کد خبر : 1941682 | 13 خرداد 1402 ساعت 11:45 | 56.9K بازدید | 32 دیدگاه

درخشان: با داد و فریاد به هیچ‌کس امتیاز نمی‌دهند؛

استقلال باید از ماجرای رونالدو درس می‌گرفت

حمید درخشان معتقد است تیم داوری در دربی 101 به سود استقلال سوت زده است.

استقلال باید از ماجرای رونالدو درس می‌گرفت

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد با شکست استقلال در دربی یکصد و یکم برای هفتمین بار قهرمان رقابت های جام حذفی شود و بعد از فتح لیگ برتر و این جام برای سومین بار در تاریخ خود موفق به کسب دوگانه شود. 

حمید درخشان پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: پرسپولیس دست به کاری بزرگ و تاریخی زد. پرسپولیس یکی از بی نقص‌ترین بازی‌های خود را انجام داده و در آخر نتیجه مطلوب خود را هم گرفت و قهرمان شد. باور کنید قهرمانی در ایران کار سختی است چه برسد به اینکه شما بتوانید در یک فصل دو جام مهم را کسب کنید و قهرمان شوید. این موفقیت ماحصل اتحاد و تلاش تمامی اعضای باشگاه از مدیریت و کادرفنی و بازیکنان است. مجموعه پرسپولیس اتفاق بزرگی را رقم زد که دست مریزاد دارد. 

وی ادامه داد: پرسپولیس به خوبی می‌دانست که از این بازی  چه می‌خواهد. ترابی با ضربه‌ای تماشایی به گل رسید و بعد از آن نیز پرسپولیس به خوبی بازی را مدیریت کرد اما در واپسین دقایق روی یک ضربه ایستگاهی گل خورد که این موضوع می‌توانست. فوتبال همیشه همین بوده است. در دقایقی کوتاه کافی است شما تمرکز خود را از دست بدهید و این موضوع به ضرر شما می شود. در چنین بازی های بزرگی تیمی می تواند برنده باشد که قدر کوچکترین موقعیت‌های خود را بداند. پرسپولیس یک لحظه غافل شد و گل خورد و این موضوع می توانست بلای جان آنها شود اما با مدیریت کادرفنی این تیم به بازی برگشت و جبران کرد. 

1875068

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد استقلال نیز اظهار داشت: استقلال چندان برنامه خاصی برای این بازی نداشت و روی یک ضربه ایستگاهی به گل رسید و این موضوع می توانست به نفع آنها شود، اما خودشان بلای جان خودشان شدند و شرایط را به ضرر خود تغییر دادند. بهتر است از این اتفاقات درس گرفت. شما نمی توانید با داد و فریاد امتیاز بگیرید. این مسائل فقط تمرکز شما را برهم می زند. وقتی شما پرخاشگر باشید این موضوع را به دورن زمین و بازیکنان خود نیز منتقل می کنید. همه دیدند  بازیکنان استقلال چگونه عصبی بودند و تمرکز نداشتند و همین موضوع به ضرر آنها شد. 

درخشان در خصوص رفتارهای ساپینتو در این بازی نیز اذعان داشت: این رفتارها واقعا نوبر است. حیف کلمه افتضاح که بخواهیم برای رفتار ساپینتو به کار ببریم. مربی باید شخصیت داشته باشد و تیم خود را شکل دهد. متاسفانه باید بگویم این مربی بی‌شخصیت بود و بازیکنان استقلال را عصبی تر کرد. استقلال قبل از اینکه به پرسپولیس ببازد به ساپینتو باخت. ما باید به دنبال خارجی برویم که علاوه بر مسائل فنی در مسائل اخلاقی نیز الگو باشند و این موضوع را به بازیکنان ما منتقل کنند تا علاوه بر بعد فنی در اخلاق هم حرفه ای باشند.  

وی در خصوص حواشی ایجاد شده پیش از بازی برای بیرانوند از سوی استقلالی‌ها گفت: تجربه ثابت کرده این حواشی همیشه برعکس عمل می کند. طبیعی است شما وقتی روی کسی اینگونه زوم می کنید و می خواهید او را تحت فشار قرار دهید به جای اینکه فرد مورد نظر را تحت فشار بگذارید انگیزه‌های آن شخص را بیشتر می کنید. آن کسی مثل بیرانوند که میدان دیده است. به یاد بیاریم وقتی با پرتغال هم گروه شدیم همه او را به سخره گرفتند، اما او پنالتی رونالدو را مهار کرد و همین موضوع انگیزه ای شد تا برابر پرتغال نتیجه بگیریم.  

1881928

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس هم در خصوص عملکرد داور این دیدار نیز بیان کرد: پیش از بازی همه جور فشار روی داور دربی گذاشتند. به گواه همه کارشناسان داور بازی پنالتی روی عیسی آل کسی را ندید. بعد همان توپ برای استقلال خطا گرفته شد که خطا نبود و همان توپ هم گل شد. اما پرسپولیس نشان داد شما برای موفقیت باید از بهانه‌های خود قوی‌تر باشید. پرسپولیس نشان داد تیمی که به دنبال قهرمانی است به اما و اگر فکر نمی کند و روی شایستگی های خود حساب باز می‌کند. این قهرمانی نوش جان همه پرسپولیسی‌ها باشد.

دیدگاه‌ها