کد خبر : 1946765 | 05 تیر 1402 ساعت 15:34 | 203.6K بازدید | 261 دیدگاه

سال آینده هم با اقتدار قهرمان می‌شویم؛

حرف‌های چپ‌پای تاریخی پرسپولیس علیه ساپینتو

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس می‌گوید استقلال و سپاهان اشتباهات خود در طول فصل را به گردن پرسپولیس انداخته‌اند.

حرف‌های چپ‌پای تاریخی پرسپولیس علیه ساپینتو

به گزارش "ورزش‌سه"، پرسپولیس موفق شد فصل بسیار خوبی را با کسب سه جام به اتمام برساند. به همین بهانه تماسی با رضا شاهردوی، چپ پای محبوب سال‌های گذشته سرخپوشان، داشتیم که اگرچه کمتر تمایل به مصاحبه دارد، اما به درخواست ما پاسخ مثبت داد و درباره فصلی که یحیی گل‌محمدی و شاگردانش با موفقیتی تاریخی پشت سر گذاشتند، با این ملی پوش اسبق فوتبال ایران گفت‌وگو کردیم.

این مصاحبه را در ادامه بخوانید.

*فقط پرسپولیس فوتبال بازی می‌کرد 
تبریک می‌گویم به همه پرسپولیسی‌ها بابت سه گانه. لیگ برتر، جام حذفی و سوپرکاپ. خیلی زحمت کشیدند. خودتان می‌دانید تیمی که بخواهد سه جام را بگیرد، کار بزرگی است. بازیکنان و کادر فنی به کمک هم توانستند به این مهم دست پیدا کنند. همه تیم‌ها قابل احترام هستند، اما به نظرم تنها تیمی که فوتبال بازی می‌کند، پرسپولیس است. در دو دربی پرسپولیس توانست از نقاطی که استقلال آسیب‌پذیر است، نفوذ کند و گلزنی کند و برنده بشود.

*استقلالی‌ها هم می‌گویند حق پرسپولیس بردن بود
حالا یک‌سری دوستانه حرف‌هایی می‌زنند. باید فرهنگ سازی کنیم. پرسپولیس واقعا در این مدت زحمت کشید و در دو بازی هم به نظرم خیلی بهتر از استقلال ظاهر شد و حقش هم برد بود. استقلالی‌ها هم گاهی اوقات ما را در خیابان می‌بینند و می‌گویند که حق پرسپولیس بردن بود. دیگر چیزی باقی نمی‌ماند.

*برخی افراد چیزی از فوتبال نمی‌فهمند
اینکه تیم‌ها یا رقیبان می‌روند و بازی‌ای را واگذار می‌کنند و امتیاز عقب می‌افتند، این دیگر تقصیر پرسپولیس نیست و یا اینکه بخواهی وزیر را پیش بکشی! به نظرم این افراد چیزی از فوتبال نمی‌فهمند. این افراد به جای اینکه بیایند از پرسپولیس به عنوان یک تیم قدرتمند که یکی یکی تیم‌ها را شکست داده و هیچ باختی را پس از شروع سال جدید تجربه نکرده، تعریف و تمجید کنند، خودشان را به حاشیه می‌برند و می‌گویند وزیر بوده و مسائل دیگر را پیش می‌کشند! یک تیمی می‌رود مقابل ملوان بازی می‌کند و امتیاز می‌دهد؛ دیگر این که دیگر مقصرش پرسپولیس نیست. به نظرم با این کار فرار رو به جلو می‌کنند.

*مربی یک تیم از نظر تاکتیکی چیزی نداشت
بعد هم تیمی می‌رود مربی‌ای می‌آورد که به نظرم کار تاکتیکی آنچنانی نداشت و فقط به بیرون زمین حواسش بود. در واقع بیرون زمین کارهایی انجام می‌داد که برای هواداران جلب توجه کند. همه تیم‌ها و هوادارانشان برای من قابل احترام هستند و اگر بیایند و با بار فنی صحبت کنند، می‌توان پذیرفت، اما اینکه بیایند طور دیگری حرف بزنند، قشنگ نیست. الان دیگر هم هواداران فوتبال را بیشتر می‌فهمند و هم مربیان و بازیکنان. به نظرم بهتر است تمرکزشان را روی تیم خودشان بگذارند.

