کد خبر : 1934624 | 11 اردیبهشت 1402 ساعت 17:45 | 29K بازدید | 18 دیدگاه

شاید یامال هم از او جلو بزند

مثل یک اسباب‌بازی شکسته، فاتی در قعر چاه افسردگی

آنسو فاتی قرار بود وارث لیونل مسی در بارسلونا باشد و استعداد بزرگ فوتبال اسپانیا بود، ولی او در بدترین روزهای زندگی‌اش، حالا در صدر فهرست فروش بارسا قرار دارد.

مثل یک اسباب‌بازی شکسته، فاتی در قعر چاه افسردگی

به گزارش "ورزش سه"، آنسو فاتی، مهاجم جوان بارسا، در خطر طرد شدن قرار دارد و نمی‌تواند جایگاه خود را در تیم ژاوی پیدا کند. او مهاجمی است که کمترین بازی را انجام داده و بارسا در حال بررسی انتقال او در تابستان است.

1836731

بازیکنی فراموش‌شده

تنها در یک فصل، آنسو فاتی از یک بازیکن آینده‌دار و بازیکن سرنوشت‌ساز بارسا به وضعیتی رسیده که برای او غیرقابل تصور بود و اکنون به دست فراموشی سپرده شده است. فاتی مثل اسباب بازی شکسته‌ای که در ته کشوی کودکی که از بازی با آن خسته شده، می‌ماند. کسی که زمانی بزرگترین استعداد در فوتبال اسپانیا بود، آخرین گزینه تهاجمی ژاوی هرناندز پس از غوطه‌ور شدن در مارپیچی از مصدومیت‌هاست. پدرش می‌گوید او 100 درصد آماده است، اما مربی اینطور فکر نمی‌کند. این چیزی است که آمار و ارقام می‌گویند. روبرت لواندوفسکی، عثمان دمبله، رافینیا و حتی فران تورس از فاتی جلوتر هستند. به همین دلیل است که آنسو فاتی در صدر لیست بازیکنانی است که بارسا قصد دارد تابستان آینده آنها را بفروشد. پدرش خوشحال نیست، بازیکن به طور فزاینده‌ای از دایره اهمیت خارج شد و ژرژ مندس (ایجنت) پیشنهادات او را بررسی می‌کند. بارسا به پول نیاز دارد، آن هم پول زیاد. آنسو فاتی بازنده اصلی تاکتیک جدید ژاوی با چهار هافبک است و اگر به 3-3-4 هم برگردد، فاتی در اولویت نیست. خود ژاوی هرناندز در نشست خبری قبل از بازی مقابل بتیس توضیح داد: «فاتی رقبای زیادی در تیم دارد. ما بارسا هستیم و اکنون فران، رافینیا و لواندوفسکی را در فرم بهتری می‌بینم. آنسو در تیم است و برای ما قبلا گل‌های تعیین‌کننده و مهمی هم زده، ولی رقابت شدیدی در خط حمله وجود دارد.»

1800646

فاتی نمی‌تواند جایگاه خود را پیدا کند

فاتی برابر بتیس با شماره تاریخی «10» لئو مسی روی پشت خود و در دقیقه 59 وارد زمین شد، در حالی که بارسا با نتیجه 3-0 پیش بود و روی گل چهارم تیمش نقش داشت.

چیزی که باعث تعجب شد، شادی سرد او پس از گل چهارم بارسا بود. آنسو در این بازی هم شروع کننده نبود و بازگشت عثمان دمبله نیز وضعیت فعلی او را پیچیده‌تر می‌کند. آنسو در این فصل با هفت گل و سه پاس گل تقریبا به بازیکنی طردشده شبیه است. فاتی با دیدن اینکه لحظه‌ای که انتظارش را دارد هرگز فرا نمی‌رسد، ناامید شده است. او نه به عنوان مهاجم مرکزی و نه وینگر، گزینه اول نیست. از 45 بازی‌ای که تاکنون انجام داده، آنسو تنها دو بازی را به پایان رسانده است (مقابل ویکتوریا پلژن و ختافه). در بقیه بازی‌ها یا جایگزین بود یا نتوانست سوت پایان را از زمین سبز ببیند. علاوه بر این، او مهاجمی است که کمترین دقایق را در بین تمام مسابقات بازی کرده است (1608). تنها اریک گارسیا، فرانک کسیه و پابلو توره کمتر بازی کرده‌اند.

