کد خبر : 1922755 | 03 اردیبهشت 1402 ساعت 13:34 | 7.3K بازدید | 0 دیدگاه

بو اسونسون، شاگردی که فن آخر را از توخل یاد گرفت

بو اسونسون، سرمربی جوان ماینتس، توانست دست به کاری بزرگ بزند و بایرن مونیخ را مغلوب کند.

بو اسونسون، شاگردی که فن آخر را از توخل یاد گرفت

به گزارش "ورزش سه"، دیدار روز گذشته بایرن مقابل ماینتس یک تقابل ویژه بین مربیان دو تیم بود.

اسونسون به مدت 5 سال به عنوان بازیکن زیر نظر توخل در ماینتس بازی کرد و دوئل با او به عنوان سرمربی را اتفاقی خاص می‌داند: "خیلی چیزها چه در زمین فوتبال چه خارج از آن از توماس یاد گرفتم و اکنون از آن استفاده می‌کنم. او یکی از افراد تعیین کننده در زندگی من بوده است."

در نهایت تقابل شاگرد و مربی به سود شاگرد به اتمام رسید. جایی که ماینتس به همراه اسونسون با نتیجه 3-1 بایرن مونیخ را مغلوب کردند. این تیم در حال حاضر در رتبه ششم بوندسلیگا با 45 امتیاز قرار دارد.

1855724

اسونسون علاوه بر کسب نتایج خوب در ماینتس، جوان‌گرایی بسیار خوبی در این تیم انجام داده و استعدادهای خوبی در اختیار دارد. او در این باره گفت: "چند سال پیش تمایل داشتیم بازیکنان 25-26 ساله به خدمت بگیریم که برایمان کارساز نبود. اکنون قراردادهای قرضی با بازیکنان جوان می‌بندیم که بسیار منطقی‌تر است."

او در سال 2007 به عنوان بازیکن از مونشن گلادباخ به ماینتس پیوست و 7 سال در این تیم حضور داشت. او 5 سال از این زمان را شاگرد توخل بود و در نهایت با همین تیم نیز بازنشسته شد. او سپس به دوره مربیگری روی آورد و کار خود را با دستیار بودن در کادر فنی ماینتس آغاز کرد. سپس سرمربی تیم جوانان ماینتس شد. در سال 2017 اسونسون توانست سرمربی تیم زیر 19 ساله‌های ماینتس شود. در سال 2019 او به عنوان سرمربی تیم دسته دومی لایفرینگ در اتریش انتخاب شد. او در 47 مسابقه توانست 23 پیروزی کسب کند و تیمش در این مدت 100 گل نیز به ثمر رساند. پس از اخراج یان سیورت در ژانویه 2021، ماینتس تصمیم گرفت بازیکن سابق خود را به عنوان سرمربی تیم برگزیند. او تاکنون 89 حضور روی نیمکت ماینتس داشته و موفق به کسب 37 برد شده است. تیم او در حال حاضر در رتبه ششم بوندسلیگا قرار گرفته است.

1855725

سرمربی جوان در خصوص تقابل با توماس توخل و بازگشتش به ماینتس گفت: "لحظه ویژه‌ای برای توماس بود. او قبلا به عنوان سرمربی دورتموند به اینجا بازگشته است. البته برای ماینتس هم اتفاقی ویژه است چرا که شخصیتی بزرگ به خانه می‌آید. توماس مربی بزرگ‌ترین باشگاه‌های دنیا بوده است. او در ماینتس افتخارات بزرگی کسب کرد. توماس در کنار یورگن کلوپ (سرمربی سابق ماینتس) و کریستیل هایدل (مدیر ورزشی) سه شخصیت بزرگ تاریخ ماینتس هستند. شخصا 5 سال زیر نظر توخل بازی کردم و دوره بسیار جذابی بود. شاید هر روز یکدیگر را بغل نمی‌کردیم اما دوران خوبی داشتیم و خیلی چیزها از او آموختم. دیدن او مرا ترغیب کرد که به دنبال مربیگری بروم. شاید اگر تاثیر توماس نبود، اکنون در این جایگاه نبودم."

دیدگاه‌ها