کد خبر : 1937490 | 24 اردیبهشت 1402 ساعت 20:28 | 6.2K بازدید | 1 دیدگاه

توصیه اسپالتی به کواراتسخلیا: بازی بدون توپ یادت نرود!

لوچانو اسپالتی، سرمربی ناپولی، بعد از شکست 2-0 مقابل مونزا گفت بازیکنان تیمش از جمله کواراتسخلیا باید در زمانی که توپ را در اختیار ندارند باهوش‌تر بازی کنند.

توصیه اسپالتی به کواراتسخلیا: بازی بدون توپ یادت نرود!

به گزارش "ورزش سه"، ناپولی که قهرمانی‌اش در این فصل سری آ را قطعی کرده و بقیه مسابقاتش در این لیگ حکم بازی‌های تشریفاتی را دارد امروز در خانه مونزا مقابل این تیم 2-0 شکست خورد.

اسپالتی گفت از تلاش بازیکنانش راضی است و نمی‌تواند آنها را به کم تلاش کردن متهم کند. اما سرمربی ناپولی انتقادی از کواراتسخلیا، ستاره گرجی تیمش داشت و گفت او باید وقتی توپ را در اختیار ندارد هم به اندازه وقتی توپ در اختیار او است مسلط باشد و به تیم کمک کند.

1875384

علت باخت ناپولی چه بود؟
سبک بازی ما این است که توپ را حفظ کنیم، توپ را به گردش در بیاوریم و تیم حریف را کنترل کنیم. اما امروز در پاس‌ها به اندازه کافی دقیق نبودیم. وقتی تیم توپ را از دست بدهد باید فشار بیاورد تا دوباره توپ را تصاحب کند. این با سبک بازی ما همخوانی ندارد و برای همین دچار مشکل شدیم. ما در این نوع بازی کردن خوب نیستیم و دلمان نمی‌خواهد اینطور بازی کنیم.

این اتفاق نباید می‌افتاد
ما بعد از بازی فیورنتینا جشن گرفتیم ولی بعد از آن هم در تمرین‌ها خوب کار کردیم. اتفاقی که امروز افتاد نباید رخ می‌داد. بچه‌ها چیزی کم نگذاشتند و تلاش کردند و من از این بابت گله ندارم. اما تیم باید این را بداند که در هر شرایطی باید انضباط فردی را رعایت کند.

انتقاد از کواراتسخلیا: وقتی توپ دستت نیست هم تلاش کن
کواراتسخلیا وقتی توپ را در اختیار دارد خیلی خوب است ولی باید وقتی که توپ در اختیارش نیست بهتر و بیشتر کار کند. اگر او جاگیری‌ بهتری داشته باشد کار را برای هم‌تیمی‌هایش راحت‌تر می‌کند تا در فضاهای تنگ هم بتوانند آنطور که باید بازی کنند. وقتی او توپ را در اختیار دارد همه می‌ترسند. این باعث می‌شود فضا برای بقیه باز بشود. ولی وقتی توپ در اختیارش نیست هم می‌تواند با حرکات و جاگیری مناسب همین تاثیر را داشته باشد.

انتظار اسپالتی از نقل و انتقالات تابستانی برای فصل آینده
باشگاه‌هایی مثل ناپولی به برنامه‌ریزی عادت دارند. در حالی که در گذشته اینطور نبود. ناپولی ثابت کرده که بلد است چطور تیم خوبی بسازد. تیم مدیریت ورزشی ما بازیکنان خیلی خوبی را زیر نظر دارند. ما از بابت آینده نگرانی نداریم.

دیدگاه‌ها