1869027

بارسا نیاز فوری به پول نقد دارد
بارسا شماره 10 لئو مسی را به آنسو فاتی داد. دو طرف تا سال 2027 در ازای افزایش بند فسخ بازیکن به یک میلیارد یورو و دستمزد سالانه 12 میلیون یورو ناخالص به یکدیگر متعهد شدند. فاتی یکی از فوتبالیست‌هایی است که کمتر از همه مهاجمان رقیبش بازی می‌کند و یکی از کسانی است که بیشترین درآمد را در باشگاه دارد. پس از توافق برای پروژه بازسازی نوکمپ و دریافت وام هنگفت، حفظ فاتی با این شرایط نمی‌تواند منطقی باشد. وضعیت غیرقابل‌تحمل شده است. اگر مسی به بارسلونا بازگردد، می‌تواند شماره خود را بازیابی کند؟ آیا آنسو شماره را به مسی می‌دهد؟ باشگاه فاتی را تحت فشار برای جدایی قرار خواهد داد؟
علاوه بر این، ظهور استعداد جدید بارسا، لامین یامال، جوان‌ترین بازیکنی که با 15 سال و 9 ماه و 16 روز، اولین بار برای تیم کاتالان در لالیگا بازی کرد، آنسو فاتی را به یک پله پایین‌تر سوق خواهد داد. بارسا برای تمدید او کار می‌کند و به همین دلیل است که روند اضافه کردن او به تیم اصلی را تسریع کرده است. همان لطف و محبتی که آنسو فاتی مدت‌هاست از باشگاه دریافت نکرده است. ژاوی پس از بازی با بتیس شدیدا از لامین یامال ستایش کرد که خبر خوبی برای فاتی نبود. 

1869028

یامال از آنسو فاتی جلو می‌زند؟

آینده آنسو فاتی به عنوان بازیکن بارسا پیچیده است. مندس از نیاز به پول بارسا در این تابستان آگاه است. یک واقعیت عجیب دیگر اینکه مدیر برنامه‌های یامال نیز ژرژ مندس است. لاپورتا، رئیس بارسا، اخیرا در یک مصاحبه گفت: «من نمی‌توانم آینده را پیش‌بینی کنم. این به مربی بستگی دارد که به چه کسی بازی می‌دهد و چه کسی را برای تیم مفید می‌داند. ژاوی به یامال فرصت داده و بازیکن انتظارات زیادی ایجاد کرده است که می‌تواند به واقعیت تبدیل شود. او در تیم ادغام شده است و ما او را دوست داریم.»

لاپورتا در مورد جدایی فاتی نیز گفته بود: «من نمی‌توانم بگویم که بازیکنی با ما ادامه خواهد داد یا نه. من دوست دارم آنهایی که قرارداد دارند ادامه دهند. آنها بازیکنان موردعلاقه کادر فنی هستند. مدیر برنامه آنها به ما اطلاع می‌دهد که علاقه‌مند به ماندن یا جدایی هستند. ما هیچ خبری نداریم که فاتی می‌خواهد برود و فکر می‌کنم او مصمم است در اینجا موفق شود. لازم نیست در تابستان یک انتقال بزرگ انجام دهیم. این ضروری نیست، اما احتمالات در بازار را نباید نادیده گرفت.»

بارسا یک حفره 200 میلیون یورویی دارد و طرح امکان‌سنجی مالی آن باید توسط لالیگا تایید شود. باشگاه باید برخی از فوتبالیست‌هایش را بفروشد و آنسو نیز در صدر این فهرست است.

دیدگاه‌ها