کد خبر : 1954084 | 09 مرداد 1402 ساعت 13:11 | 182.3K بازدید | 211 دیدگاه

تصمیم نکونام برای ساختن نسل جدید آبی‌پوشان

استقلال ملی‌پوشانی دارد که نمی‌شناسید!

حضور بازیکنان جوان رده‌های پایه در تمرینات بزرگسالان استقلال، از جمله اتفاقات ویژه این فصل بوده است.

استقلال ملی‌پوشانی دارد که نمی‌شناسید!

به گزارش "ورزش سه"، با حضور جواد نکونام در استقلال، حضور بازیکنان جوان در تمرینات این تیم بیش از همیشه جلب توجه می‌کرد. بازیکنان رده‌های پایه این باشگاه که در ابتدا و به دلیل کمبود بازیکن با تیم بزرگسالان به تمرین می‌پرداختند اما در ادامه و با درخشش در بازی‌های دوستانه، نظر مثبت کادرفنی را به دست آوردند.

این بازیکنان جوان که توانستند رضایت نکونام را به دست بیاورند، این روزها به عنوان اعضای ثابت تمرین بزرگسالان حضور فعالی دارند و آبی‌ها قصد دارند بنزین سبز را از رده های پایه خود به تیم اصلی تزریق کنند. بازیکنانی که اغلب در رده‌های پایه تیم‌های ملی نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید به میدان رفته و یا در حال حاضر ملی پوش هستند.

البته این موضوع و جوانگرایی نکونام تنها به انتخاب بازیکن از رده‌های پایه استقلال محدود نمی‌شود. چرا که سرمربی آبی‌ها بازیکنان جوانی مانند خالدآبادی و برزگر را از دیگر تیم‌های لیگ برتری به خدمت گرفته و چند بازیکن زیر 23 سال نیز از تیم سال گذشته در اختیار دارد.

در زیر به معرفی بازیکنان جوانی که قرار است استقلال را در فصل جدید همراهی کنند، می پردازیم:

بولت سرشاخه مجتبی فراشبندی: مدافع وسط
این بازیکن کارش را از رده‌های پایه پیکان آغاز کرد و سپس راهی تیم‌هایی مانند نهال شمیران و جوانان ایرانمهر شد و تابستان امسال به استقلال پیوست. عملکرد خوب او زیر نظر سیاوش اکبرپور باعث شد تا نکونام این بازیکن را به تیم بزرگسالان اضافه کند.

1903646

بولت سرشاخه طاها محبی پور: دفاع چپ
این بازیکن از رده های پایه استقلال برای این تیم به میدان رفته و از رده نونهالان در آکادمی این باشگاه حضور دارد. پست اصلی محبی پور دفاع چپ است اما او می‌تواند به عنوان هافبک چپ هم بازی کند.

او که متولد گچساران است، پیش از پیوستن به استقلال کاپیتان تیم فوتبال نفت و گاز گچساران بود و هفتمین سال حضور در رده های پایه آبی پوشان را تجربه می کند.

بولت سرشاخه مرصاد سلیمانی: مدافع راست
سلیمانی که ابتدای لیگ بیستم عضو تیم نوجوانان استقلال بود؛ در زمان محمود فکری نیز به تمرینات تیم بزرگسالان دعوت شد. این اولین بار در تاریخ باشگاه استقلال بود که بازیکنان رده نوجوانان به تمرینات بزرگسالان اضافه می‌شدند.

این بازیکن دو سال پیش دچار مصدومیت شد و حتی هم تیمی‌های او در تیم جوانان استقلال با پیراهن شماره 23 وی وارد زمین مسابقه شدند. سلیمانی همچنین سابقه دعوت به تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان را نیز دارد.

بولت سرشاخه محمد محمودی: هافبک نفوذی
این بازیکن نیز سابقه حضور در تیم‌های ملی رده‌های پایه را دارد. بازیکنی که در تیم امید استقلال و زیر نظر آرش برهانی چهره شد و با نظر نکونام، به تمرینات بزرگسالان اضافه شد.

بولت سرشاخه حسام اسکندری: مهاجم نوک
حسام اسکندی ستاره تیم جوانان استقلال علاوه بر حضور در تیم‌های احسان ری، مقاومت و پیکان در دو تیم بزرگ پایتخت هم بازی کرده تا طعم یاغی بودن را از همین حالا چشیده باشد.

اسکندری در پنج سال اخیر در هر رده‌ای که بازی کرده، جزء دو گلزن برتر آن لیگ بوده و با حدود 250 گل زده، عملکرد بسیار خوبی در این زمینه دارد.

بازیکن فصل گذشته‌ی جوانان و امیدهای استقلال تا به امروز دو قهرمانی و سه نایب قهرمانی را هم تجربه کرده و در عرصه‌ی ملی هم توانسته پیراهن تیم‌های ملی نونهالان، نوجوانان و جوانان را برتن کند.

