کد خبر : 1958072 | 25 مرداد 1402 ساعت 23:15 | 74.3K بازدید | 182 دیدگاه

بازی دلچسب ستاره‌های سبز و طلایی؛

ذوب‌آهن ۰ سپاهان ۲: مورایس در دربی یک ستاره رو کرد

تیم فوتبال سپاهان با دو گل رضا اسدی و شهریار مغانلو در آستانه کسب دومین 3 امتیاز فصل قرار گرفته است.

ذوب‌آهن ۰ سپاهان ۲: مورایس در دربی یک ستاره رو کرد

به گزارش "ورزش‌سه"، مورایس با سپاهان در غیبت چند بازیکن اصلی پا به این مسابقه گذاشته بود و تصور می‌شد به دلیل مصدومیت نورافکن و کریمی و همینطور حل نشدن مشکل صدور کارت عیسی آل‌کثیر و فرشاد احمدزاده کار سختی در ورزشگاه فولادشهر داشته باشد. با این حال اضافه کردن محمدجواد حسین‌نژاد به ترکیب اصلی سورپرایز مورایس در دربی برای ربیعی بود و این بازیکن به خوبی توانست مهندسی بازی سپاهانی‌ها را در مرکز زمین برعهده بگیرد و تا دقیقه 88 که جای خود را در زمین به ارشیا سرشوق داد، در میان ستاره‌های پرشمار زمین مسابقه درخشش ویژه‌ای داشته باشد. به لطف همین تغییر سپاهان نیمه اول را با ارائه نمایشی کاملا برتر به رختکن رفت. آنها که موفق به گلزنی در نیمه اول نشده بودند، در نیمه دوم خیلی سریع روی پاس رضا شکاری برای شهریار مغانلو به گل اول مسابقه در دقیقه 51 دست یافتند تا با آرامش بیشتری به کارشان ادامه بدهند. 14 دقیقه بعد گل دوم هم در حالی که ذوب‌آهن برای جبران نتیجه سراپا حمله شده بود، با یک ضدحمله سریع توسط شهریار مغانلو در دقیقه 65 به ثمر رسید، تا شاگردان مورایس دومین مسابقه لیگ بیست سوم را هم با پیروزی پشت سر بگذارند و با توجه به تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس به صدر جدول مسابقات صعود کنند.

ویدئو: 308048

گزارش لحظه به لحظه دیدار تیم‌های ذوب‌آهن و سپاهان را در همین صفحه از "ورزش سه" دنبال کنید:

تقویمهفته دوم لیگ برتر؛ چهارشنبه: 1402/05/25 ؛ ساعت: 21
🏟استادیوم: فولادشهر اصفهان.
سوتداور: مرتضی منصوریان/ کمک‌ها: یعقوب سخندان و امین زاهدی؛ داور چهارم: احمد محمدی/ ناظر داوری: نادر جعفری.

1910777

ذوب آهنذوب‌آهن اصفهان
حبیب فرعباسی، محمد قریشی، آرش قادری، شایان مصلح، امیرحسین جدیخروج از زمین 70 پویا مختاریورود به زمین، جلال مداحی، عرفان معصومی خروج از زمین 70 امین کاظمیانورود به زمین،فردین یوسفی ، خروج از زمینسجادآشوری 70 باقرپسندورود به زمین، محمدجواد محمدی، خروج از زمینمحمدحسین اسلامی 70 فرشاد محمدی مهر ورود به زمین
سرمربی: محمد ربیعی

سپاهانسپاهان اصفهان
سید پیام نیازمند، محمد دانشگر، هادی محمدی، رامین رضاییان، میلاد زکی‌پور، خروج از زمینرضا اسدی 90 احسان پهلوانورود به زمین، خروج از زمینمحمدجواد حسین‌نژاد 88 ارشیا سرشوقورود به زمین، محمد قربانی، فرشاد احمد‌زاده، خروج از زمینرضا شکاری 78 کاوه رضاییورود به زمین و شهریار مغانلو

سرمربی: ژوزه مورایس


🟨 اخطار:

سپاهان رضا اسدی دقیقه 79

ذوب آهن فردین یوسفی دقیقه 88


⚽️ شرح گل 
سپاهان سپاهان (1-0): در دقیقه 50 پاس رضا شکاری برای شهریار مغانلو با سوت داور به پنالتی ختم شد. رضا اسدی پشت توپ ایستاد و با وجود اینکه فرعباسی جهت ضربه او را تشخیص داده بود، توپ را وارد دروازه کرد.

ویدئو: 308035
ویدئو: 308034

سپاهان سپاهان (2-0): در دقیقه 65 شهریار مغانلو روی یک ضدحمله سریع در زمین ذوب آهن و در حالی که یک مدافع او را اسکورت می‌کرد، صاحب توپ شد. شهریار توپ را پیش برد و پس  اینکه یک حرکت تکنیکی با پا عوض کردن توپ را روی پای چپ خود آورد و با یک ضربه دقیق که به پاشنه تیرک دروازه خورد و سپس به تور چسبید، فرعباسی آماده را برای دومین مرتبه مغلوب کرد.

ویدئو: 308040

⏱ لحظات حساس: 

دقیقه ١۶: همکاری حسین نژاد و شهریار به یک شوت آرام توسط مغانلو ختم شد که فرعباسی توپ را به آغوش کشید.

دقیقه ٢۴: ضربه شکاری از دهانه دروازه روی پاس خوب زکی‌پور به اوت رفت.

دقیقه ٢۶: پاس زیبای حسین‌نژاد هافبک جوان سپاهان در عمق خط دفاعی سپاهان به مغانلو رسید ولی ضربه این بازیکن با اختلاف بسیار کمی راهی اوت شد.

