کد خبر : 1934598 | 11 اردیبهشت 1402 ساعت 15:55 | 12.9K بازدید | 13 دیدگاه

وضعیت پیچیده جدول سری آ برای کسب سهمیه CL

رم، میلان و اینتر، هر سه 57 امتیاز دارند؛ اما اگر این 3 تیم فصل را با امتیاز برابر به پایان برسانند، چه اتفاقی می‌افتد و کدام‌یک سهمیه لیگ قهرمانان را می‌گیرد؟

وضعیت پیچیده جدول سری آ برای کسب سهمیه CL

به گزارش "ورزش سه"، 6 روز مانده به پایان فصل، تیم‌های مورینیو، پیولی و اینزاگی با امتیاز برابر در رده چهارم جدول سری آ هستند. این برای رم به معنی لیگ قهرمانان، برای میلان به معنی لیگ اروپا و برای اینتر به معنی لیگ کنفرانس است. اما چگونه تیمی که سهمیه لیگ قهرمانان را به دست می‌آورد، انتخاب می‌شود؟

اگر 2 تیم امتیاز مساوی داشته باشند
اگر در جدول لیگ، 2 تیم امتیاز مساوی داشته باشند، تیمی که در مسابقات مستقیم امتیاز بیشتری گرفته باشد، بالاتر می‌ایستد. اما اگر 2 بازی‌شان مساوی شده باشد یا هرکدام یکی را برده باشند، چه؟
در این صورت، اول از همه تفاضل گل در بازی‌های رودررو محاسبه می‌شود، بعد تفاضل گل کل و اگر باز هم مساوی بودند، بیشترین گل زده. اما این قانون یک استثنا دارد. تکلیف قهرمانی یا سقوط تیم‌ها با یک بازی 90 دقیقه‌ای و بلافاصله پس از آن، با ضربات پنالتی مشخص‌ می‌شود.

1869720

اگر 3 تیم یا بیشتر امتیاز مساوی داشته باشند
رم، میلان و اینتر را در نظر بگیرید. رم هر 2 بازی‌اش با میلان را مساوی کرده و بازی رفت با اینتر را برده است؛ در نتیجه مورینیو و مردانش 5 امتیازی هستند. میلان هم 5 امتیازی می‌شود اما آنها این 5 امتیاز را از 4 بازی به دست آورده‌اند در حالی که رم 3 بازی انجام داده و مسابقه برگشت با اینتر باقی مانده است.

1869719

علاوه بر اینها، تفاضل گل میلان در مجموع بازی‌هایش با رم و اینتر صفر است ولی تفاضل رم مثبت یک است. اینتر هم از مجموع بازی‌هایش با رم و میلان فقط 3 امتیاز گرفته است. بنابراین در جدول به ترتیب رم، میلان و اینتر رده‌های چهارم تا ششم را می‌گیرند.
حالا باید منتظر بازی رم-اینتر بود. اگر نراتزوری ببرد، 6 امتیازی می‌شود و بالاتر از میلان و رم می‌ایستد و اگر رم ببرد، 8 امتیازی خواهد شد و به عنوان تیم چهارم لیگ، سهمیه لیگ قهرمانان را می‌گیرد.

دیدگاه‌ها