1463510

*گلر آنها زاویه بسته خورده، مدافع‌شان سرتوپ!
البته اگر اشتباهات صورت نگیرد، گلی هم رد و بدل نمی‌شود. در تیم رقیب بالاخره یک ضعف‌هایی وجود داشته است. مثلا گلر آنها از زاویه بسته گل خورده. این دیگر مقصرش پرسپولیس نیست و مقصر آن دروازه‌بان است. یا دفاع وسط آنها سرتوپ می‌خورد. این‌ها مشکلات خودشان است و نباید تقصیر کسی بیندازند. باز هم تاکید می‌کنم که هواداران استقلال، سپاهان و هر تیم دیگری برای من قابل احترام هستند، اما بهتر است برویم ضعف‌هایمان را پوشش دهیم. این حرف‌ها به نظرم فقط توسط افراد غیرفنی زده می‌شود.

*پرسپولیس در هفته‌های آخر تمرکز کرد
پرسپولیس در هفته‌های آخر خیلی تمرکز کرد. من یکی-دو بار به تمرین این تیم رفتم و واقعا حس برنده شدن را در تمرینات‌شان می‌دیدم. خدا را شکر که اتفاقات خوبی افتاد. مبارک همه هواداران و پیشکسوتان باشگاه.

*شنیده‌ام با افشین پیروانی قرارداد نبسته‌اند! 
این را باید حتما بگویم که بازیکنان هر جا بروند، پرسپولیس نمی‌شود. این را خودشان هم می‌دانند. داشتیم چند بازیکن که رفتند و باز برگشتند. هیچ جا پرسپولیس نمی‌شود. آقای درویش باید تیم و کادر فنی را حفظ کند. من شنیده‌ام با افشین پیروانی، دوست عزیزم، قرارداد نبسته‌اند. این اتفاقات نباید رخ بدهد. افشین پیروانی از جانش برای پرسپولیس مایه گذاشته است. نه اینکه دوست و همبازی قدیمی‌ام باشد و این حرف‌ها را بزنم، واقعا او در بدنه پرسپولیس خیلی کمک کرده است. واقعا حیف است. خودش یکی از قدیمی‌های پرسپولیس است.

*اگر انتخابی هم باشد، به قدیمی‌های پرسپولیس می‌رسد
این را هم بگویم از نظر من کسی که زیر 5 سال در پرسپولیس بوده باشد، پرسپولیسی به حساب نمی‌آید. من خودم 10 سال در پرسپولیس بوده‌ام و افشین سابقه بیشتری از من دارد. البته من در خلال دوران حضورم به خارج از کشور هم رفتم. البته حرف من فقط روی افشین نیست. بگذارید اسم ببرم؛ مجتبی محرمی، مرتضی کرمانی، بهروز رهبری فرد، جواد منافی‌ و... این‌ها بدنه پرسپولیس هستند و اگر قرار است در رده‌های آکادمی و پایه باشگاه هم انتخابی بشود، به این‌ها می‌رسد.

* نمی‌خواهم حاشیه درست کنم، اما...
چون ما در شرایط مالی سخت باشگاه به پرسپولیس کمک کرده‌ایم. من خودم به ترکیه رفتم و 300 هزار فرانک به باشگاه وارد کردم. به چین رفتم و آن موقع 400 هزار دلار وارد باشگاه کردم. اینکه می‌روند و انتخاب‌هایی می‌کنند، اصلا درست و قشنگ نیست. نمی‌خوام اسم بیاورم ولی می‌روند و یک استقلالی را مشاور تیم می‌کنند. نمی‌خواهم حاشیه درست کنم، چون الان فصل تمام شده و من دو سه سالی بود که اصلا صحبت نمی‌کردم.

