کد خبر : 1947702 | 10 تیر 1402 ساعت 13:37 | 14.3K بازدید | 14 دیدگاه

نباید مثل کشورهای دیگر به ما نگاه شود؛

تاج: باید مثل آفریقای جنوبی VAR را بیاوریم!

مهدی تاج می‌گوید فدراسیون تلاش می‌کند VAR را به طور مستقیم از فیفا بگیرد.

تاج: باید مثل آفریقای جنوبی VAR را بیاوریم!

به گزارش "ورزش سه"، یکی از وعده‌های مهدی تاج در زمانی که برای ریاست فدراسیون فوتبال کاندید شد، آوردن تکنولوژی کمک داور ویدئویی بود. کمبود VAR در فوتبال باشگاهی و ملی در ایران حس می‌شود و تاج امروز در این خصوص صحبت کرد.

ویدئو: 304541

او در پاسخ به اینکه با توجه به تحریم‌ها، فرصت بستن قرارداد با شرکت‌های خارجی برای  VAR وجود ندارد گفت: ما یک مانعی از جهت تحریم‌ها داریم ولی فدراسیون الان ارتباطات خوبی دارد. من دنبال این هستم که VAR را به یک شکلی وارد کنم. ما دو سال از پروژه فوروارد استفاده نکرده بودیم. پروژه فوروارد سهمیه‌ای نیست و ما باید پروژه را تعریف کنیم و فیفا پولش را بدهد. ما می‌خواهیم پول آن دو سال را زنده کنیم و در تلاشیم که VAR را از فیفا بگیریم چون در افریقای جنوبی و چند کشور افریقایی دیگر هم این کار را کردند. انشاالله قولی را که دادیم بتوانیم عملی کنیم‌. موانع ما ساده نیست و نباید مثل بقیه کشورها به ما نگاه کرد.

او در مورد نیاز فدراسیون به کمک دولت گفت: ما امیدواریم دولت نگاه ویژه‌ای داشته باشد چرا که ما مسابقات بسیار زیادی در پیش داریم و پر از مسابقات هستیم. قبلا اعزام خیلی راحت بود اما الان یک بازیکن لژیونر ما فقط ۲۵۰ میلیون پول بلیتش می‌شود که فقط بیاید یک بازی کند. برای اسپانسر تلاش می‌شود اما قادر به حل همه مشکلات نیست. ما اگر پولمان را می‌توانستیم از فیفا و ای‌اف‌سی بگیریم شاید مشکلاتمان را خود فوتبال به راحتی حل کند‌. یک زمان هزینه‌های فوتبال خیلی کم بود و اگر تحریم‌ها نبود ما هیچ کمکی نمی‌خواستیم.

دیدگاه‌ها