کد خبر : 1920814 | 24 فروردين 1402 ساعت 21:36 | 49.9K بازدید | 64 دیدگاه

به انتخاب تایم

مسی و امباپه در فهرست 100 چهره تأثیرگذار دنیا

نام لیونل مسی و کیلیان امباپه وارد فهرست 100 نفره تأثیرگذارترین چهره‌های دنیا شد که توسط نشریه تایم منتشر می‌شود.

مسی و امباپه در فهرست 100 چهره تأثیرگذار دنیا

به گزارش "ورزش سه"، در فهرست 100 چهره تاثیرگذار دنیا در سال 2023 که توسط نشریه تایم منتشر شد نام لیونل مسی ستاره بزرگ آرژانتینی که در این سال با تیم ملی کشورش فاتح جام جهانی فوتبال شد به چشم می‌خورد.

فهرست 100 چهره تأثیرگذار دنیا از سال 1999 هر ساله توسط نشریه تایم منتشر می‌شود و معمولا کمتر چهره ورزشی به آن راه می‌یابد. اکثر نام‌های این فهرست را معمولا هنرپیشه‌ها، سیاست‌مداران، خواننده‌ها و صاحبان صنایع بزرگ تشکیل می‌دهد.

اما در فهرست سال 2023 نشریه تایم نام 6 ورزشکار دیده می‌شود که تنها 2 نفر از آن‌ها فوتبالیست هستند: لیونل مسی و کیلیان امباپه.

1851889

در گزارشی که برای توصیف این فهرست در نشریه تایم منتشر شده چهره‌های مشهور حوزه‌های مختلف توضیح کوتاهی درباره علت راه یافتن هر کدام از افراد به این فهرست نوشته‌اند. توضیح درباره راه یافتن لیونل مسی به جمع 100 چهره تأثیرگذار دنیا را راجر فدرر، اسطوره دنیای تنیس، تهیه کرده است. فدرر در توصیف مسی نوشت:"دوران ورزشی من تازه تمام شده و تازه حس می‌کنم ورزشکارها چه اهمیتی دارند. این اهمیت برای فوتبالیستی مثل مسی به مراتب بیشتر از سایر ورزشکارها است. او نماینده کشوری است که با فوتبال زندگی می‌کند و از سوی دیگر خیلی‌‌ها مسی را بهترین فوتبالیست تاریخ می‌دانند. حتی کسانی که فوتبال را دنبال نمی‌کنند به احتمال قریب به یقین نام مسی را شنیده‌اند و از اهمیت او در دنیا آگاهند."

دیدگاه‌ها