کد خبر : 1959560 | 31 مرداد 1402 ساعت 14:16 | 5.9K بازدید | 0 دیدگاه

ضرورت تشکیل تیم دوم باشگاه‌ها

افزایش سهمیه بازیکنان بزرگسال لیگ آزادگان

درخواست تیم‌های لیگ دسته اول برای افزایش سهمیه بازیکنان بزرگسال پذیرفته شد.

افزایش سهمیه بازیکنان بزرگسال لیگ آزادگان

به گزارش "ورزش سه"، سومین جلسه کارگروه نظارت بر قراردادهای ورزشی برگزار شد و سازمان لیگ با انتشار اطلاعیه‌ای، نتایج این جلسه را منتشر کرد که مهمترین قانون تصویب شده، تشکیل تیم دوم باشگاه‌های لیگ برتری است که باید در دسته‌های پایین‌تر به میدان بروند.

مصوبات سومین جلسه کارگروه ناظر بر قراردادها، با امضای محمدرضا کشوری‌فرد، سرپرست سازمان لیگ فوتبال ایران، به باشگاه‌های لیگ برتر و لیگ یک ابلاغ شد که دارای نکات قابل توجهی است.

یکی از درخواست‌های تیم‌های لیگ برتری برای رعایت سقف بودجه، عدم اعمال وجوه پرداختی بابت "رضایت‌نامه" بوده که این موضوع از سوی سازمان لیگ رد شده است.

* در بند نخست این مصوبه آمده است:

1-  تقاضای واصله مبنی بر عدم اعمال وجوه پرداختی بابت "رضایت‌نامه" با توجه اینکه هزینه نقل و انتقال بازیکن به‌طور مستقیم در بودجه فصل" ۱۴۰۳-۱۴۰۲ "تاثیرگذار می‌باشد، مورد موافقت قرار نگرفت.

* در بند بعدی و درخصوص درخواست تیم‌های لیگ آزادگان آمده است:

۲- با توجه به پیشنهادات واصله و امعان نظر به اینکه تعداد مسابقات لیگ دسته یک بیش از لیگ برتر می‌باشد، البته با رعایت سقف بودجه ابلاغی، موارد ذیل به تصویب رسید:

۲-۱ اضافه شدن یک بازیکن به سهمیه آزاد "بزرگسالان" لیگ یک و افزایش تعداد نفرات از ۱۹ نفر به ۲۰ نفر.

۲-۲ اضافه شدن یک بازیکن به سهمیه "زیر ۲۳ سال" لیگ یک و افزایش تعداد نفرات از ۶ بازیکن به ۷ بازیکن.

۳- با توجه به تعهدات مالی تیم‌های لیگ برتری که به لیگ دسته یکم سقوط کرده‌اند (نسبت‌به قراردادهای منعقده فصل قبل) با افزایش سقف بودجه این تیم‌ها به میزان ۱۵درصد سقف ابلاغی (صرفاً برای فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲) موافقت گردید.

بخش بعدی این مصوبه در مورد تشکیل تیم‌های دوم باشگاه‌هاست که باید در لیگ‌های دسته اول، دوم و سوم حضور پیدا کنند که در این میان بازیکنان تیم اصلی قادر خواهند بود در تیم دوم نیز به میدان بروند؛ منوط به اینکه آنها حداقل در 50 درصد دقایق بازی تیم ب حضور داشته باشند.

دیدگاه‌ها