کد خبر : 1922017 | 30 فروردين 1402 ساعت 13:53 | 18.6K بازدید | 15 دیدگاه

اعتراف شوچنکو: قهرمانی استانبول حق لیورپول بود

آندری شوچنکو، ستاره سابق میلان، تایید کرد که لیورپول شایستگی قهرمانی در لیگ قهرمانان 2005 را داشت.

اعتراف شوچنکو: قهرمانی استانبول حق لیورپول بود

به گزارش "ورزش سه"، دیدار دو تیم میلان و لیورپول در فینال لیگ قهرمانان 2005 که به میزبانی استانبول برگزار شد یکی از به یاد ماندنی‌ترین و جذاب‌ترین فینال‌های این رقابت‌ها بوده است. 

میلان تحت هدایت کارلو آنچلوتی در آن بازی نیمه اول را با پیروزی 0-3 و به لطف گل دقیقه اول پائولو مالدینی و دبل هرنان کرسپو به رختکن رفت اما شرایط در نیمه دوم کاملا متفاوت شد. 

استیون جرارد، ولادیمیر اسمیچر و ژابی آلونسو در نیمه دوم سه گل برای لیورپول به ثمر رساندند تا بازی به تساوی کشیده شود. دو تیم در وقت‌های اضافه نتوانستند دروازه یکدیگر را باز کنند و یرزی دودک در ضربات پنالتی با مهار ضربه شوچنکو توانست قهرمانی را برای تیمش به ارمغان بیاورد. 

1854189

شوچنکو پس از حدود 18 سال درباره این بازی به CBS Sports گفت: «لحظاتی هست که شما کمی توجه‌تان را از دست می‌دهید و در همین لحظات است که آنها می‌توانند به بازی برگردند. ما پس از آن در شش دقیقه سه گل دریافت کردیم اما همچنان خیلی خوب بازی کردیم. فرصت‌های زیادی خلق کردیم و باور داشتیم که می‌توانیم شرایط را تغییر دهیم و برنده شویم.

در اواخر وقت اضافه فرصت خوبی داشتم که دودک آن را به زیبایی مهار کرد. در واقع باور این که آن توپ وارد دروازه نشد دشوار بود. اما زیبایی فوتبال همین است. هر اتفاقی ممکن است رخ دهد و این موضوع برای من قابل احترام است. لیورپول شایستگی این قهرمانی را داشت، شاید چون باور آنها از ما قوی‌تر بود.»

دیدگاه‌ها