کد خبر : 1959087 | 29 مرداد 1402 ساعت 17:26 | 35.7K بازدید | 3 دیدگاه

ستاره محبوب گواردیولا بهترین بازیکن جام جهانی شد

ایتانا بوماتی، ستاره تیم ملی زنان اسپانیا، بعد از قهرمانی این تیم در جام جهانی 2023 زنان بهترین بازیکن جام انتخاب شد و توپ طلا را به دست آورد.

ستاره محبوب گواردیولا بهترین بازیکن جام جهانی شد

به گزارش "ورزش سه"، بعد از آنکه اسپانیا در فینال جام جهانی 2023 زنان موفق شد انگلیس را 1-0 شکست دهد و جام قهرمانی را بالای سر ببرد جوایز انفرادی بهترین‌های این تورنمنت هم اهدا شد.

جایزه بهترین بازیکن این جام جهانی به ایتانا بوماتی، ستاره تیم ملی اسپانیا و بارسلونا، رسید. هم‌تیمی او در لاروخای زنان و بارسلونا سلما پارالوئلو هم به عنوان بهترین بازیکن جوان تورنمنت انتخاب شد. دستکش طلایی به مری ارپز، دروازه‌بان انگلیس، رسید و هیناتا میازاوا از ژاپن با دریافت کفش طلا خانم گل جام جهانی شد.

1912688

بوماتی هافبکی تکنیکی و خلاق است که در رده باشگاهی در بارسلونا می‌درخشد. او در جام جهانی زنان امسال تورنمنتی فوق‌العاده را پشت سر گذاشت و در تک تک بازی‌های تیم ملی کشورش حضور و نمایشی درخشان داشت.

او بعد از دریافت جایزه توپ طلا به عنوان بهترین بازیکن جام جهانی گفت: "نمی‌دانم چه باید بگویم. صحبت کردن سخت است. من به این جایزه خیلی افتخار می‌کنم. ما تورنمنت عالی‌ای داشتیم".

یکی از بهترین مربیان دنیای فوتبال علاقه خاصی به سبک بازی ایتانا بوماتی دارد. پپ گواردیولا، سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی، که سابقه بازی در بارسا و هدایت این تیم را دارد، پیش از این با ستایش فوتبال بوماتی گفته بود: "من عاشق فوتبال اینیستا هستم و معتقدم ایتانا بوماتی، اینیستای فوتبال زنان است".

دیدگاه‌ها