کد خبر : 1935636 | 16 اردیبهشت 1402 ساعت 15:21 | 247K بازدید | 256 دیدگاه

فوق‌ستاره‌ها در سایتاما زانو زدند

اوراوا، الهلال و استقلال را با هم پشت سر گذاشت

اوراوا ردز ژاپن توانست در مسابقه برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا از سد الهلال گذشته و عنوان قهرمانی را به دست بیاورد.

اوراوا، الهلال و استقلال را با هم پشت سر گذاشت

به گزارش "ورزش سه"، در مسابقه برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا، تیم فوتبال اوراوا ردز موفق شد به لطف گل بخودی آندره کاریلو با یک گل از سد الهلال عبور کرده و برای سومین بار عنوان قهرمانی آسیا را به دست بیاورد.

این بازی با حملات الهلال آغاز شد. شاگردان رامون دیاز در دقایق ابتدایی مسابقه، چند موقعیت را به روی دروازه میزبان خلق کردند که مهمترین آن توسط اودیون ایگالو به دست آمد اما ضربه مهاجم نیجریه ای را مدافع اوراوا ردز از روی خط دروازه برگشت داد.

الهلال که کاملا در نیمه نخست صاحب توپ و میدان بود، توسط میشائیل یک موقعیت دیگر را خلق کرد که ضربه این بازیکن برزیلی را شوساکو نیشیکاوا، سنگربان اوراوا ردز به زیبایی دفع کرد و مانع از باز شدن دروازه تیمش شد.

مهمترین موقعیت میزبان در دقیقه 30 به دست آمد. ارسال کن ایوائو در دهانه دروازه به شینزو کوروکی رسید که ضربه کونگ فویی و دیدنی این بازیکن به تیر افقی دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.

در ابتدای نیمه دوم دروازه الهلال به شکل عجیبی باز شد. ارسال یک ضربه کاشته به محوطه جریمه با ضربه سر ماریوس هویبرایتون همراه شد و پس از اینکه توپ از سنگربان الهلال عبور کرد به آندره کاریلو برخورد کرد و درحالی‌که او قصد داشت توپ را دور کند، دروازه خودی را باز کرد.

در ادامه الهلال صاحب توپ و میدان بود اما به دلیل تراکم شدید مدافعان اوراوا در زمین خودی، قادر به خلق موقعیت نبود و این نماینده ژاپن بود که چند موقعیت را به روی دروازه المعیوف خلق کرد که ضربات آن‌ها از کنار دروازه به بیرون رفت.

1871752

بزرگترین موقعیت الهلال در دقیقه 90 خلق شد. پس از چند بار رد و بدل شدن توپ بین بازیکنان دو تیم، توپ به اودیون ایگالو رسید. پس از اینکه او توپ را روی پاس راستش آورد، ضربه محکمی را روانه دروازه کرد که شوساکو نیشیکاوا با واکنشی دیدنی دروازه تیمش را نجات داد.

در نهایت نیز این بازی با همان یک گل به سود اوراوا ردز به پایان رسید تا نماینده ژاپن در مجموع 2 بر یک از سد الهلال عبور کرده و برای سومین بار قهرمان آسیا شود. بدین ترتیب، اوراوا ردز توانست در میان تیم های پرافتخار قاره، از استقلال عبور کند که 2 قهرمانی آسیا را به دست آورده است.

ویدئو: 299905

🔥گزارش لحظه‌به‌لحظه دیدار تیم‌های اوراوا رد و الهلال را در همین صفحه از "ورزش سه" دنبال کنید:

💎دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا فصل 2023
یکشنبه: 16/02/1402 ؛ ساعت: 12:30 
✨ورزشگاه: سایتاما 2002 /  بیش از 63 هزار تماشاگر
🏁داور: ما نینگ (چین)

1871691

اوراوا ردزترکیب اوراوا رد:
شوساکو نیشیکاوا، تاکاهیرو آکیموتو، ماریوس هویبرایتون، الکساندر شولز، هیروکی ساکای، کن ایوائو، آتسوکی ایتو (86- کای شیباتو)، تاکهیرو سکینه (86- تاکویا اوگیوارا)، یوشیو کیوزمی (72- یوشیو شیباتو)، تومواکی اوکوبو، شینزو کوروکی (72- خوزه کانته)
سرمربی: ماسیج اسکورزا

1871696

الهلالترکیب الهلال:
عبدالله المعیوف، سعود عبدالحمید، جانگ هیون سو، علی البلیهی، محمد البریک (80- حمد الیامی)، عبدالله عطیف (68- ناصر الدوساری)، محمد کنو (88- مصعب الجویر)، آندره کاریو، عبدالله الحمدان (68-  صالح الشهری)، میشائیل، اودیون ایگالو
سرمربی: رامون دیاز

1871697

🟨اخطارها:
اوراوا ردز: تومواکی اوکوبو (36)

⚽شرح گل:
اوراوا ردز یک – الهلال صفر (دقیقه 48: آندره کاریلو، گل بخودی): یک ضربه کاشته در مرکز زمین برای اوراوا ردز به دست آمد که توپ ارسالی با ضربه سر ماریوس هویبرایتون همراه شد و در شرایطی که توپ از المعیوف عبور کرده بود، آندره کاریلو قصد داشت توپ را دفع کند که ضربه او به طاق دروازه الهلال برخورد کرد تا بازیکن پرویی آبی های ریاض، به اشتباه دروازه خودی را باز کند.

