کد خبر : 1940610 | 08 خرداد 1402 ساعت 09:59 | 25.6K بازدید | 16 دیدگاه

اشک و خنده در نوکمپ: ممنونیم و به امید دیدار!

بارسلونا شب گذشته آخرین دیدار این فصلش را در ورزشگاه نوکمپ برگزار کرد و از هوادارانش خداحافظی کرد.

اشک و خنده در نوکمپ: ممنونیم و به امید دیدار!

به گزارش "ورزش سه"، احساسات پررنگی شب گذشته در وداع این فصل بارسلونا با نوکمپ در این ورزشگاه جریان داشت. 

خداحافظی با این ورزشگاه در پایان فصل برای مدتی طولانی به منظور بازسازی و همچنین وداع با دو اسطوره بزرگ این باشگاه مانند جوردی آلبا و سرخیو بوسکتس که پایانی بر دورانی رؤیایی و افسانه‌ای بود. 

تقریبا 90 هزار هوادار در کنار هم جمع شدند تا از این ورزشگاه که در طول تقریبا 70 سال به معبد آنها تبدیل شده بود خداحافظی کنند و احساسات بسیاری با اشک و لبخند به تصویر کشیده شده بود. شنیدن صدای مانل ویچ که از ابتدای افتتاح این ورزشگاه در سال 1957 تا زمانی که بیماری اجازه ادامه کار را در سال 2016 به او نداد همیشه به آنها خوشامد می‌گفت، همه را احساساتی کرد.

شصت و شش سال بازگشت به عقب و اعلام اسامی بازیکنان حاضر  در ترکیب اصلی بارسا در سال 1957 باعث شد که هواداران مسن‌تر بسیار تحت تاثیر قرار بگیرند. بعضی از هواداران حتی برای اولین باری که این صدا در بلندگوهای ورزشگاه پیچیده بود در نوکمپ حضور داشتند. 

یکی از اقدامات موفقیت‌آمیز مدیران بارسا شرایطی بود که در بیرون از ورزشگاه برای هواداران سازماندهی کرده بودند. پخش موسیقی،  امکان امضای دیواری که عکسی بزرگ از نوکمپ روی آن نقش بسته بود و همچنین عکس گرفتن با جام‌هایی چون جام در جام اروپا، لیگ قهرمانان اروپا، سوپرجام اروپا، جام جهانی باشگاه‌ها، کوپا دل ری و لالیگا. تصاویری که تا همیشه به یادگار خواهد ماند. 

هواداران، در حالی که بغض کرده بودند، سعی داشتند سرود رسمی باشگاه را با قلبی پر از احساس بخوانند و با جوردی آلبا که وقتی در دقیقه 80 تعویض شد نتوانست جلوی اشک‌هایش را بگیرد و سرخیو بوسکتس که سه دقیقه بعد از زمین بیرون رفت خداحافظی کنند تا نسلی باورنکردنی از بازیکنان این تیم پس از پویول، ژاوی، مسی، اینیستا و پیکه به پایان برسند. ژاوی هر دوی این بازیکنان را در آغوش گرفت. 

1881062

بلافاصله پس از پایان این بازی بود که تصاویری از بهترین لحظات تاریخ این ورزشگاه به نمایش درآمد و هواداران در حالی که اشک در چشمان‌شان حلق زده بود، فریاد «مسی، مسی» سر دادند. 

پس از آن بود که آلبا و بوسکتس به زمین آمدند و جام قهرمانی سوپرجام اسپانیا و لالیگا را که امسال فتح کرده بودند در دست داشتند. خوان لاپورتا در کنار بازیکنان این تیم تونل افتخاری برای آنها زد. لاپورتا هدیه‌ای به آنها داد و سپس ویدیویی از لحظات به یاد ماندنی این دو بازیکن در پیراهن بارسا پخش شد. 

پس از صحبت‌هایی که انجام شد، چند پیراهن بزرگ بارسلونا با نشان‌هایی از سال‌های به یاد ماندنی برای این تیم از جمله 1957، 1968، 1974 و 2015 به زمین آورده شد و هواداران در میان این شور و هیجان باز هم نام مسی را فریاد زدند. 

در نهایت کار با آتش‌بازی و همراهی تماشاگران حاضر در ورزشگاه با موبایل‌هایشان به پایان رسید و مهمانی‌ای در خور جایگاه و قدمت نوکمپ برگزار شد تا هواداران بارسا برای مدتی طولانی با این ورزشگاه خداحافظی کرده باشند.

دیدگاه‌ها