کد خبر : 1943948 | 23 خرداد 1402 ساعت 16:43 | 38.4K بازدید | 7 دیدگاه

دنزل دامفرایس:

مقصدم را روی دیوار اتاقم نوشته بودم

دنزل دامفرایس از بازی برابر کرواسی در نیمه‌نهایی لیگ ملت‌ها هیجان‌زده است، هم از این بابت که پیراهن کشورش را می‌پوشد و هم به خاطر این که با رفقایش روبرو می‌شود.

مقصدم را روی دیوار اتاقم نوشته بودم

به گزارش "ورزش سه"، هلند در نیمه‌نهایی لیگ ملت‌ها در شهر روتردام، زادگاه دنزل دامفرایس با کرواسی روبرو می‌شود. مدافع 27 ساله اگرچه فینال لیگ قهرمانان را با اینتر به سیتی باخت، اما حالا می‌تواند به یک فینال دیگر برسد و قهرمان شود.

- بازی با کرواسی در نیمه‌نهایی
دو تا از بچه‌های کرواسی را خیلی خوب می‌شناسم، ایوان پریشیچ و بروزوویچ (که با آن‌ها در اینتر بازی کرده.) بعد از قرعه‌کشی با هم تماس گرفتیم، به خصوص من و ایوان، چون هم رفقای خوبی هستیم و هم احتمالا جلوی هم بازی کنیم. برای همین، بازی خیلی خاصی می‌شود، سوای اینکه هدف ما صعود به فینال است.

کرواسی یک تیم رویایی با بازیکنان خارق‌العاده دارد. آن‌ها همیشه در تورنمنت‌های بزرگ خوب عمل می‌کنند. در جام جهانی اخیر که سوم شدند. تیم خیلی سرسختی دارند. ما هنوز در حال ساختن تیم هستیم ولی با این حال، بازیکنان خیلی مستعدی داریم که تکنیک فردی بالایی دارند و می‌توانند در مسابقه سرنوشت‌ساز شوند. مسابقه واقعا فوق‌العاده‌ای می‌شود ولی باید ببریم.

1886814

- دیر شکوفا شدن
وقتی 17 سالم بود، دو بازی ملی برای آروبا (جزیره‌ای در جنوب کاراییب و جزئی از کشور هلند) انجام دادم. آن موقع در تیم زیر 18 سال بارندرخت بودم. خیلی بی‌مقدمه یک ایمیل از فدراسیون فوتبال آروبا دریافت کردم که می‌خواستند من را برای دو بازی ملی دوستانه دعوت کنند. بلافاصله با فدراسیون فوتبال هلند تماس گرفتم و پرسیدم بعد از آن می‌توانم برای تیم ملی هلند بازی کنم یا نه.

آن‌ها بررسی کردند و گفتند مشکلی نیست. برای همین به آروبا رفتم و در دو مسابقه ملی بازی کردم. برای کسی که هنوز مدرسه می‌رفت و در بارندرخت بود، تجربه خوبی بود. اما آن موقع می‌دانستم که این مقصد نهایی من نیست. همیشه ایمان داشتم که فوتبالیست حرفه‌ای می‌شوم و موفق خواهم شد.

1886815

- نوشتن "من برای تیم ملی هلند بازی می‌کنم" روی دیوار اتاقش
حقیقت دارد. همیشه این باور قوی را داشتم که این طور می‌شود. هیچوقت رویای من نبود، هدفم بود. آیا چیز بیشتری روی دیوار نوشته بودم؟ خیلی چیزها نوشته بودم، به خصوص قدم‌هایی که باید در حرفه‌ام برمی‌داشتم. بازی در بعضی از باشگاه‌ها. دقیقا آن طور که نقشه‌اش را ریخته بودم پیش نرفت اما مقصد نهایی من همان بود که روی آن دیوار نوشته بودم.

دیدگاه‌ها