1441422

*در بدنه پرسپولیس از قدیمی‌ها استفاده کنید
به نظرم یک اتاق فکری شکل بدهند، تا تصمیمات بهتری گرفته شود و مثلا رئیس آکادمی را از پیشکسوتان تیم انتخاب کنند. آنهایی که واقعا خاک پرسپولیس را خورده‌اند، آن موقع که پرسپولیس بی‌پول بود و پولی نگرفتند. امیدوارم از این افراد استفاده کنند. الان بازیکنان پول‌های میلیاردی می‌گیرند، اما زمان ما چنین پول‌هایی نبود. نوش جانشان. من می‌گویم فوتبالیست باید 10 سال مفید پول بگیرد. حالا در این مدت محرومیت و مصدومیت هم هست. مفیدش 10 سال بشود. فوتبالیست باید پول بگیرد. اما من می‌گویم برای بدنه پرسپولیس باید از افراد قدیمی باشگاه استفاده کنند. من حرفم این است که الان باید افشین پیروانی را حفظ کنند؛ بازیکنان را هم حفظ کنند و چند بازیکن مورد نظر یحیی را هم جذب کنند.

*اسم پرسپولیس 10 میلیارد بالاتر از تیم‌های دیگر است
بالاخره شاید در باشگاه‌های دیگر به بازیکنان پول بهتری بدهند، اما بازیکن باید به این فکر کند که اینجا پرسپولیس است؛ یک نام بزرگ و هر جا دوستان بروند با این نام آنها را خواهند شناخت. پول شاید در پرسپولیس کمتر از جاهای دیگر باشد، اما اسمش 10 میلیارد بالاتر از تیم‌های دیگر است. پرسپولیس یک تیم مردمی است و شما هر کجا در کوچه و خیابان می‌روید، با همین نام شما را می‌شناسند. ضمن اینکه از طریق همین تیم من هم به تیم دالیان چین و ترکیه ترانسفر شدم. اما بیشتر حرف من درباره تیم‌های داخلی است. در لیگ برتر تیم‌های صنعتی‌ای داریم که وضعیت مالی بسیار خوبی دارند. شاید این تیم‌ها پیشنهادات خوبی به بازیکنان بدهند، اما حرف من این است که هیج جا پرسپولیس نمی‌شود. چند بازیکن هم داشته‌ایم که به خوبی این تجربه را درک کرده‌اند. مثل سروش و امید عالیشاه و چقدر هم این دو بازیکن به تیم کمک کردند. پرسپولیس نام بزرگی است و ما هم اگر عزت و احترامی داریم به خاطر هواداران و نام بزرگ این تیم است.

*تیم تقویت بشود و برویم برای قهرمانی آسیا
باید قطعا تیم تقویت بشود. یحیی هم در سال‌های اخیر نشان داده مربی باهوشی است. چند روز پیش مصاحبه او را تماشا می‌کردم. قطعا بازیکنانی مدنظرش بوده و لیست را به آقای درویش داده که باید مهره‌های مورد نظر او جذب تیم شوند. برای لیگ قهرمانان آسیا تیم باید تقویت بشود. الان همه بازیکنان خوب هستند. فقط در یکی دو پست تیم باید تقویت بشود. حالا خود یحیی در کنار تیم بوده و قطعا این اتفاق می‌افتد. دیگر باید برویم برای قهرمانی آسیا.

*سال آینده هم با اقتدار قهرمان لیگ هستیم 
من به عنوان یک هوادار و پیشکسوت این را از هواداران می‌خواهم که مثل چند سال گذشته تیم را تنها نگذارند. همیشه حاشیه وجود دارد. می‌دانم که یحیی گل‌محمدی و کادرش به خوبی کارشان را انجام می‌دهند و می‌خواهند بهترین عملکرد را داشته باشند تا شما عزیزان شاد باشید. امیدوارم که افشین پیروانی هم حفظ بشود، تا همه چیز مهیای شروع یک فصل فوق‌العاده شود. با این تفاسیر باز هم این حرف را می‌زنم که ما فصل آینده هم با اقتدار قهرمان لیگ هستیم.

دیدگاه‌ها