کد خبر : 1942672 | 18 خرداد 1402 ساعت 11:42 | 2.7K بازدید | 1 دیدگاه

تيم هاى عربى پيشرفت كردند، ما هم خسته بوديم

آناليز ناكامى آسيايى ستاره هاى هندبال ايران

ملى پوش هندبال ايران بدشانسى و خستگى را دليل ناكامى نمايندگان ايران در جام باشگاههاى آسيا مى داند.

آناليز ناكامى آسيايى ستاره هاى هندبال ايران

به گزارش "ورزش سه"، مرحله گروهی رقابت‌های جام باشگاه‌های هندبال آسیا به پایان رسید و سپاهان اصفهان و نيروى زمينى شهید شاملی به عنوان ۲ نماینده هندبال ایران از رسیدن به جمع ۴ تیم برتر باز ماندند.
سپاهان از ساعت ۱۷ روز جمعه (۱۹ خرداد ماه) برابر الکویت برای رسیدن به عنوان پنجمی به میدان می‌رود و نیروی زمینی شهید شاملی کازرون هم ساعت ۱۵ همین روز برابر نماینده عمان برای عنوان هفتمی تلاش می‌کند.

امین کاظمی ستاره ملی‌پوش هندبال ایران که چند ماهی است بخاطر مصدومیت از میادین دور بوده، عملکرد فنی نمایندگان ايران در این رقابت‌ها را قابل قبول ارزیابی کرد و به “ورزش سه” گفت: هردو نماینده ایران در این مسابقات خوب کار کردند و اسیر تجربه و حرفه‌ای گری حریفانشان شدند. این یک واقعیت است که تیم های دیگر قاره و مخصوصاً کشورهای عربی در سالیان گذشته سرمایه‌گذاری زیادی روی این رشته ورزشی کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: متأسفانه لیگ ما چند هفته پیش تمام شد و من فکر می‌کنم بازیکنان از لحاظ بدنی تا حدودی خسته بودند. اگر به مسابقات سپاهان و شاملی دقت کنید، بازیکنان موقعیت‌های صددرصد زیادی را هدر می‌دادند و من فکر می‌کنم این نشات گرفته از خستگی بدنی آنان بود.

کاپیتان تیم ملی هندبال ساحلی به روند صعودی تیم‌های قاره آسیا اشاره کرد و گفت: اگر به طورکلی بخواهم تیم های این سری از مسابقات را آنالیز کنم تیم های عربی از بازیکنان شاخص و عالی برخوردار بودند که از نظر تاکتیک و عملکرد در سطح آسیا جزو تاپ‌ها هستند. برگزاری اردوهای متعدد خارجی و تورنمنت های اروپایی بسیار قوی باعث میشود این بازیکنان در مواجهه با بقیه تیم ها بسیار با اعتماد به نفس وارد زمین بشوند و بهترین عملکرد را در دفاع و حمله از خود نشان بدهند.

وی در ادامه افزود: مطلب قابل توجه از نظر من که بازی ها را از نزدیک آنالیز می‌کردم، برنامه های دقیق و تاکتیک‌های مدونی بود که تیم‌ها داشتند. باشگاه‌های آسیا چه در دفاع و حمله کاملا با پلن و تاکتیک عمل میکنند و نکته مهم این است که بسیار هماهنگ هستند، تک روی ندارند و به معنای واقعی کار تیمی را به نمایش می‌گذارند.

کاظمی در پایان عنوان کرد: امیدوارم تیم های ایرانی نیز این تیم ورک و هماهنگی را پیدا کنند و این اتفاق عملی نمی‌شود مگر با اردوهای خارجی و مسابقات دوستانه. واقعیت این است که ما مربیان بسیار عالی و‌ زحمتکشی داریم، گلرهای شایسته و بازیکنان خیلی خوبی داریم. اکر هماهنگ تر باشیم قطعا برد در زمین برای ما خواهد بود. امیدوارم در دور بعدی با برنامه‌ریزی دقیق باشگاه‌های ایرانی سرآمد تمام تیم‌ها باشند.

دیدگاه‌ها