کد خبر : 1922055 | 30 فروردين 1402 ساعت 18:04 | 170.1K بازدید | 30 دیدگاه

با امیرخان رفیقیم اما گزینه‌های او افراد دیگری هستند؛

صحبت‌های عجیب و جنجالی محمود فکری

محمود فکری صحبت‌هایی جنجالی در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی، دوران حضورش در استقلال و احتمال مربیگری‌اش در تیم امید مطرح کرد.

صحبت‌های عجیب و جنجالی محمود فکری

به گزارش "ورزش سه"، محمود فکری تا چند هفته پیش در کورس لیگ یک برای صعود به لیگ برتر با سایپا قرار داشت اما به یک‌باره از این تیم کنار گذاشته شد. با سرمربی سابق نساجی، استقلال و سایپا پیش از دربی به گفت‌وگو نشستیم و او در خصوص این بازی مهم صحبت کرد. فکری همچنین در مورد جدایی از سایپا و اتفاقات دوران حضورش در استقلال نیز توضیح داد. کاپیتان سابق استقلال حرف‌هایی جنجالی در مورد امیرقلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی به زبان آورد و به شایعه احتمال حضورش در تیم ملی امید پاسخ داد.

صحبت‌های محمود فکری را در این صفحه می‌خوانید:

*چه شد که از سایپا جدا شدید؟
فکر می‌کنم دلیلش سالم کار کردنم بود و از طرف دیگر اختیار دست مدیریت باشگاه است و تصمیم گرفتند که برکنارم کنند و تابع تصمیم مدیریت بودم. بزرگ‌ترین دلیل می‌تواند سالم کار کردنم باشد که شاید خیلی‌ها نتوانند آن را تحمل کنند.

*یعنی کسی که جای شما آمده ناسالم کار می‌کند؟
آن را نمی‌دانم و خودشان می‌دانند. در مورد خودم صحبت می‌کنم. سایپا در این دو، سه سال شرایطی داشت که رو به سقوط بود و پس از سقوط به لیگ یک، در حال سقوط به لیگ دو بود و سال گذشته هفته آخر در لیگ یک ماند. امسال ما تیم را در اختیار گرفتیم و امتیازاتی که تا آخر نیم فصل اول گرفتیم برای ماندن تیم سایپا کافی بود. سال گذشته هم این تیم، سایپا بود و بازیکنان و کادر فنی‌اش مشکل خاصی نداشتند. خدا را شکر می‌کنم که سایپا را تیم دوم و مدعی تحویل دادم و امیدوارم به لیگ برتر صعود کند چرا که جایش خالی است.

*در مورد مشکلات‌تان با مدیریت سایپا صحبت کنید و این اواخر روابط خوبی نداشتید.
یک سری صحبت‌ها را بعد از بازی با شهر بابک مطرح کردم و یک‌سری مسائل و خواسته‌هایی بود که نمی‌شد من به آنها تن بدهم. همه آنها باعث این اختلافات شده و مسائل دیگری که به سلامت خودم برمی‌گردد.

*در مورد استقلال ریکاردو ساپینتو صحبت کنید.
الان تیم باتوجه به مشکلاتی که دارد خوب فوتبال بازی می‌کند و نتایج خوبی هم گرفته است. همه باید حمایت کنند تا این تیم بتواند امسال به قهرمانی برسد.

1622843

*در بازی با هوادار یک‌سری اتهامات کم‌کاری به مدافع و تیم حریف وارد شد، به نظر شما گل‌های استقلال فنی بود؟
در این رابطه نمی‌توانم صحبت کنم چون بازی را ندیدم. ولی بحث این است که استقلال این روزها خوب فوتبال بازی می‌کند و همه تیم‌هایی که جلویش قرار می‌گیرند را می‌برد. شاید بحث تبانی با توجه به دربی پیش‌رو، بازی رسانه‌ای برای برهم زدن تمرکزشان باشد.

*به طور کلی، به نظرتان کم‌کاری و شرط‌بندی در فوتبال ایران وجود دارد؟ 
فوتبال ما که مشکلات زیادی دارد. هر بحثی را وسط بکشی چون فساد در فوتبال‌مان هست، می‌تواند خیلی موارد این‌چنینی وجود داشته باشد. هر چند وقت یک‌بار هم در این موارد حکم‌های کمیته انضباطی را می‌بینیم. ممکن است یک‌سری موارد هم از چشم کمیته اخلاق دور بماند.

*در مورد حذف استقلال از آسیا صحبت کنید.
در مورد مسائل مالی نمی‌دانم چرا برای پرداخت طلب استراماچونی تعلل کردند. چه زمان آقای آجورلو و چه فتح‌الله‌زاده پرداخت نشد. شنیده بودم آقای مددی یک مبلغی را برای استراماچونی گذاشته و به مدیر بعدی گفته بود که این پول را برای طلب استراماچونی پرداخت کند. نمی‌دانم تعلل از طرف کی بوده. یک موردی را در صحبت آقای فتح‌الله‌زاده و قربان‌زاده شنیدم و بحث پنج میلیارد را مطرح شده بود؛ خواهشی دارم که این است که بروند سراغ پرونده‌های صدهزار میلیاردی و آنها را به بیت‌المال برگردانند. این چهار، پنج میلیارد شاید در تیم‌های لیگ دویی هم گم بشود! از یک طرف شنیدم که آقای فتح‌الله‌زاده طلب قبلش را گرفته است.

*در مورد دربی صحبت کنید. با توجه به روند تیم‌ها چه پیش‌بینی‌ای دارید؟
بازی‌های استقلال و پرسپولیس همیشه حساسیت‌های خودش را دارد و با توجه به اینکه تیم‌های استقلال، پرسپولیس و سپاهان در کورس قهرمانی هستند می‌تواند برد این بازی برای قهرمانی در لیگ تعیین‌کننده باشد و مساوی به نفع سپاهان است. امیدوارم با توجه به شرایط، استقلال برنده بازی باشد و روند خوبش را حفظ کند و به قهرمانی نزدیک شود.

