کد خبر : 1944740 | 27 خرداد 1402 ساعت 11:46 | 14.2K بازدید | 7 دیدگاه

ایفمارک و مرگ یک فوتبالیست جوان دیگر

لزوم سختگیری حداکثری: جان بچه‌های مردم!

متاسفانه بازیکن محجوب و سر به زیر تیم امید شاهین در یک بازی دورهمی دچار حمله ی قبلی می شود و در بیمارستان جان خود را از دست می دهد.

لزوم سختگیری حداکثری: جان بچه‌های مردم!

به گزارش "ورزش سه"، در بازی دورهمی در محله ای از بوشهر ناگهان ابوالفضل رفیعی پای خود را می‎‌‌‌‌گیرد و نقش بر زمین می‌شود. ابتدا همبازیان او تصور می‌کنند از ناحیه ی پا دچار مصدومیت شده است اما متاسفانه ابوالفضل دچار حمله‌ی قلبی شده بود. وقتی می‌بینند چشم هایش را می‌بندد و نفس او بند می‌آید، سریعا او را به بیمارستان انتقال می‌دهند اما دقایق حیاتی در انتقال بیماری که دچار حمله‌ی قلبی می‌شود، به بیمارستان رعایت نشده بود و ابوالفضل با وجود تلاش پزشکان جان خود را از دست می‌دهد و خانواده اش را داغدار می‎‌کند.

ابوالفضل رفیعی بازیکن تیم امید شاهین بوشهر بود. بازیکنی که فصل گذشته در لیگ برتر امیدهای کشور برای این تیم به میدان آمد و نمایش‌های خوبی هم در ترکیب تیم داشت. خبرنگار ما می‌گوید بازیکن توانمند و از نظر اخلاقی سر به زیر بود و در مسیر پیشرفت قرار داشت. معمولا در فصل تابستان نه فقط در بوشهر در همه شهرها بازیکنانی که در باشگاه‌ها به میدان می‌روند، در زمین‌های محلی جمع می‌شوند تا فوتبال و حتی والیبال بازی کنند و این کار را انجام می‌دهند که در شرایط بدنی ایده آل باقی بمانند.

1888209

این اتفاق تلخ می‌تواند یک تلنگر باشد برای خطراتی که در کمین دیگر جوانان فوتبالیست کشور است. پیش از این هم بازیکن تیم شهدای بابلسر در جریان بازی با نفت و گاز گچساران در رقابت‌های فوتبال قهرمانی دسته دوم باشگاه‌های کشور دچار حمله ی قلبی شد و جان خود را از دست داد. این مشکل قابل پیش بینی و قابل پیشگیری است.

 اگر فدراسیون فوتبال در دستوری سریع به همه هیات فوتبال استان‌ها از تهران گرفته تا دیگر هیات‌ها گرفتن تست پزشکی از همه تیم‌های فوتبال را الزامی کند. با این ابلاغ می‌شود از تکرار این اتفاق تلخ جلوگیری کرد. در حال حاضر گذراندن آزمایشات پزشکی تنها برای بازیکنان حاضر در لیگ برتر  و لیگ یک الزامی است و تیم‌ها تا در ایفمارک حاضر نشوند و تست ندهند، کارت بازی برای بازیکنان صادر نمی‌شود. این قانون باید برای همه مسابقات الزامی شود. لیگ 2 – لیگ 3 – مسابقات استانی – مسابقات استانی در رده‌های سنی پایه – مسابقات کشوری در رده‌های سنی پایه.

فدراسیون فوتبال می‌تواند با ابلاغ این قانون می‌تواند صدور کارت بازی برای هر بازیکن در هر رده‌ی سنی در هر نقطه از کشور را منوط به پشت سر گذاشتن تست پزشکی کند. در این صورت بازیکنی که دارای مشکلات پزشکی است متوجه آن می‌شود و بعد بر اساس قانون تصمیم می‌گیرد که فوتبال بازی کند یا نه. البته که تصمیم گیری نهایی در این مورد بر عهده پزشک است.

دیدگاه‌ها