کد خبر : 1948170 | 12 تیر 1402 ساعت 13:42 | 12.9K بازدید | 1 دیدگاه

دستورالعمل علیه نژادپرستی: خیال وینیسوس‌ راحت شد

پس از اتفاقات عجیب فصل گذشته، نیروهای امنیتی قدرت بیشتری در ورزشگاه‌های اسپانیا خواهند داشت.

دستورالعمل علیه نژادپرستی: خیال وینیسوس‌ راحت شد

به گزارش "ورزش سه"، نیروهای امنیتی از این پس می‌توانند بلافاصله رویدادهای ورزشی‌ای را که در آن حوادث خشونت‌آمیز، نژادپرستانه و تبعیض‌آمیز رخ می‌دهد، به حالت تعلیق درآورند. این تصمیم پس از یک دستورالعمل در کشور اسپانیا تعیین شده که هدف آن پاسخگویی به "افزایش" این نوع رفتار در مسابقات است.

بخشنامه‌ای که امروز دوشنبه توسط رافائل پرز، معاون امنیت داخلی اسپانیا، منتشر شد، گستره اختیارات ماموران در ورزشگاه‌ها را تقویت و بهبود می بخشد. این اتفاق پس از توهین‌های نژادپرستانه طرفداران والنسیا در ورزشگاه مستایا علیه وینیسیوس جونیور، بازیکن رئال مادرید، صورت می‌گیرد.

در واقع با این تصمیم ماموران امنیتی در ورزشگاه می‌تواند به داور پیشنهاد دهد که بازی را به حالت تعلیق در بیاورد. همچنین در صورت وقوع رویدادهایی که شامل خشونت یا اعمال نژادپرستانه، بیگانه‌هراسی یا رفتار غیرقابل تحمل است، بخشی یا تمام سکوهای مجاور فرد خاطی را تخلیه کنند.

1887880

در هر صورت، دستورالعمل یادآوری می‌کند که نماینده امنیتی ممکن است به ابتکار خود در موارد اضطراری مانند تغییر امنیت عمومی یا خطر جدی، پس از اتمام درخواست برای برقراری نظم و زمانی که امکان فوری برای انجام آن وجود ندارد، تصمیم انتقال بازیکنان به رختکن را صادر کند.

این چهره معرفی شده توسط قانون مبارزه با خشونت، نژادپرستی، بیگانه هراسی و عدم تسامح در ورزش، همواره از نیروهای امنیتی است که دستگاه پلیس را برای حفاظت از برگزاری رویدادهای ورزشی هدایت و سازماندهی می‌کند.

از جمله رفتارهایی که می‌تواند منجر به تعلیق مسابقه یا خروج تیم‌ها از زمین شود، اظهاراتی با قصد انتشار گسترده است که در آن شخصی به دلیل منشاء نژادی، قومی، جغرافیایی یا اجتماعی، مذهب، اعتقادات، معلولیت، سن، گرایش و هویت جنسی، بیان جنسیت یا ویژگی‌های جنسی مورد تهدید، توهین یا آزار و اذیت قرار می‌گیرد.

اظهارات، حرکات یا توهین‌ها و همچنین سردادن شعارها و نمایش بنرها، پرچم‌ها، نمادها یا علائم دیگر با پیام‌های تحقیرآمیز یا ترسناک از دیگر رفتارهایی است که می‌تواند باعث تعلیق یک مسابقه شود.

هماهنگ كنندگان امنيتی به داور يا مسئول برگزاری بازی تعليق موقت بازی را تا زمان پايان حوادث و يا اخراج جزیی يا كلی سکوها برای ادامه آن يا تعليق قطعی پيشنهاد خواهند كرد.

1893801

مجازات سهل انگاری

در مورد برگزارکنندگان نیز سهل انگاری، سازماندهی، مشارکت فعال یا تشویق و ترویج این نوع رفتارها و نیز حمایت از فعالیت های باشگاه ها، انجمن ها، گروه ها یا گروه های هوادار متخلف از قانون هم مجازات جداگانه دارد.

ماموران امنیتی می تواند به دلیل امتناع از همکاری یا همکاری ضعیف از طرف برگزارکننده و همچنین به دلیل جدی بودن رویدادها و تحول آن‌ها، گزارش یا شکایتش را ثبت کند.

علاوه بر این، می‌تواند اصرار به شروع تحقیق انضباطی برای تخلفات قانونی و ارائه گواهی مربوطه به منظور رفع اشکال مسئولیت کیفری، اداری یا انضباطی کند.

دیدگاه‌ها