دقیقه ٣٣: شوت رامین رضاییان روی یک ضربه ایستگاهی کار شده با اختلاف دو سه متری اما سرکش و مهارناشدنی راهی اوت شد.

دقیقه ٣٩: ضربه سر رامین رضاییان روی ارسال زکی‌پور به مدافع ذوب‌آهن برخورد کرد و راهی کرنر شد.

دقیقه ۴۴: ضربه حسین‌نژاد با تکل بلند معصومی مدافع ذوب راهی کرنر شد.

دقیقه ۴۵: ارسال تماشایی حسین‌نژاد در محوطه شش قدم با ضربه سر رضا اسدی همراه شد و با فاصله کمی راهی اوت شد تا یک موقعیت خطرناک دیگر برای سپاهان از دست رفته باشد.

دقیقه ١+۴۵: ارسالی که پشت مدافعین ذوب آهن به احمدزاده رسید، با واکنش خوب فرعباسی به گل نرسید. داور البته این صحنه را آفساید اعلام کرد.

دقیقه 57: ذوب آهن چند دقیقه ای می شود با ارسال از چپ و راست سپاهان را در زمین خودی حبس کرده است. نیازمند در همین دقایق دو بار با خروج های خود ارسال های بازیکنان میزبان را به کناره های زمین دفع کرد.

دقیقه 58:ضربه آشوری از پشت محوطه جریمه به تیرک عمودی دروازه سپاهان برخورد کرد و در برگشت بازیکنان سپاهان شوت دیگری را بلوکه کردند و کرنر دادند.

دقیقه 72: یک حرکت دیدنی و تکنیکی دیگر از حسین‌نژاد موقعیت بسیار خوبی برای سپاهان و اینبار احمدزاده فراهم کرد و در شرایطی که این بازیکن اعتقاد به خطای دست در محوطه جریمه داشت، شوت او پس از برخورد به مدافع ذوب آهن به کرنر رفت.

دقیقه ۸۴: شوت مهاجم ذوب آهن با اختلاف بسیار کمی از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 4+90: ارسال پویا مختاری در محوطه جریمه با ضربه سر باقر پسند در حال ورود به دروازه بود که به تیرک افقی برخورد کرد تا برای دومین مرتبه در طول دربی تیرک دروازه مانع فروپاشی دروازه پیام نیازمند شده باشد. در بازگشت هم ضربه این بازیکن با اختلاف بسیار کمی راهی اوت شد.

دقیقه ۵+90: شوت رامین رضاییان روی یک ضد حمله سریع از سوی سپاهانی‌ها با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

1910778

شرح بازی 
نیمه اول این مسابقه در شرایطی با تساوی بدون گل به پایان رسید که سپاهان حملات زیادی را روی دروازه میزبان خود ترتیب داد، اما فرصت‌های این تیم یکی پس از دیگری هدر رفتند تا شاگردان مورایس در دومین هفته لیگ بیست و سوم موفق به گلزنی مقابل حریف خود نشوند.
در نیمه دوم با گل زودهنگام رضا اسدی شرایط تغییر کرد و این سبزپوشان بودند که در خانه به دنبال جبران نتیجه بودند. البته حملات آنها جواب نداد و گل دوم سپاهان روی یک ضدحمله در دقیقه 65 از راه رسید. البته این تازه شروع یک راند دیگر از دربی جذاب اصفهان بود که هر دو تیم حملات زیادی ترتیب دادند و موقعیت خوبی ایجاد کردند، اما درنهایت بازی با همان نتیجه 2 بر صفر به سود سپاهان تمام شد.


🔴 در حاشیه

بولت سپاهان سپاهان با اجبار دو تغییر در ترکیب خود به وجود آورده که هادی محمدی جای نیلسون جونیور محروم را گرفته که در بازی قبل اخراج شد و محمدجواد حسین‌نژاد جوان هم جای محمد کریمی، کاپیتان مصدوم به میدان رفته است.

بولت سپاهانپیام نیازمند پیش از شروع مسابقه با مصدومیتی جزیی مواجه شد ولی توانست خود را به بازی برساند.

ویدئو: 308021

بولت سپاهان نیلسون جونیور در این مسابقه به دلیل مصدومیت حضور ندارد و فرصت در شرایطی که به نظر می رسد یزدانی مصدومیتی جزیی دارد به هادی محمدی سپرده شده است.

بولت سپاهان چیزی حدود ١٣ هزار نفر است مسابقه را از نزدیک تماشا می‌کنند.

بولت سپاهانعده‌ای از هواداران سپاهان خودشان را در جایگاه مختص هواداران ذوب‌آهن جا زده‌اند.

بولت سپاهانبیشتر هواداران ذوب‌آهن را کودکان و نوجوانان تشکیل داده‌اند.

بولت سپاهان پیش از آغاز بازی شایان مصلح از سوی باشگاه ذوب آهن به عنوان سفیر کودکان کار معرفی شد.

1910707

بولت سپاهانمصدومیت پیام نیازمند در دقایق پایانی مسابقه باعث توقفی چند ثانیه‌ای در جریان بازی شد.


🚨اتفاق ویژه 
درخشش محمدجواد حسین‌نژاد در میان ستاره‌های پرشمار دربی اصفهان اتفاق ویژه این مسابقه بود.


🥇 بهترین بازیکن زمین 
شهریار مغانلو مانند بازی اول درخشید و با گرفتن پنالتی اول و به ثمر رساندن گل دوم دربی اصفهان، ستاره بی چون و چرای دومین دیدار طلایی پوشان هم لقب گرفت.

دیدگاه‌ها