کد خبر : 1945482 | 30 خرداد 1402 ساعت 17:26 | 55.1K بازدید | 28 دیدگاه

جنجال در انگلیس بعد از فاش شدن یک ارتباط مالی

علاوه بر نیوکسل، عربستان مالک مخفی چلسی هم هست!

فاش شدن ارتباط مالی یکی از مالکان چلسی با صندوق سرمایه‌گذاری دولتی عربستان سعودی جنجالی شده و ارتباط این باشگاه با عربستان را زیر ذره‌بین برده است.

علاوه بر نیوکسل، عربستان مالک مخفی چلسی هم هست!

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه چلسی به دلیل افشا شدن برخی ارتباطات جنجالی‌اش با عربستان سعودی با سوال‌هایی جدی مواجه شده است. این سوال‌ها بعد از آن مطرح شد که فاش شد یکی از مدیران جدید چلسی به نام جانانات گولداستاین با صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان معامله املاکی به ارزش 750 میلیون پوند انجام داده است.

1889435
جاناتان گولداستاین از مالکان چلسی که نقشی کلیدی در خرید باشگاه از رومن آبراموویچ داشت

روزنامه انگلیسی دیلی‌میل می‌گوید این صندوق عربستانی (PIF) که مالکیت باشگاه نیوکسل را در اختیار دارد چندین میلیارد پوند در شرکت کلیرلیک کپیتال، مالک اکثریت سهام باشگاه چلسی، سرمایه‌گذاری کرده است. این افشاگری باعث شده در انگلیس شائبه تضاد منافع و احتمال تبانی مطرح شود.

جنجال‌ها زمانی بیشتر شد که روز دوشنبه گذشته مشخص شد شرکت املاک کین اینترنشنال که مالکیتش در اختیار گلداستاین است با یکی از زیرمجموعه‌های PIF قراردادی برای سرمایه‌گذاری مشترک امضا کرده که موضوع آن خرید و تجهیز هتل‌ها و آپارتمان‌های لوکس است.

گلداستاین در خرید 4.25 میلیارد پوندی باشگاه چلسی از رومن آبراموویچ نقشی کلیدی داشت. دیگر مالکان چلسی یعنی تاد بولی و بهداد اقبالی که 60 درصد از سهام باشگاه را در اختیار دارند در این مدت بارها مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته‌اند اما گلداستاین همواره نوعی مصونیت خبری داشته است.

1889436
بهداد اقبالی از مالکان چلسی و از بنیانگذاران شرکت کلیرلیک

آنچه جنجال‌ها را حتی عمیق‌تر کرده حضور دو نفر از مالکان نیوکسل در یکی از بازی‌های آخر فصل چلسی است. آماندا استاولی و مهرداد قدوسی مهمانان ویژه محوطه وی‌ای‌‌پی ورزشگاه استمفوردبریج بوده و توسط اقبالی دعوت شده بودند. اقبالی از شرکای بنیان‌گذار شرکت سرمایه‌گذاری کلیرلیک است. گفته می‌شود استاولی و قدوسی در این دیدار با مالکان و مدیران ارشد چلسی درباره نقل و انتقالات تابستانی و احتمال مبادله بازیکن بین دو باشگاه صحبت کرده‌اند.

1889437
آماندا استاولی و مهرداد قدوسی از مالکان نیوکسل که رابطه‌شان با مالکان چلسی به خصوص بهداد اقبالی با سوالات زیادی مواجه شده است

نیوکسل ابتدا خواهان به خدمت گرفتن تیمو ورنر بود ولی او فصل ترجیح داد به کشورش بازگشته و به لایپزیش ملحق شود. مالکان نیوکسل اما در حال حاضر خواهان به خدمت گرفتن کانر گالاگر و آرماندو بروخا از چلسی هستند.

دیدگاه‌ها