کد خبر : 1941742 | 13 خرداد 1402 ساعت 19:28 | 65.7K بازدید | 32 دیدگاه

انگلیس آبیِ آبی است

سیتی 2-1 یونایتد: یک قدم تا سه‌گانه

منچسترسیتی با پیروزی 2-1 مقابل منچستریونایتد، قهرمان رقابت‌های جام حذفی انگلیس شد.

سیتی 2-1 یونایتد: یک قدم تا سه‌گانه

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان پپ گواردیولا که به تازگی قهرمانی در لیگ برتر را جشن گرفتند، امشب موفق شدند با دو گل ایلکای گوندوگان، در جام حذفی نیز به قهرمانی برسند و دومین جام این فصل را بالای سر ببرند. آنها اکنون باید در انتظار فینال چمپیونزلیگ مقابل اینترمیلان باشند تا بتوانند سه‌گانه‌شان را کامل کنند.

درحالی که انتظار می‌رفت حساسیت این مسابقه که یک فینال است و علاوه بر آن دربی بودن فینال و حضور دو تیم شهر منچستر باعث شود شاهد بازی‌ای سخت برای هر دو تیم باشیم شاگردان گواردیولا در دقیقه 1 و اولین موقعیت این بازی را توسط کاپیتان‌شان به گل تبدیل کردند تا شاگردان تن‌هاخ را تنها چند ثانیه بعد از شروع مسابقه شوکه کنند.

ویدئو: 302666

اورتگا، دروازه‌بان سیتی در این مسابقه، توپ بلندی ارسال کرد. کوین دی‌بروینه توپ را هر طور شده تصاحب کرد و در فاصله 20 متری دروازه یونایتد توپ او در اختیار ایلکای گوندوگان قرار گرفت. کاپیتان منچسترسیتی از این فاصله با شلیک یک والی تماشایی توپ را به گوشه بالای سمت راست دروازه دخیا دوخت. دروازه‌بان اسپانیایی شیاطین سرخ در مقابل این شوت سهمگین هیچ کاری از دستش ساخته نبود تا بخشی از ومبلی که در اختیار هواداران آبی‌پوش سیتی است از شادی منفجر شود.

بعد از گلی که گوندوگان در ثانیه‌های اول بازی به ثمر رساند سیتی در دقایق بعدی هم بر بازی حاکم بود. برتری قابل توجه سیتی بازیکنان یونایتد را عصبانی کرده بود و در دقیقه 12 کاسمیرو با استوک‌های کفش خود به قوزک پای آکانجی کوبید و او را نقش زمین کرد. پل تیرنی اما اعتقادی به خطا نداشت و حتی VAR هم در این باره به او توصیه‌ای نکرد. جالب اینجا بود که در این صحنه یک ضربه آزاد به سوی شیاطین سرخ اعلام شد تا هواداران سیتی را به شدت خشمگین کند.

1882999

در دقیقه 29 ضربه سر وان‌بیساکا به راحتی در دست‌های اورتگا قرار گرفت اما از اتاق VAR به داور اطلاع داده شد باید این صحنه را از مانیتور کنار زمین بررسی کند چرا که احتمال دارد سیتی مرتکب خطای هند منجر به پنالتی شده باشد. اتاق VAR برخورد توپ به دست جک گریلیش را تشخیص داده و تصمیم نهایی را به پل تیرنی سپرد. این داور انگلیسی بعد از تماشای صحنه در مانیتور کنار زمین نقطه پنالتی را نشان داد. برونو فرناندز کاپیتان منچستریونایتد پشت توپ ایستاد. او موفق شد اورتگا را فریب بدهد و توپ را در جهت مخالف به گوشه پایین سمت چپ دروازه منچسترسیتی بفرستد.

نیمه اول با تساوی 1-1 به پایان رسید و دو تیم به رختکن رفتند. حالا همه نگاه‌ها به شروع نیمه دوم بود تا مشخص شود پپ گواردیولا و اریک تن‌هاخ برای پیروزی در نیمه دوم تیم‌شان را با چه برنامه‌هایی به میدان می‌فرستند.