اسکندری که فصل قبل هم در تمرینات ساپینتو حضور داشت حالا مورد توجه ویژه‌ی جواد نکونام قرار گرفته و ممکن است پدیده‌ی این فصل استقلال، او باشد.

1903644

بولت سرشاخه عماد کلهر: مدافع وسط
این مدافع در دو فصل اخیر همراه با تیم امید استقلال و به عنوان کاپیتان تیم آرش برهانی، قهرمانی لیگ‌برتر امیدهای تهران را به دست آورد. او این روزها کار سختی را برای جلب نظر نکونام دارد چرا که سهمیه‌ی زیر 23 سال محدود است و با وجود بازیکنانی مثل زاوری، صادقی، سعیدی‌فر و احتمالا خالدآبادی و آریا برزگر فقط یک جای خالی دیگر در این سهمیه باقی می‌ماند.

کلهر که کارش را از رده‌های پایه پیکان آغاز کرد و حتی به عنوان یک مدافع گلزن چندین بار برای این تیم موفق به گلزنی شده بود، دو سال پیش به استقلال پیوست. او در دیدارهای دوستانه امسال استقلال دو بار فیکس بوده و یک بار هم به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمده و در انتظار تصمیم نهایی جواد نکونام است.

1903649

بولت سرشاخه امیرعلی صادقی: وینگر چپ
بازیکنی که با تصمیم فرهاد مجیدی از سایپا به استقلال آمد و در همان ابتدای کار و بازی هفته دوم لیگ بیست و یکم برابر ذوب آهن، یک پاس گل به یامگا داد. صادقی در زمان مجیدی 9 بار به میدان رفت ولی در دوره ساپینتو چندان به کار گرفته نشد. او عملکرد خوبی در دیدارهای دوستانه استقلال و تیم ملی امید داشت و امیدوار است در لیگ بیست و سوم زمان بیشتری برای درخشش داشته باشد.

1903641

بولت سرشاخه محمدحسین زواری: هافبک نفوذی
لیگ بیست و یکم با حضور در صنعت نفت و بازی زیر نظر علیرضا منصوریان نامی برای خود دست و پا کرد و تابستان گذشته با نظر مثبت مدیریت باشگاه به استقلال پیوست. البته او در مقاطعی دچار مصدومیت شد ولی تنها در 5 دیدار برای آبی پوشان به میدان رفت. لازم به ذکر است که زواری سهمیه زیر 23 سال محسوب می‌شود.

1903643

بولت سرشاخه محمدرضا خالد آبادی: دروازه بان
با اعتماد ساکت الهامی به این گلر جوان، او به سنگربان اصلی هوادار در لیگ بیست و دوم تبدیل شد. او فصل گذشته در 17 دیدار برای تیمش به میدان رفت و موفق به ثبت 6 کلین شیت شد. درخشش خالدآبادی باعث شد تا رضا عنایتی از این دروازه بان به عنوان گلر شماره یک تیمش استفاده کند و با درخشش برابر امیدهای اردن و مهار ضربات پنالتی، یکی از عوامل صعود ایران به دیدار فینال بود.

استقلال و پرسپولیس رقابت سختی برای جذب این گلر داشتند و در نهایت او تصمیم گرفت تا به جمع آبی‌های پایتخت اضافه شود.

1903651

بولت سرشاخه سینا سعیدی فر: دروازه بان
او نیز محصول آکادمی استقلال بوده و از رده های پایه برای آبی پوشان به میدان رفته است. در دو فصل اخیر، سعیدی فر به عنوان گلر سوم، تیم بزرگسالان را همراهی کرده است. دروازه‌بانی که با امیدهای استقلال به عنوان قهرمانی دست یافت و فصل قبل نیز در دیدار برابر تراکتور، درخشش فوق العاده ای داشت.

1903652

بولت سرشاخه آریا برزگر: مهاجم
نام او با درخشش در رده‌های پایه بر سر زبان‌ها افتاد. جایی که استقلال و پرسپولیس جدال سختی برای به خدمت گرفتن این بازیکن داشتند ولی برزگر تصمیم گرفت تا پیراهن سرخ را بر تن کند. دوران حضور او در پرسپولیس کوتاه بود و او پس از حضور در تیم‌هایی مانند فجرسپاسی، ویتبسک بلاروس و نفت مسجدسلیمان، راهی استقلال شد.

برزگر جوان که عضو تیم امید است و در مسابقات قهرمانی غرب آسیا نیز یک گل قیچی برگردان زیبا را به ثمر رساند، می‌تواند به عنوان سهمیه زیر 23 سال، گزینه خوبی برای تقویت خط حمله تیم نکونام باشد.

دیدگاه‌ها