کد خبر : 1948457 | 13 تیر 1402 ساعت 17:51 | 11.2K بازدید | 0 دیدگاه

دردسر داوران ایتالیا: همه صدایتان را می‌شنوند!

فدراسیون فوتبال ایتالیا اعلام کرد ایتالیا اولین کشوری است که از فصل آینده مکالمات بین اتاق VAR و داوران را به صورت عمومی منتشر می‌کند.

دردسر داوران ایتالیا: همه صدایتان را می‌شنوند!

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه ایده انتشار عمومی مکالماتی که در جریان بازی‌های فوتبال بین اتاق و داوران حاضر در میدان انجام می‌شود اولین بار در انگلیس مطرح شده بود اما سری آ ایتالیا اولین لیگی خواهد بود که این ایده را به اجرا در می‌آورد.

فدراسیون فوتبال ایتالیا تایید کرد که در فصل 24-2023 فایل صوتی مکالماتی که در جریان مسابقات این لیگ بین داورها و اتاق VAR انجام می‌شود را برای عموم مردم منتشر خواهد کرد. فدراسیون ایتالیا می‌گوید مدتی است روی این برنامه کار کرده است. جان‌لوکا روکی، رئیس کمیته داوران فدراسیون، این خبر را رسما اعلام کرد.

1894236

رئیس کمیته داوران ایتالیا گفت: "هدف ما شفافیت کامل و صد در صدی است. از شروع فصل آینده مکالمات صوتی بین VAR و داوران توسط شبکه DAZN در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت. پروژه نوآورانه ما با همکاری این شبکه طراحی شده و اولین فدراسیون فوتبالی خواهیم بود که این کار را انجام می‌دهیم. تصمیم بر این است که مکالمات داوران و VAR در جریان حوادثی که جنجالی می‌شود به صورت عمومی منتشر شود."

با توجه به صحبت‌های رئیس کمیته داوران ایتالیا به نظر می‌رسد که کل مکالمات در جریان مسابقه پخش نخواهد شد و فایل‌های قابل دسترس تنها به برخی از اتفاقات مسابقه محدود خواهد بود. اما این ممکن است در گذر زمان تغییر کند و در نهایت شاهد انتشار فایل کامل مکالمات باشیم. شبکه DAZN حق پخش اکثر قریب به اتفاق مسابقات سری آ را در اختیار دارد.

1894235

دیدگاه‌ها