1883002

سیتی نیمه دوم را هم درست مثل نیمه اول طوفانی شروع کرد. سیتی در این نیمه هم اولین حمله‌اش را به گل تبدیل کرد. سیتی صاحب یک ضربه آزاد شد و کوین دی‌بروینه توپ را به حاشیه محوطه جریمه فرستاد، جایی که گوندوگان بدون اینکه از طرف یک یونایتدی مهار شده باشد منتظر دریافت توپ بود. ایلکای با پای چپ یک ضربه والی شلیک کرد و با اینکه این ضربه به اندازه گل او در نیمه اول تماشایی نبود اما دخیا حتی با شیرجه نتوانست مهارش کند و توپ در گوشه پایین چپ دروازه یونایتد آرام گرفت.

در دقیقه 62 تیم پپ تا یک قدمی گل سوم پیش رفت و اگر هوشیاری دخیا نبود اختلاف به دو گل افزایش می‌یافت. دی‌بروینه یکی از پیشروی‌های معروفش را به نمایش گذاشت و به قلب خط دفاعی یونایتد زد. او بعد از عبور از واران شوتی شلیک کرد اما شوت پای چپ او قدرت کافی را نداشت و دخیا آن را با پاهایش دفع کرد.

1883000

چند دقیقه بعد رشفورد در فاصله 25 متری صاحب توپ شد و شانسش را برای شوتزنی امتحان کرد. اما شوت او از بالای دروازه بیرون رفت و اورتگا با نگاه توپ را تعقیب کرد. سیتی در این بازی به خوبی از پس مهار رشفورد برآمده است.

در دقیقه 72 گوندوگان توپ را وارد دروازه کرد و به نظر می‌رسید موفق به هت‌تریک شده است. دخیا با یک واکنش خوب مانع گلزنی هالند شد و گوندگان توپ را وارد دروازه کرد اما پرچم کمک‌داور بلافاصله بالا رفت تا شادی کاپیتان سیتی را خیلی زود به پایان برساند. در این صحنه هالند که نزدیک به نقطه پنالتی پاس خوبی از گریلیش دریافت کرده بود باید توپ را به گل تبدیل می‌کرد که این فرصت را از دست داد.

1883001

در دقیقه 73 گارناچو شوتی زیبا به سمت دروازه شیاطین سرخ شلیک کرد که با اختلاف اندک از کنار دروازه بیرون رفت. لحظاتی بعد هالند فرصتی برای گلزنی و دو برابر کردن اختلاف به دست آورد که از دست رفت.
در دقایق پایانی ارسال فودن به درون محوطه جریمه یونایتد به دست‌های وان بیساکا برخورد کرد و فریاد هواداران سیتی به نشانه پنالتی به هوا رفت. اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت. در ادامه توپ به برناردو سیلوا رسید و شوت او می‌رفت با دخالت رودری به گل سوم سیتی تبدیل شود که او نتوانست به توپ برسد.

بازی در نهایت با پیروزی 2-1 منچستر سیتی به پایان رسید تا تیم پپ گواردیولا علاوه بر قهرمانی در لیگ برتر جام حذفی را هم فتح کند. سیتی و گواردیولا حالا چشم‌انتظار فینال لیگ قهرمانان در استانبول هستند تا با فتح سه‌گانه پایانی درخشان برای این فصل رویایی منچسترسیتی رقم بزنند.

