یا ابقای مریم آزمون در سمت مربیگری تیم ملی زنان ایران سبب وقفه طولانی مدت برای تشکیل اردو شد. سرانجام بعد از کش و قوس‌های فراوان سایت رسمی فدراسیون فوتبال اعلام کرد که بر اساس اعلام مریم آزمون، 32 بازیکن از روز 24 اسفند ماه راهی کمپ تیم‌های ملی خواهند شد تا دور نخست اردوی تدارکاتی تیم ملی آغاز شود. این بدان معنا بود که سرانجام مریم آزمون در سمت خود ابقا شده و تیم ملی زنان ایران فرصت یک ماهه را که می‌توانست در جهت آماده‌سازی بهتر از آن بهره ببرد، بی‌دلیل از دست داد. اما این پایان حواشی مربوط به کادرفنی تیم ملی نبود و حضور همزمان مریم جهان نجاتی به عنوان سرمربی تیم ملی زیر 20 سال و دستیار مریم آزمون، موج جدیدی از انتقادات را علیه کادر فنی تیم ملی ایجاد کرد. در ادامه هم حضور فاطمه عزیزی، دروازه‌بان 27 ساله زارع باتری سنندج، به عنوان مربی دروازه‌بانان تیم ملی، سبب انتقادات بیشتری شد. ماجرای دعوت از 12 بازیکن تیم شهرداری سیرجان برای حضور در اردوی تیم ملی نیز موضوع دیگری بود که سبب انتقادات فراوان به تصمیمات مریم آزمون و جهان نجاتی بود که تا حدودی ذهن ملی‌پوشان را درگیر حواشی کرده بود.

انصراف بنگلادش و مالدیو کار را سخت کرد!
شاگردان مریم آزمون که در ماه‌های اخیر روزهای پرچالشی را برای آماده‌سازی و حضور در مرحله اول مقدماتی المپیک پاریس پشت سر گذاشته‌اند، تنها یک اردوی 17 روزه در کمپ تیم‌های ملی برگزار کرده و بدون انجام حتی یک دیدار تدارکاتی راهی میانمار شدند. این درحالی بود که تیم ملی زنان ایران در دور نخست این رقابت‌ها در گروه B با تیم‌های بنگلادش، مالدیو و میانمار هم‌گروه بود و آزمون و شاگردانش امیدوار بودند که با کسب دو پیروزی آسان برابر بنگلادش و مالدیو، برای انجام دیدار سوم و سرنوشت‌ساز مقابل میانمار از آمادگی خوبی برخوردار باشند. اما درست دو روز پیش از اعزام کاروان دختران ایران به میانمار، فیفا از انصراف 5 تیم از این رقابت‌ها خبر داد که از قضا نام دو حریف ایران (بنگلادش و مالدیو) در این لیست به چشم می‌خورد. با این اوصاف، حالا کار برای شاگردان آزمون بیش از پیش سخت شد. دو بازی رفت و برگشت در تاریخ 16 و 19 فروردین برابر تیم میزبان، شروع دشواری در مسیر صعود به المپیک پاریس خواهد بود.

1834235

اولین تمرین ملی‌پوشان در "یانگون" برگزار شد!
ساعت 3 بامداد روز یکشنبه، 13 فروردین، اعضای تیم ملی زنان، تهران را به مقصد یانگون، پایتخت میانمار که میزبان برگزاری مسابقات است ترک کردند و بعد از ظهر همین روز به هتل نواتل که محل اقامت تیم ملی ایران در میانمار است رسیدند. این درحالی بود که لیست نهایی تیم ملی برای اعزام به میانمار شامل 22 بازیکن می‌شد و می‌توان گفت که آزمون هم به سبک کارلوس کی‌روش که با 22 بازیکن راهی جام جهانی قطر شده بود، با یک بازیکن کمتر به استقبال این مسابقات رفت! ظهر روز دوشنبه نیز نخستین تمرین ملی‌پوشان در ورزشگاه دوآن شهر یانگون برگزار شد تا در فاصله دو روز به اولین مصاف تیم ملی زنان ایران و میانمار، مریم آزمون آخرین نکات تمرینی را به شاگردانش گوشزد کند.

تمام ایران حامی تیم ملی زنان!
با تمام مشکلاتی که همواره گریبان‌گیر تیم‌های ورزشی ایران به ویژه فوتبال زنان بوده است، تاریخ نشان داده است که دختران ایرانی همواره شگفتی‌ساز بوده‌اند. آن‌ها که حدود دو سال قبل برای اولین بار موفق به صعود به مسابقات جام ملت‌های آسیا شده‌اند. حالا به دنبال خلق یک شگفتی دیگر و صعود به جمع 12 تیم برتر قاره کهن هستند تا با شکست میانمار، امیدها را تا زمان شروع دور بعدی مسابقات که آبان ماه سال 1402 خواهد بود، برای ما زنده نگه دارند.

در نهایت تیم تحریریه "ورزش سه" برای تیم ملی زنان در این دو مسابقه سخت آرزوی موفقیت دارد و امیدواریم که به مانند قبل، در این دو دیدار هم شاهد خلق شگفتی توسط دختران لایق ایرانی باشیم.

دیدگاه‌ها