کد خبر : 1938416 | 29 اردیبهشت 1402 ساعت 12:11 | 47.4K بازدید | 18 دیدگاه

طلایی‌ترین دستکش لیگ برتر به بیرانوند؛

یک قهرمانی جانبی در اردوی پرسپولیس! (عکس)

در آخرین روز لیگ برتر، علیرضا بیرانوند به رکورد بیشترین کلین‌شیت در لیگ برتر رسید.

یک قهرمانی جانبی در اردوی پرسپولیس! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، دروازه‌بان شماره یک پرسپولیس در حالی دروازه خود را مقابل نساجی بسته نگه داشت که در آخرین دقایق بازی جای خود را به احمد گوهری داد تا او نیز در آخرین بازی فصل سرخپوشان نقش‌آفرینی کرده باشد.

بیرانوند این فصل 29 بازی انجام داد، 17 کلین‌شیت کامل انجام داد، یک نیمه برابر آلومینیوم دروازه خود را بسته نگه داشت و اخراج شد و 83 دقیقه نیز در بازی با نساجی از دروازه خود محافظت کرد تا رکورد بیشترین کلین‌شیت در لیگ برتر ایران را داشته باشد.

فصل گذشته کلین‌شیت 9 دقیقه‌ای سیدحسین حسینی مقابل ذوب‌آهن نیز مورد محاسبه قرار گرفته بود و حالا اگر این آمار برای بیرانوند و بازی آلومینیوم حساب شود، او با 19 کلین‌شیت، رکورددار تاریخ لیگ‌ برتر شانزده تیمی فوتبال ایران خواهد بود.

با این حال نکته جالب برای بیرانوند این است که او در لیگ بیست و دوم برای چهارمین بار موفق شد رکورد کلین‌شیت را به نام خود ثبت کند تا رکورددار دستکش طلایی در لیگ برتر ایران لقب بگیرد. بیرانوند در لیگ شانزدهم، هفدهم و هجدهم موفق شد بهترین دروازه‌بان لیگ برتر لقب بگیرد و حالا دوباره به دستکش طلایی دست یافته است.

پیش از این علاوه بر حسینی (با احتساب بازی ذوب‌آهن)، نیلسون کوریا جونیور در لیگ سیزدهم توانسته بود 18 بار دروازه خود را بسته نگه دارد و حالا یک دروازه‌بان دیگر از پرسپولیس توانسته این رکورد را به نام خود بزند.

بیرانوند در دور رفت موفق شد برابر این تیم‌ها کلین شیت کند: ذوب‌آهن، فولاد، آلومینیوم، صنعت نفت، سپاهان، مس رفسنجان، ملوان، مس کرمان، پیکان، گل‌گهر (9 کلین‌شیت)

بیرانوند در دور برگشت موفق شد برابر این تیم‌ها کلین‌شیت کند: ذوب‌آهن، (آلومینیوم)، نفت مسجدسلیمان، مس رفسنجان، ملوان، استقلال، پیکان، گل‌گهر، نساجی (9+1 کلین‌شیت)

1877222
1877223

عکس: امیرحسین خیرخواه

دیدگاه‌ها