 ترکیب اصلی دو تیم

منچسترسیتی منچسترسیتی: اورتگا مورنو، واکر، استونز، دیاز، آکانجی، رودریگو، دی‌بروینه، گوندوگان، برناردو سیلوا، گریلیش، هالند

1882967

منچستریونایتد منچستریونایتد: دخیا، لیندلوف، برونو فرناندز، رشفورد، اریکسن، فرد، کاسمیرو، واران، شاو، سانچو، وان بیساکا

1882966

⚽️ شرح گل:

منچسترسیتیدقیقه ۱: تنها ۱۲ ثانیه از بازی سپری شده بود که منچسترسیتی با گل گوندوگان پیش افتاد...بعد از اینکه سیتی بازی را آغاز کرد، توپ روی دو ضرب پشت محوطه جریمه به گوندوگان رسید و او هم با یک شوت سرضرب تماشایی کار را تمام کرد.

ویدئو: 302653

منچستریونایتددقیقه ۳۲: گل تساوی برای یونایتد....برونو فرناندز پشت ضربه قرار گرفت و برخلاف جهت حرکت استفان اورتگا، دروازه سیتی را باز کرد.

ویدئو: 302656

منچسترسیتی دقیقه ۵۱: گل دوم برای منچسترسیتی....روی یک ضربه آزاد، پاس هوشمندانه دی‌بروینه به پشت محوطه جریمه به گوندوگان رسید و والی پای چپ او در گوشه دروازه یونایتد قرار گرفت.

ویدئو: 302660
13 خرداد 1402 ساعت 19:26

دقیقه ۲+۹۰: عجب موقعیتی!.... همه چیز برای گلزنی یونایتد فراهم بود اما ضربه واران را اورتگا دفع کرد و توپ بعدی هم با ضربه سر مک‌تامینی به بیرون رفت.

13 خرداد 1402 ساعت 19:18

دقیقه ۸۳: چیزی نمانده بود هالند با خوش‌شانسی گل سوم سیتی را به ثمر برساند اما ضربه‌ای که مدافع یونایتد زد و به پای او برخورد کرد، از کنار دروازه دخیا به بیرون رفت.

13 خرداد 1402 ساعت 19:15

دقیقه ۸۰: شوت خطرناک برناردو سیلوا از مقابل دروازه یونایتد عبور کرد و تلاش مانوئل آکانجی برای قطع توپ و باز کردن دروازه ثمری نداشت.

13 خرداد 1402 ساعت 19:07

دقیقه ۷۳: یک موقعیت عالی دیگر برای یونایتد از دست رفت...این بار شوت خطرناک الخاندرو گارناچو که از کنار دروازه سیتی به بیرون رفت.

1882975
13 خرداد 1402 ساعت 19:06

دقیقه ۷۰: باز هم گلزنی گوندوگان اما این بار آفساید....بعد از اینکه ضربه دی‌بروینه توسط دخیا برگشت داده شد، توپ به گوندوگان رسید و او دروازه را باز کرد اما داور این گل را به دلیل آفساید نپذیرفت.

1882976
13 خرداد 1402 ساعت 19:05

دقیقه ۶۸: شوت رشفورد می‌توانست به گل تساوی یونایتد تبدیل شود اما ضربه او به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

13 خرداد 1402 ساعت 18:56

دقیقه ۶۲: چیزی نمانده بود دی‌بروینه گل سوم را برای سیتی به ثمر برساند اما دخیا با پا توپ را برگشت داد.

13 خرداد 1402 ساعت 18:46

دقیقه ۵۱: گل دوم برای منچسترسیتی....روی یک ضربه آزاد، پاس هوشمندانه دی‌بروینه به پشت محوطه جریمه به گوندوگان رسید و والی پای چپ او در گوشه دروازه یونایتد قرار گرفت.

1882969
13 خرداد 1402 ساعت 18:22

دقیقه ۵+۴۵: پایان نیمه اول با تساوی ۱-۱... باید دید تن‌هاخ و پپ گواردیولا برای نیمه دوم چه برنامه‌ای دارند.

1882947
13 خرداد 1402 ساعت 18:16

دقیقه ۴۲: روی یک ضربه کرنر، توپ روی تیر دوم به واران رسید اما ضربه نه چندان خوب او از کنار دروازه به بیرون رفت.

مشاهده بیشتر

دیدگاه‌ها