کد خبر : 1940938 | 09 خرداد 1402 ساعت 16:33 | 6.3K بازدید | 0 دیدگاه

برای بررسی برنامه هفتم توسعه

جلسه ویژه در مجلس: پای ورزش در میان است!

عضو فراکسیون ورزش مجلس می‌گوید که رئیس جمهور و معاون اول به امر ورزش نگاه ویژه‌ای داشته‌اند.

جلسه ویژه در مجلس: پای ورزش در میان است!

به گزارش "ورزش سه"، احمد راستینه عضو فراکسیون ورزش مجلس، در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزرات ورزش و جوانان گفت: برای حداقل بودجه‌ها در ورزش دچار مشکل هستیم، از سازمان برنامه بودجه با مدیریت جدید خواهشمندیم پای کار بیایند. خوشبختانه نگاه رئیس‌جهمور و معاون اول ایشان حمایتی است و امیدوارم این هم‌افزایی و تعامل کمک کند تا اتفاقات خوبی در حوزه ورزش شکل گیرد.

احمد راستینه درخصوص حضورش در این وزارتخانه و برنامه حمایتی مجلس از برنامه هفتم توسعه اظهار داشت: ضرورت داشت تا یک بار دیگر با کمک دوستان در وزارت ورزش و جوانان در خصوص احکام برنامه هفتم تعامل وهمفکری داشته باشیم، در همین راستا طی جلسه‌ای که با مدیران ستادی این وزارتخانه داشتیم مقرر شد ظرف روزهای آتی نشست‌های مشترک کارشناسی و تخصصی درخصوص برنامه هفتم داشته باشیم.

وی افزود: مجلس اصرار دارد احکامی که در بحث برنامه هفتم است، به صورت  یک فصل در برنامه هفتم دیده شود و این حق مجموعه ورزش است که احکام در قالب یک فصل در برنامه مجزا در برنامه هفتم دیده شود و ما نیازمند برخی از قوانین برای حمایت از ورزش کشور هستیم.

راستینه با بیان اینکه متاسفانه در بحث ورزش با خلا قانونی روبه‌رو هستیم، اظهارداشت: برخلاف دیگر حوزه‌ها که ما تراکم قانون داریم در حوزه ورزش مخصوصا در برنامه هفتم ما نیازمند تصویب برخی قوانین هستیم.

عضو فراکسیون ورزش با اشاره به قدم مثبت وزارت ورزش و جوانان در بحث لایحه نظام جامع باشگاه‌داری گفت: این لایحه با کمک مجلس و وزارت ورزش و جوانان در دولت تثبیت شده به صحن ارسال شد و ان‌شاءالله در دستور صحن قرار می‌گیرد، از جنس اینگونه تعاملات مجلس و دولت برای هم‌افزایی و کمک به حوزه ورزش نیازمند هستیم که خوشبختانه آقای رومیانی این بستر را فراهم کردند و ان‌شاءالله بیش از پیش بتوانیم روابط فی ما بین در دفاع از حقوق ورزشکاران و جوانان عزیزمان قدم برداریم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ بستری به اندازه ورزش در شور، نشاط و سلامت و پویایی جامعه موثر نیست، اظهار داشت: بنده جزو خاک خورده‌های سالن‌های ورزشی هستم و افتخار می‌کنم جزو این خانواده هستم و سالیان سال در کنار ورزشکاران کار کردم، اگر سیاست‌های کشور به جای اینکه به سمت درمان محور سوق داده شود به سمت پیشگیری محور پیش برود، آن زمان است که ورزش سهم عمده‌ای در سلامت کشور خواهد داشت و خیلی از مشکلات حل خواهد شد.

راستینه با بیان اینکه اگر بخشی از هزینه‌های بخش درمان در ورزش هزینه شود انقلاب بزرگی در این حوزه رخ خواهد داد، خاطر‌نشان کرد: سالانه بیش از سیصد هزار میلیارد تومان در بخش درمان هزینه می‌کنیم، اگر 10 درصد در حوزه ورزش سرمایه‌گذاری کنیم شاهد روزهای خوبی در ورزش خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: برای حداقل بودجه‌ها در ورزش دچار مشکل هستیم، از سازمان برنامه بودجه با مدیریت جدید خواهشمندیم پای کار بیایند. خوشبختانه نگاه رئیس‌جهمور و معاون اول ایشان حمایتی است و امیدوارم این هم‌افزایی و تعامل کمک کند تا اتفاقات خوبی در حوزه ورزش شکل گیرد.

دیدگاه‌ها