کد خبر : 1939876 | 04 خرداد 1402 ساعت 20:30 | 129.9K بازدید | 90 دیدگاه

شروع عالی و سپس یک نمایش متوسط

هوادار 1 - پرسپولیس 3، دربی دربی دربی!

پرسپولیس در یک بازی جذاب و پراتفاق با نتیجه سه بر یک هوادار را شکست داد تا دربی تاریخی پایتخت در فینال جام حذفی شکل بگیرد.

هوادار 1 - پرسپولیس 3، دربی دربی دربی!

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب مرحله نیمه نهایی جام حذفی، هوادار در ورزشگاه دستگردی میزبان پرسپولیس بود. دو تیم که برای حضور در فینال تلاش می‌کردند، انگیزه‌های فراوانی برای این دیدار داشتند که سبب شد بازی پر گل و جذاب از آب در بیاید و در نهایت پرسپولیس با نتیجه سه بر یک پیروزی شد. سرخ‌ها حریف استقلال در فینال جام حذفی شدند.

این بازی خیلی زود گرم شد و فرار مهدی ترابی منجر به اعلام پنالتی به سود پرسپولیس شد. گئورگی گولسیانی پشت ضربه پنالتی ایستاد و خیلی مسلط توپ را تبدیل به گل کرد. چند دقیقه بعد این وحید امیری بود که اختلاف را به سود پرسپولیس دو برابر کرد.

ویدئو: 301852

در ادامه این نیمه پرسپولیس باز هم فرصت‌هایی برای گلزنی داشت اما هوادار کم کم جلو آمد و در یک صحنه جنجالی، علی صفایی برای هوادار پنالتی گرفت. مسعود شجاعی در دوئل با بیرانوند در ضربه پنالتی مغلوب شد تا دروازه سرخ‌ها در نیمه اول بسته بماند.

در نیمه دوم این هوادار بود که میل هجومی بالایی داشت و فشار زیادی به روی دروازه سرخ‌ها آورد و پرسپولیس بعد از نمایش عالی در نیمه اول، نیمه دوم معمولی‌ای داشت.

تعویض‌های ساکت و فشار هوادار باعث شد داور بار دیگر برای هوادار اعلام پنالتی کند و این بار بابک مرادی پشت توپ ایستاد و بالاخره دروازه بیرانوند باز شد.

در شرایطی که با حداقل شدن اختلاف، پرسپولیس تحت فشار قرار گرفته بود، یک ضدحمله و تشکیل مثلث امیری، صادقی و عیسی کافی بود تا دروازه هوادار برای سومین بار فرو بریزد و در نهایت سرخ‌ها با نتیجه سه بر یک راهی فینال شدند.

🏆نیمه نهایی جام حذفی🗓 پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۰
🏟 ورزشگاه پاس قوامین/ بدون تماشاگر
👕تیم داوری: علی صفایی، امیرمحمد داودزاده، رحیم حاجی‌پور، سیدعلی اصغر مومنی؛ ناظر: فریدون اصفهانیان

هوادار ترکیب هوادار:
محمدرضا خالدآبادی، عزت الله پورقاز، مرتضی منصوری و مهدی عبدی، نیما انتظاری (۶۰-محمدی میری) و سپهر روزی‌طلب، مسعود شجاعی (۷۹- داریوش شجاعیان)، محمدجواد محمدی، مهدی مهدیخانی (۴۶- فریبرز گرامی)، سعیدسحرخیزان (۶۰-بابک مرادی) و حسین صادقی(60-حسین ابراهیمی)

پرسپولیس ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر (۹۰+۱ - وحدت حنانوف)، علی نعمتی، سروش رفیعی، پورعلی‌گنجی، مهدی ترابی (۸۲- محمد عمری)، میلاد سرلک (۸۷- سینا اسدبیگی)، وحید امیری (۸۷- مهدی عبدی)، سعید صادقی و عیسی آل‌کثیر (۸۷- امید عالیشاه)

⚽️ شرح گل:

هوادار صفر- پرسپولیس یک (دقیقه ۴: گئورگی گولسیانی): اولین حرکت خطرناک پرسپولیس روی پاس عیسی و فرار مهدی ترابی با خطای مرتضی منصوری منجر به پنالتی شد. گئورگی گولسیانی پشت توپ ایستاد و خیلی مسلط با پای راست توپ را سمت راست خودش زد و دروازه‌بان هوادار خلاف جهت پرید تا پرسپولیس خیلی زود پیش بیفتد.

ویدئو: 301824

هوادار صفر- پرسپولیس دو (دقیقه 9: وحید امیری): اشتباه پورقاز در بازی‌سازی منجر به توپ‌گیری سرخ‌ها و ترتیب دادن یک حمله سریع شد. ترابی توپ را پیش برد و به امیری سپرد و کاپیتان سرخ‌ها در تلاش اول برای شوت‌زنی با مدافعان پر تعداد هوادار رو به رو شد و در برگشت بار دیگر امیری ضربه پای چپ خود را به سمت دروازه زد و توپ را در گوشه دروازه جا داد.

ویدئو: 301828

هوادار یک- پرسپولیس دو (دقیقه ۶۱: بابک مرادی): اولین لمس توپ بابک مرادی ضربه پنالتی بود و او کاری که مسعود شجاعی نتوانسته بود انجام دهد را با یک شوت محکم به وسط دروازه انجام داد و دروازه بیرانوند باز شد.

