کد خبر : 1941602 | 12 خرداد 1402 ساعت 20:18 | 73.1K بازدید | 36 دیدگاه

استقلال حمله می‌کرد و پرسپولیس گل می‌زد!

مهدوی: ساپینتو، معضل بزرگی در فوتبال ایران بود

بازیکن سابق تیم‌های پرسپولیس و استقلال معتقد است ریکاردو ساپینتو تنها دلیل ناکامی آبی‌پوشان در این فصل بوده است.

مهدوی: ساپینتو، معضل بزرگی در فوتبال ایران بود

به گزارش ورزش سه، محمدرضا مهدوی، مدافع سابق سرخابی‌ها، درباره تقابل پرسپولیس و استقلال در فینال جام حذفی و قهرمانی سرخپوشان در این رقابت‌ها به خبرنگار ما گفت: در ابتدا به پرسپولیس، هواداران، کادر فنی، بازیکنان، پزشکان و تدارکات تبریک می‌گویم. همه زحمت کشیدند و اثبات کردند پرسپولیس امسال در برابر رقبایی مثل سپاهان، استقلال، تراکتور، گل‌گهر و سایر تیم‌های قدرتمند لیگ، سنگ تمام گذاشته است. این تیم امسال اقتداری نشان داد که پرچم قرمزها را بالا نگه داشت. یحیی گل‌محمدی توانست مچ بسیاری از مربی‌ها را بخواباند و واقعا باید به او تبریک گفت و ایستاده او را تشویق کرد.

او سپس به عملکرد استقلال در دربی اشاره کرد و گفت: استقلال در طول فصل گذشته فوتبالی منطقی و خوب ارائه داد و در خط حمله هم حرف اول را می‌زد و باید در بحث فنی به آقای ساپینتو تبریک گفت؛ این تیم شرایط خیلی سختی داشت و ساپینتو توانست از لحاظ فنی تیم را تقویت کند اما در مقابل از لحاظ رفتاری، ایشان معضل بزرگی در فوتبال ما بودند که خدا را شکر با درایت مدیران تشریف بردند.

مهدوی تاکید کرد: نواقصی در دربی اتفاق افتاد که شامل بی‌اخلاقی‌ها و بدرفتاری‌هایی بود که متاسفانه فقط و فقط از طرف آقای ساپینتو بود. یحیی یک مربی کاملا خونسرد، فنی و اخلاق‌مدار است اما نمی‌دانم آقای ساپینتو چه فکری در مورد فوتبال ما کردند که این اتفاق را رقم زدند. من برای ساپینتو متاسفم که تیم بزرگ و پرافتخار استقلال را در دست داشتند اما نتوانستند از آن استفاده کنند.

او با تاکید بر اینکه تنها مقصر‌ ناکامی استقلال، ساپینتو سرمربی این تیم است، گفت: من به جز آقای ساپینتو هیچکس را مقصر نمی‌دانم؛ ایشان استقلال را در چندین و چند بازی منهدم کردند و اتفاقاتی را در فوتبال را رقم زدند که از نظر اخلاقی و رفتار حرفه‌ای منسوخ شده است. اینکه بچه‌ها بخواهند از ایشان لات‌بازی را یاد بگیرند، درست نیست. کار ایشان خیلی اشتباه بود و اگر استقلال همین فوتبال را در آرامش بازی می‌کرد، شرایط به طور کلی تغییر می‌کرد.

1882611

پیشکسوت سرخابی‌ها با تمجید از عملکرد فنی استقلال عنوان کرد: اگر واقع‌بین باشیم، استقلال فوتبال بازی می‌کرد و حمله می‌کرد و پرسپولیس گل می‌زد و دلیل این اتفاقات، رفتارهای آقای ساپینتو بود. ایشان استرسی را وارد تیم استقلال کرده بود که جبران ناپذیر بود. من واقعا تاسف می‌خورم که ایشان در مقطعی که می‌توانست اعصاب خودش را کنترل کرده و تیم را مدیریت کند، تیم را نابود کرد. تنها معضل استقلال، ساپینتو بود.

وی با تمجید از کادر فنی پرسپولیس بیان کرد: آرامش نیمکت تیم پرسپولیس از کریم باقری به کمک‌ها و از کمک‌ها به یحیی گل‌محمدی انتقال پیدا می‌کند. درست است که یحیی گل‌محمدی هم چندین بار عصبانی شده اما تیمش به قدری آرامش را لمس کرد که توانست دبل کند. به نظر من حضور یحیی گل‌محمدی، کریم باقری و افشین پیروانی که از بزرگان فوتبال هستند، در موفقیت این تیم تاثیر زیادی داشته و به قول معروف این سه همه را بس!

مدافع سابق فوتبال ایران در خصوص‌ عملکرد مدافعان میانی دو تیم گفت: یحیی گل‌محمدی توانست با حضور علیرضا بیرانوند، گولسیانی و پورعلی‌گنجی مثلث قدرتمندی را تشکیل بدهد و در مقابل حسینی هم سال گذشته و امسال نشان داد که یکی از دروازه‌بان‌هایی خوب ما است و عارف غلامی هم یکی از بازیکنانی بود که توانسته بود دفاع استقلال را سر و سامان بدهد اما در مجموع برتری مثلث دفاعی پرسپولیس به حریف چربید.

او در پاسخ به اینکه از نظر او کدام بازیکن ستاره دربی صد و یکم بوده است، گفت: من اگر از یک بازیکن نام ببرم، در حق سایر بازیکنان اجحاف کرده‌ام. از نظر من این بازی یک ستاره داشت و آن هم تیم پرسپولیس بود. این تیم در آینده هم لیاقت خودش را در ایران و آسیا نشان خواهد داد.

مهدوی در پایان در خصوص شایعاتی که پیرامون جدایی یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس وجود دارد، گفت: در شرایط فعلی، تیم‌های متمول می‌توانند یحیی گل‌محمدی و حتی بسیاری از مربیان بزرگ دنیا را جذب کنند اما مدیران فهیم پرسپولیس باید درایت خاصی به کار ببرند؛ یحیی زحمت کشیده و این تیم را قهرمان کرده و حالا هم عزیزان باید او را حفظ کنند. در یک کلام می‌گویم یحیی امسال در پرسپولیس می‌ترکاند!

دیدگاه‌ها