کد خبر : 1958996 | 29 مرداد 1402 ساعت 11:46 | 142.7K بازدید | 35 دیدگاه

مرفاوی در لیگ برتر تیم گرفت!

ورود ملی پوشان جوان به لیگ برتر در فصل جدید بیشتر از قبل اتفاق افتاده است.

مرفاوی در لیگ برتر تیم گرفت!

به گزارش “ورزش سه”، در سال گذشته هنگامی که صمد مرفاوی نام ۲۱ بازیکن را برای دعوت به تیم ملی اعلام کرد نام‌های ناآشنا که تا اعلام لیست هرگز نامی از آنها برده نشده بود و هیچ کدام از کارشناسان و فوتبال‌دوستان شناختی از بازیکنان جوان نداشتند.

صمد مرفاوی با کشف استعداد و رشد و توسعه توانایی‌های بالقوه بازیکنان جوان، آنها را به مرحله تکامل رساند. استعدادیابی موضوعی پیچیده اما مهم در ورزش رقابتی است، به خصوص در ورزش‌های مانند فوتبال که توانایی استعداد معنای تجاری برای بازیکنان و باشگاه‌ها دارد و با توجه به تمایز بین استعدادیابی و پرورش استعداد، می‌توان گفت که استعدادیابی گام اول برای پرورش استعدادهاست.

در مورد استعدادیابی فوتبال سن همیشه عامل مهمی بوده و بدیهی است در صورت بی‌توجهی به سن برای شروع و پرداختن به فوتبال فراینده استعدایابی در صورت لحاظ کلیه جوانب کامل نخواهد بود و نتیجه مناسب کسب نخواهد شد.

1912485

صمد مرفاوی با توجه به سن بازیکنان، تخصص گرایی که از عوامل بسیار مهم در فرایند استعدادیابی علمی و صحیح محسوب می‌شود، ۲۱ بازیکن جوان را به فوتبال ایران معرفی و چهره کرد.

همچنین صمد مرفاوی به همراه با بازیکنان جوان کشف کرده قهرمان مسابقات قهرمانی فوتبال آسیای مرکزی ۲۰۲۲ در تاجیکستان شد؛ بازیکنانی که این فصل به عنوان مهره‌های کلیدی و پر از نشاط به همراه تیم خود در لیگ برتر به خوبی نقش خود را ایفا می‌کنند.

گفتنی است، دو نفر از این بازیکنان به‌عنوان لژیونر در فوتبال قطر به کار خود ادامه می‌دهند که جالب توجه است.

دیدگاه‌ها