*خبرهایی در مورد سرمربیگری شما در تیم ملی امید مطرح شده است.

الان انتخاب‌ها در فوتبال ما رابطه‌ای است و شاید توجهی به شایستگی افراد نشود. حتی برای سرمربیگری تیم ملی هم اگر رابطه‌ات خوب نباشد انتخاب نمی‌شوی. در رسانه‌ها گفتند اما من عملا چیز خاصی را ندیدم و تماسی با من گرفته نشده است. من شنیدم گزینه آقای قلعه‌نویی برای تیم امید، آقای حسینی است. از طرفی هم آقای کاشانی مدیر تیم امید شده و ایشان گزینه‌اش شخص دیگری است. دعوا بین این دو قدرت است تا گزینه خودشان را مطرح کنند و اسم من برای رد گم‌کنی بوده است! این کار را کردند ولی در نهایت گزینه خودشان را انتخاب می‌کنند چراکه صحبت خاصی با بنده نشده است. هرچه لابی قوی‌تری داشته باشی می‌توانی در تیم‌های ملی و باشگاهی تیم بگیری.

1577770

* الان انتخاب قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی، بر اساس شایستگی بوده یا رابطه؟
باید ببینید معیار انتخاب چه هست. . مثلا الان آقای قلعه‌نویی اسم و رسم خوبی دارند ولی...  دفعه پیش که ایشان برای تیم ملی انتخاب شده بود، در سال‌های خوبش بود و چندین قهرمانی آورده بود و زمان خوبی برای انتخابش بود ولی در حال حاضر نمی‌دانم معیار انتخاب چه هست؟ اصلا معیار انتخاب کی‌روش چه بود؟ مربی‌ای مثل اسکوچیچ انقدر قوی ظاهر شد و تیم ملی را به جام جهانی برد و مثل آب خوردن او را کنار گذاشتند. وقتی هم خواستیم انتقاد کنیم گفتند الان وقت انتقاد نیست و همه باید حمایت کنیم که در جام جهانی بدرخشیم ولی درخشش‌مان را هم دیدید! حداقل ما ایرانی‌ها دوست نداشتیم به انگلیس و امریکا ببازیم اما باختیم؛ مخصوصا به انگلیس که با اختلاف زیاد باختیم. بعد از جام جهانی هم آقای کی‌روش رفت و کسی هم انتقادی نکرد.

* پس برای تیم ملی امید هم رابطه مطرح است؟
برای تیم ملی امید هم همین شکل است و هر کدام از مربیان ارتباط خوبی با مسئولین تصمیم‌گیرنده داشته باشند انتخاب خواهند شد و اگر نداشته باشند کنار می‌روند. آقای احمدی، مجری فونبال برتر گفته بود که یکی از گزینه‌های اصلی محمود فکری است که میانه خوبی هم با امیر قلعه‌نویی دارد؛ ولی من شنیده‌ام در چندسال اخیر هرجا گزینه بودم آقای قلعه‌نویی شخص دیگری را معرفی کرده و از دوستی ما فقط همین چیزها مانده است!

*یعنی آقای قلعه‌نویی با شما مشکل دارد؟
من نمی‌دانم او با من مشکل دارد یا افراد دیگر را خیلی دوست دارد. شاید با من مشکلی ندارد و افراد دیگری را دوست داشته باشد.

* یعنی شما هم که استقلال رفتید ارتباط با کسی داشتید؟
رفتن من به استقلال، غیر از اینکه من کاپیتان استقلال بودم و عقبه استقلالی بودن را داشتم، در تیم نساجی در لیگ یک نتایج خوبی گرفتم بود. تیم نساجی‌ای را تحویل گرفتم که شانس سقوط بود و در ده بازی ۱۸ امتیاز گرفتم. در آن ده بازی هم با تمام مدعیان بازی کردیم و باخت نداشتیم. استقلال هم  در بدترین شرایط دهه اخیرش بود. مثلا برای آماده‌سازی ۲۰ روز وقت داشتیم و تیم در جام حذفی و آسیا به آن شکل حذف شده بود. تغییر مدیریت و بازیکنان را هم داشتیم. یک‌سری قراردادهایی نیز تمدید شده بود که بازیکن مثلا یک میلیاردی سال بعد قراردادش شش میلیارد شد. به یک‌سری هم گفته بودند زیر میزی مثلا دو میلیارد می‌دهیم. با اختلافاتی که بین بازیکنان و تیم مدیریتی آن زمان بود، هرکسی استقلال را قبول نمی‌کرد. من یکی از گزینه‌های استقلال شدم و متاسفانه هجمه‌هایی به من وارد شد. من استقلال را با آن همه مشکل گرفتم و به صدر جدول رساندم و بعدها هم مشخص شد اوضاع چه بوده است. من توانایی خودم را نشان دادم و مشخص است که به خاطر واسطه بوده یا توانایی‌ام؛ شاید هم آن استقلال را اصلا کسی قبول نمی‌کرد! همه این‌ها را می‌شود بررسی کرد. من جریمه‌های زیادی هم بابت آمدن به استقلال دادم. من حدود ۹۵۰ میلیون جریمه دو میلیارد و سیصد میلیاردی را دادم و بقیه‌اش را آقای حدادیان لطف کردند به من برگرداندند. خیلی‌ها به استقلال می‌آیند و می‌خواهند جیب‌شان را پر کنند ولی ما هزینه هم دادیم.

دیدگاه‌ها