ویدئو: 299902
1871708

⏱لحظات حساس:
دقیقه 5: بازیکنان الهلال در محوطه جریمه اوراوا صاحب موقعیت خطرناکی شدند. پس از سماجت عبدالله الحمدان و سرنگونی او توسط سنگربان اوراوا، توپ به اودیون ایگالو رسید و ضربه او را الکساندر شولز از روی خط برگشت داد. در این صحنه بازیکنان الهلال اعتقاد به خطای پنالتی داشتند.
دقیقه 21: الهلال که کاملا صاحب توپ و میدان است، موقعیت دیگری را خلق کرد. شوت محکم میشائیل از روی خط محوطه جریمه را نیشیکاوا دفع کرد.
دقیقه 30: ارسال دیدنی کن ایوائو در دهانه دروازه به شینزو کوروکی رسید که ضربه دیدنی این بازیکن به تیر افقی دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.
دقیقه 35: الهلال باز هم موقعیت خطرناکی را به روی دروازه میزبان خلق کرد. پاس در عمق دیدنی کاریلو به ایگالو رسید و او با گلر میزبان تک به تک شد. اما از آنجایی که پشت به دروازه بود، نتوانست از این فرصت نهایت استفاده را ببرد و پس از چند بار دست به دست شدن توپ، محمد کنو ضربه اش را روانه دروازه کرد که شوت او با اختلاف بسیار کمی به بیرون رفت.
دقیقه 42: شوت دیدنی و راه دور کاریلو را نیشیکاوا یا دست راست و به شکلی دیدنی راهی کرنر کرد و دروازه تیمش را نجات داد.
دقیقه 65: اودیون ایگالو در محوطه جریمه صاحب توپ شد که ضربه او را گلر اوراوا مهار کرد.
دقیقه 73: روی توپ گیری خوب خوزه کانته، این بازیکن توپ را به تومواکی اوکوبو سپرد که این بازیکن با وجود فرصت بسیار خوبی که به دست آورده بود، ضربه اش را به آسمان زد.
دقیقه 76: آتسوکی ایتو پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد که ضربه دیدنی این بازیکن با کمترین اختلاف ممکن به تور کنار دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.
دقیقه 81: ارسال میشائیل از سمت چپ با عبور از تمامی بازیکنان به شکل بسیار خطرناکی از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 86: شوت دیدنی کایتو از پشت محوطه جریمه با فاصله کمی از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.
❌دقیقه 90: مهاجم نیجریه ای الهلال فرصت بسیار خوبی را برای گلزنی از دست داد. او پس از اینکه در محوطه جریمه صاحب توپ شد، ضربه اش را روانه دروازه کرد که شوت او با واکنش شوساکو نیشیکاوا همراه شد و سنگربان اوراوا با پا توپ را دفع کرد و دروازه تیمش را نجات داد.

🛑در حاشیه:
*ورزشگاه سایتاما مملو از تماشاگر است و هواداران اوراوا رد با در دست داشتن پرچم‌های گوناگون، ورزشگاه را به رنگ قرمز در آورده اند.
*مسئولین مختلف کشورهای ژاپن و عربستان در استادیوم حضور دارند.
*مقامات AFC نیز در جایگاه ویژه حضور پیدا کرده اند تا در مراسم اهدای جام حضور پیدا کنند.
*در دقایق ابتدایی بازی، عبدالله الحمدان بدین صورت توسط شوساکو نیشیکاوا سرنگون شد ولی داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت و صحنه هم حتی توسط اتاق VAR بررسی نشد. بازیکنان الهلال به شدت نسبت به این موضوع معترض بودند.

1871698
1871699

* روزنامه الریاضیة جلد شماره یک خود را به این بازی اختصاص داد و از تلاش الهلال و اوراوا برای قهرمانی نوشت.

1871700

* آمار نیمه نخست نشان می‌دهد که بازی کاملا در اختیار الهلال بود. 72.6 درصد مالکیت توپ گواه این موضوع است که آبی‌های ریاض کاملا بر بازی تسلط داشته اند.

1871701

* طرح ویژه کنفدراسیون فوتبال آسیا به مناسبت قهرمانی اوراوا ردز.

1871731

* در 10 سال اخیر، 8 بار عنوان قهرمانی به تیم‌های شرق آسیا رسیده است.

1871735

* آمار پایان بازی نیز در نوع خود عجیب است. اوراوا ردز بدون شوت در چارچوب و فقط با 29.4 درصد مالکیت توپ، عنوان قهرمانی را به دست آورد.

1871739

* ادمیلسون جونیور توانست با 8 گل زده، عنوان آقای گلی این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را از آن خود کند.

1871753

* هیروکی ساکای نیز جایزه بهترین بازیکن این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

1871754

دیدگاه‌ها