کد خبر : 1952821 | 03 مرداد 1402 ساعت 09:00 | 1.7K بازدید | 0 دیدگاه

انتخاب رئیس چندماه دیگر

شطرنج بی‌حرکت تا بعد از بازیهای آسیایی

سرپرست فدراسیون شطرنج از مسکوت ماندن انتخابات ریاست این فدراسیون تا بعد از بازیهای آسیایی هانگژو خبر داد و گفت: باید ابتدا مجمع عمومی فدراسیون را برگزار کنیم.

شطرنج بی‌حرکت تا بعد از بازیهای آسیایی

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، حاشیه هایی که از دو سال گذشته و همزمان با ورود حسن تامینی به فدراسیون شطرنج به صورت زیر پوستی در این فدراسیون آغاز شد از سال گذشته به قدری علنی و فراگیر شد که در نهایت به استعفا و خروج زودهنگام رئیس از فدراسیون منجر شد.

بدین ترتیب فدراسیون شطرنج دو سال زودتر از زمان قانونی بدون رئیس شد و به دست شهرام عظیمی به عنوان سرپرست سپرده شد. عظیمی از ۲۳ خرداد وارد فدراسیون شد. قاعدتا همچون دیگر سرپرستان فدراسیون‌ها، ماموریت عظیمی هم این است که ضمن پیگیری برنامه های فدراسیون شرایط را برای تشکیل هر چه زودتر مجمع انتخاباتی مهیا کند.

با این اوصاف و با وجود گذشت بیش از یک ماه از وضعیت جدیدی که در فدراسیون شطرنج ایجاد شده، هنوز اقدامی برای تشکیل مجمع و برگزاری انتخابات صورت نگرفته است.

شهرام عظیمی در گفتگو با با تایید این مطلب گفت: ماموریت اصلی من برگزاری مجمع سالم و بدون حاشیه است. باید در زمان درست، برگزارکننده مجمعی عدالت محور و قانون مدار باشیم.

وی تاکید کرد: البته ابتدا باید مجمع عمومی فدراسیون را تشکیل دهیم تا در حضور اعضای شرکت کننده در مورد تشکیل مجمع انتخاباتی و زمان آن تصمیم گیری شود.

سرپرست فدراسیون شطرنج در پاسخ به این پرسش که «تا به امروز چه اقداماتی برای تشکیل مجمع انجام شده است؟»، گفت: فعلا هیچ اقدامی نداشته ایم. پیگیر دیگر برنامه‌ها و فعالیت‌های فدراسیون هستیم به خصوص اینکه در آستانه بازی‌های آسیایی قرار دادیم و باید برای اعزام ورزشکاران مان به هانگژو آماده شویم.

عظیمی تاکید کرد: بعد از بازی‌های آسیایی مجمع عمومی را تشکیل می دهیم و بعد از آن وارد پروسه انتخابات خواهیم شد.

سرپرست فدراسیون شطرنج تصریح کرد: باید ابتدا فدراسیون به شرایط پایدار برسد سپس برای تشکیل مجمع که ماموریت اصلی است، اقدام کنیم.

دیدگاه‌ها