کد خبر : 1959118 | 29 مرداد 1402 ساعت 20:05 | 2.3K بازدید | 1 دیدگاه

26 ورزشکار برای کمیته ورزشکاران OCA نامزد شدند

در انتظار رونمایی از کاندیداهای ایرانی انتخابات هانگژو

انتخابات کمیته ورزشکاران شورای المپیک آسیا همزمان با بازی‌های آسیایی هانگژو برگزار می‌شود.

در انتظار رونمایی از کاندیداهای ایرانی انتخابات هانگژو

به گزارش "ورزش سه"، 26 ورزشکار زن و مرد از جمله معتز برشم، قهرمان قطری پرش ارتفاع جهان و المپیک نامزدی خود را برای انتخابات کمیته ورزشکاران شورای المپیک آسیا که در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی در هانگژو چین برگزار می‌شود، ارائه کردند.

کمیته ورزشکاران OCA متشکل از 10 عضو خواهد بود که به طور متوسط از هر منطقه جغرافیایی قاره یک ورزشکار مرد و زن عضو آن خواهند بود.

شورای المپیک اعلام کرد که مهلت ثبت نام نامزدها در اوایل این ماه بسته شده و تعداد نامزدها به 26 نفر از مناطق مختلف جغرافیایی این قاره (شرق آسیا، جنوب آسیا، آسیای جنوب شرقی، آسیای مرکزی و غرب آسیا) رسید.

انتخابات کمیته ورزشکاران یک روز پس از افتتاحیه بازی‌های آسیایی هانگژو آغاز می‌شود و تا دو روز مانده به مراسم اختتامیه در 17 مهرماه ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود حدود 15 هزار ورزشکار در رأی‌گیری شرکت کنند.

فهرست نامزدهای منطقه غرب آسیا عبارتند از: معتز برشم قطری (دو و میدانی)، محمد القرناس یمنی (بوکس)، عبدالرحمن المصطفی اردنی (کاراته)، عدنان عکار عراقی (دو و میدانی)، حسین الرضا سعودی (قایقرانی)، عبدالله ابوشباب فلسطینی (سه گانه)، جولیانا الصادق اردنی (تکواندو)، فلسطینی هالا القادی (کاراته).

به نظر می‌رسد از ایران هم دو ورزشکار برای انتخابات کمیته ورزشکاران شورای المپیک آسیا کاندیدا شده‌اند که هنوز نام آنها رسما اعلام نشده است. البته احتمالا ایرانی‌ها در میان نامزدهای انتخاباتی آسیای مرکزی قرار خواهند گرفت.

دیدگاه‌ها