کد خبر : 1949160 | 17 تیر 1402 ساعت 08:35 | 36.8K بازدید | 53 دیدگاه

عطایی: کشور ما به اندازه ژاپن صبر و حوصله ندارد

بهروز عطایی می‌گوید تیم ژاپن که در حال حاضر به چنین جایگاهی رسیده سال‌ها برای آن سرمایه‌گذاری و صبر کرده است.

عطایی: کشور ما به اندازه ژاپن صبر و حوصله ندارد

به گزارش "ورزش سه"، فارغ از اینکه ایران در این دوره لیگ ملت‌ها با نتایجی ناامیدکننده باخت‌های متعددی را کسب کرد، زنگ خطر در گوش طرفداران ایران جایی به صدا درآمد که مشخص شد که با وجود قدرتی همچون ژاپن، والیلال ایران دیگر حتی در آسیا هم قدرت اول نیست.

حال بهروز عطایی در مورد تفاوت ایران با ژاپن و زمانی که برای نتیجه گرفتن از تغییر نسل لازم است سخن گفت. او در این خصوص بیان کرد: من فکر می‌کنم که ما نیاز به زمان بیشتر داریم. باز هم معتقدم که کیفیتی که بروز می‌دهیم کیفیت موردنظر ما نیست ولی این موضوع باید تغییر کند و تقویت بشود. در هر صورت هدف ما و این بچه‌ها این است که مردم شاد بشوند و از این والیبال لذت ببرند. واقعیت این است که زمان بیشتر به این اتفاق کمک خواهد کرد.

بهروز عطایی در مورد اینکه آیا وعده جایگاه خاصی را داده یا خیر گفت: من هیچ‌وقت وعده ندادم. در دوره قبلی و المپیک گذشته سال ۲۰۲۱، آرژانتین سوم المپیک شد. ما تیم آرژانتین را بردیم و به هلند باختیم. ما وارد فضایی شدیم که بی‌اخلاقی در آن موج می‌زند. حرف‌های ما را در فضای مجازی به غلط تفسیر و ترجمه می‌کنند‌. وقتی می‌گوییم والیبال ما در سطح اسلوونی و آرژانتین و صربستان است. مفهومش این نیست که چون آرژانتین از ما جلوتر است پس از ما خیلی بهتر است. ما پارسال از اسلوونی بالاتر بودیم و در لیگ ملت‌ها تیمشان را بردیم یا آرژانتین را در قهرمانی جهان شکست دادیم و صربستان را در لیگ ملت‌ها شکست دادیم. اما ممکن است امسال شکست بخوریم. ولی سطح ما برابر با سطح آمریکا، فرانسه، روسیه و برزیل نیست.

1891064

عطایی در مورد جایگاه ایران اضافه کرد: ما جزء ده تیم یا دوازده تیم جهان هستیم. ما هیچوقت هفتم رنکینگ جهانی نشدیم و فکر کنم فقط یک بار شدیم و همه‌اش هشتم، نهم، دهم و یازدهم بودیم. ما به شدت مردم احساسی داریم که واقعیت ماجرا نمی‌بینیم.

سرمربی تیم ملی در مورد ژاپن و صبر آنها برای کسب نتیجه گفت: همین ژاپن که از آن صحبت می‌کنیم و یکی از منظم‌ترین تیم‌های دنیاست از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ یک‌سری به ما باخت، ولی روی این نسل داشت سرمایه‌گذاری می‌کرد‌. ژاپن از ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ که سرمربی بشوم از ۴ بازی، سه بار ما را برده بود‌. الان هم در چهار بازی اخیر سه بار ما را برد. آن روند را شروع کرد و حوصله کردند ولی این اتفاق در کشور ما نمی‌افتد. به بازیکن و کادرفنی فشار می‌آورند و توهین می‌کنند در صورتی که این در ورزش جا ندارد‌‌. آیا بازیکن ما تلاشش را نمی‌کند؟

او برخی کارشناسی‌ها را احساسی دانست و به طور مثال گفت: یک‌جا یک کارشناس گفته بود اسلوونی با ۲ میلیون جمعیت! این چه تحلیلی است؟ اگر اینطوری باشد چین و هند باید اول جهان باشند. ببینید بازیکنان اسلوونی در چه باشگاه‌هایی بازی می‌کنند و بازیکنان ما کجا بازی می‌کنند. این تحلیل احساسی است.

دیدگاه‌ها