ویدئو: 301846

هوادار یک - پرسپولیس سه (دقیقه ۷۲: عیسی آل کثیر): در شرایطی که هوادار برای زدن گل تساوی تلاش می‌کرد، سرخ‌ها یک ضدحمله خطرناک ترتیب دادند و پاس امیری به سعید صادقی با پاس در عمق به موقع او همراه شد و عیسی آل‌کثیر در موقعیت تک به تک توپ را از بین پاهای خالدآبادی وارد دروازه کرد.

ویدئو: 301848

🟨 کارت زرد:

هوادار: نیما انتظاری (۱۰)

⏱️لحظات حساس:

دقیقه ۳: پنالتی به سود پرسپولیس با خطای مرتضی منصوری روی مهدی ترابی گرفته شد.

دقیقه۶: فرصت عالی برای پرسپولیس که ضربه نهایی عیسی آل‌کثیر توسط خالدآبادی در شرایط تک به تک مهار شد تا این دروازه‌بان تیمش را در بازی نگه دارد.

ویدئو: 301830

دقیقه ۱۸: فرصت خوب برای ترابی با پاس وحید امیری پس از برخورد به مرتضی منصوری راهی کرنر شد.

ویدئو: 301835

دقیقه ۲۰: ضربه دیدنی و روی پای آل‌کثیر با سانتر صادقی از سمت راست، خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.

ویدئو: 301836

دقیقه ۲۱: ضربه سر جواد محمدی از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

دقیقه ۲۴: خطرناک‌ترین موقعیت هوادار با حرکت حسین صادقی از سمت چپ به دست آمد که ضربه این بازیکن به کرنر رفت.

دقیقه ۳۴: فرار محمدجواد محمدی و برخوردش با پورعلی‌گنجی در محوطه جریمه سبب شد علی صفایی به سود هوادار اعلام پنالتی کند‌.

دقیقه ۳۶: علیرضا بیرانوند دست مسعود شجاعی را در ضربه پنالتی خواند و شوت محکم شجاعی به سمت چپ خودش توسط بیرو به زیبایی هر چه تمام‌تر گرفته شد تا دروازه سرخ‌ها در نیمه اول بسته بماند.

ویدئو: 301839

دقیقه ۱+۴۵: پاس رو به عقب اشتباه اسماعیلی‌فر سبب توپ‌گیری سحرخیزان و تک به تک شدنش شد اما ضربه آخر او از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۳+۴۵: پرسپولیس در یک ضدحمله خطرناک موفق به گلزنی شد اما پرچم کمک داور به نشانه خطا بالا رفت.

ویدئو: 301845

دقیقه۶۰: کرنر حسین ابراهیمی در محوطه جریمه با پرش علی نعمتی همراه شد که داور خطای هند پنالتی او را گرفت.

دقیقه ۶۹: شوت مسعود شجاعی به شکلی خطرناک از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه ۸۵: شوت خطرناک و ناگهانی بابک مرادی از بالای دروازه بیرانوند به بیرون رفت. او در برگشت همان توپ نیز با پاس محمدی تک به تک شد اما باز هم توپ را به آسمان زد.

🥇 بهترین بازیکن:

علیرضا بیرانوند اگرچه دروازه خود را از روی نقطه پنالتی باز شده دید اما به دلیل مهار پنالتی مسعود شجاعی و عملکرد خوبش می‌توان او را برترین بازیکن میدان دانست.

📌اتفاق ویژه: 

علی صفایی در این بازی سه بار به نشانه پنالتی سوت زد که یکی سهم پرسپولیس و دوتا سهم هواداری‌ها بود. این پنالتی‌ها محل اختلاف نظر و بحث شده و بسیاری پنالتی اول اعلام شده به سود هوادار را سخت‌گیرانه دانستند.

🔴حاشیه:

*پیش از بازی مراسمی به مناسبت روز دزفول برگزار شد.

*بازیکنان هوادار با برپایی تونل افتخار قهرمانی پرسپولیس را تبریک گفتند.

ویدئو: 301827
1879658

*مهدی مهدی‌خانی، بازیکن سابق پرسپولیس، پیش از شروع مسابقه به سمت نیمکت سرخ‌ها رفت.

*حدود صد مهمان روی سکوهای دستگردی در این بازی بدون تماشاگر حضور دارند و سرپرست هوادار اعلام کرد در صورتی که تشویقی صورت بگیرد بازی را متوقف خواهند کرد. این بازی به دلیل مشکلات ورزشگاه پاس قوامین بدون تماشاگر شده است.

*عادل باباپور، یکی از اعضای کادر فنی هوادار، به دلیل اعتراض‌هایش با دریافت کارت زرد دوم اخراج شد.

*علی بیرو پس از مهار پنالتی مسعود شجاعی خوشحالی جالبی انجام داد که به یک خوشحالی گل شباهت داشت.

*پرسپولیس با گلی که از هوادار خورد برای ششمین بار در جام حذفی دروازه خود را باز شده دید و این تیم در این رقابت‌ها هیچ‌گاه موفق به کلین شیت نشده است.

دیدگاه‌ها