کد خبر : 1937757 | 26 اردیبهشت 1402 ساعت 10:30 | 233.3K بازدید | 86 دیدگاه

سال قهرمانی لژیونرهای سرشناس

بازیکن ایرانی بخرید و طلا ببرید! (عکس)

بازیکنان ایرانی در فصلی پرفشار و طولانی در لیگ‌های مختلف دنیا موفق به رقم زدن عملکردی درخشان شده‌اند.

بازیکن ایرانی بخرید و طلا ببرید! (عکس)

به گزارش "ورزش‌سه"، دو شب گذشته یکی از خبرهای مهم رسانه‌های ورزشی ایرانی در قهرمانی احسان حاج صفی با آ ا ک آتن بود و البته کاپیتان اول تیم ملی تنها لژیونری به شمار نمی‌رود، که در فصل جاری فوتبال اروپا که به هفته‌های پایانی رسیده، موفق به قهرمانی شده است. 
به بهانه قهرمانی احساج حاج صفی با آ ا ک آتن که در یک رقابت بسیار فشرده با پاناتینایکوس به دست آمد، نگاهی انداختیم به سرنوشت برخی دیگر از تیم‌هایی که بازیکنان ایرانی در آن حضور دارند و قهرمان شده‌اند یا در آستانه قهرمانی قرار دارند.

علیرضا جهانبخش 
علیرضا جهانبخش یکی از لژیونرهای موفق این فصل ایران در فوتبال اروپا به شمار می‌رود، که موفق شد با فاینورد جشن قهرمانی بگیرد. او در این مسیر 26 مرتبه (11 حضور فیکس و 15 حضور به عنوان بازیکن تعویضی) به میدان رفت. جهانبخش در این تعداد بازی 5 گل زد و 6 پاس گل داد. جهانبخش در جام حذفی هلند هم 4 مرتبه بازی کرد، که البته در این رقابت‌ها موفق به ثبت گل و پاس گل نشد، اما در لیگ اروپا با فاینوردها درخشش قابل توجهی داشت و موفق به ثبت 4 گل و یک پاس گل شد، تا در واقع در مسیر کسب قهرمانی یکی از بازیکنان ویژه فاینورد باشد.

1875873

احسان حاج صفی 
احسان حاج صفی در فصل جاری لیگ یونان عملکرد خیره‌کننده‌ای داشت و پس از جام جهانی و با مصدومیت میلاد محمدی تبدیل به یکی از بازیکنان بی‌جانشین آ ا ک شد و فقط یک مرتبه در ترکیب این تیم حضور نداشت. همین عملکرد سبب شد قرارداد احسان حاج صفی دو سال دیگر در یونان تمدید شود و این بازیکن 2 سال دیگر هم به عنوان لژیونر فوتبال ایران شناخته شود. البته حاج‌صفی که در لیگ موفق به کسب قهرمانی با آ ا ک شده، شانس کسب دوگانه را در یونان دارد و اگر آتنی‌ها موفق به شکست پائوک در فینال جام حذفی بشوند، این مهم برای حاج صفی و میلاد محمدی رخ می‌دهد و این دو بازیکن چپ پا دوگانه می‌گیرند.

1875874

محرمی پرافتخارترین لژیونر ایران شد
دو شب پیش بود که تیم فوتبال دیناموزاگرب به مصاف سیبینیک رفت و با پیروزی 4 گله این دیدار را جشن گرفت. محرمی که در این مسابقه یکی از بازیکنان تاثیرگذار تیمش بود، حالا سال‌ها می‌شود در فوتبال کرواسی حضور دارد، پنجمین قهرمانی خود را در فوتبال اروپا جشن گرفت.

1875875
صادق محرمی با کسب 5 عنوان قهرمانی همراه با دیناموزاگرب حالا به عنوان پرافتخارترین لژیونر فوتبال ایران شناخته می‌شود.

احمد نوراللهی 
نوراللهی که سابقه قهرمانی در لیگ‌های مختلف فوتبال ایران را دارد، در فصلی که به روزهای پایانی آن نزدیک می‌شویم، یکی از بازیکنان کلیدی شباب الاهلی بود و درنهایت توانست جام قهرمانی را در فوتبال امارات هم بالای سر ببرد. العین رقیب اصلی شاگردان ژاردیم در کسب این قهرمانی بود، که به هر ترتیب شده قرمزپوشان الشباب موفق به کنار زدن این رقیب اسم و رسم‌دار خود شدند.

1875877

حسین طیبی با معتبرترین جام اروپا 
حسین طیبی یکی دیگر از لژیونرهای مطرح فوتبال ایران به شمار می‌رود، که توانست در ترکیب پالما بدرخشد و عنوان قهرمانی جام باشگاه‌های اروپا را از آن خود کند. او که پیش‌تر سه بار تا آستانه کسب این جام ارزشمند پیش رفته بود، درنهایت مقابل اسپورتینگ لیسبون به آرزوی خود رسید.

1875876

جشن صعود با عزت اللهی
فصل گذشته و زمانی که تیم وایله به لیگ دسته اول دانمارک سقوط کرد شایعاتی درباره جدایی عزت اللهی از این تیم مطرح شد اما این بازیکن بعد از حضور قرضی در تیم الغرافه قطر، به این تیم بازگشت تا در صعود دوباره به لیگ دانمارک سهیم باشد. سعید عزت الهی هافبک میانی تیم ملی ایران نمایش درخشان خود در لیگ فوتبال دسته اول دانمارک را با پیراهن وایله بولد کلاب پشت سر گذاشت. این تیم صعود زودهنگام خود به لیگ برتر دانمارک را در حالی جشن گرفت، که عزت الهی را در اکثر بازی‌های این فصل در اختیار داشت.

1874188

مهدی طارمی امیدوار به کسب دو جام 
در قبرس کریم انصاری‌فرد شانسی برای کسب قهرمانی ندارد. همانطور که این شانس برای مهدی طارمی در لیگ با پورتو بسیار پایین است. شاگردان کونسیسائو در لیگ برای کسب قهرمانی به معجزه احتیاج دارند. آنها علاوه بر اینکه باید در دو بازی باقی مانده خود پیروز باشند، امیدوار به از دست دادن این دو بازی توسط بنفیکا هم باشند، تا اختلاف 4 امتیازی جبران شود. البته مهدی طارمی و هم تیمی‌هایش در جام حذفی به فینال رسیده‌اند و آنجا بخت بالایی برای کسب جام دارند.

1872821

دیدگاه‌ها