کد خبر : 1953847 | 08 مرداد 1402 ساعت 13:24 | 10.8K بازدید | 16 دیدگاه

دولت و حاکمیت پشت کار بیایند

ممبینی و لولوی ‌AFC، حق پخش بدهید!

دبیرکل فدراسیون فوتبال می‌گوید 50 درصد درآمد حق پخش باید به تیم‌های باشگاهی تعلق پیدا کند.

ممبینی و لولوی ‌AFC، حق پخش بدهید!

به گزارش ورزش سه، در شرایطی که باشگاه‌ها با مشکلات مالی متعددی روبرو هستند، موضوع پرداخت حق پخش هم یکی از چالش‌هایی است که فوتبال ایران در سال‌های اخیر با آن مواجه بوده است؛ آن هم در شرایطی که پرداخت این رقم می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات باشگاه‌های لیگ برتری را حل کند.

هدایت ممبینی در حاشیه صحبت‌های خود در حاشیه نشست سالانه مدیران عامل باشگاه ها و کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در مورد اینکه آیا فدراسیون اراده‌ای برای گرفتن حق پخش دارد، گفت: ما که ذینفع هستیم. نزدیک به 70 درصد درآمد ما از حق پخش است و امیدوارم بتوانیم این را در فوتبال ایران جا بیندازیم. صداوسیما و دولت باید دست به دست هم بدهند. در تمام دنیا هم این موضوع یکباره انجام نشد. شاید اکثر کشورهای دنیا هم روزهای اول این مشکلات را داشتند و مقاومت هایی وجود داشت.

ممبینی در خصوص اینکه این ماجرا در ایران خیلی طولانی شده، گفت: ما در تلاشیم و باشگاه‌ها خواهان هستند که این مشکل برطرف شود. ان‌شاءالله دولت و حاکمیت پشت این کار بیایند. اگر 50 درصد حق پخش به باشگاه‌ها داده شود، مشکلات اقتصادی زیادی می‌شوند. همه، از جمله رسانه‌ها و صداوسیما باید کمک کنند تا این اتفاق رخ بدهد. اگر این مشکل حل شود، مشکلات مالی و اقتصادی باشگاه‌ها حل می‌شود.

وی افزود: ما نمی‌توانیم ببینیم باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس، تراکتور، سپاهان و فولاد که باشگاه‌هایی پرهوادار ما محتاج پول اندکی باشند. حق کلیه باشگاه‌ها لیگ برتر و لیگ یک است که این حق را بگیرند. ضمن اینکه ممکن است  AFC در مجوز حرفه‌ای سال بعد این را اجبار کنند. و یکی از شاخص‌هایی که می‌خواهند باشگاه‌ها بارگذاری کنند همین است و هیچکس نمی‌تواند این کار را صوری انجام بدهد.

دیدگاه‌ها