کد خبر : 1961311 | 07 شهریور 1402 ساعت 08:41 | 8.8K بازدید | 2 دیدگاه

سرمربی تیم ملی کانادا استعفا داد

با استعفای سرمربی موفق تیم ملی کانادا موافقت شد و او‌به زودی راهی لیگ آمریکا می‌شود.

سرمربی تیم ملی کانادا استعفا داد

به گزارش ورزش سه، بر اساس آنچه فدراسیون کانادا اعلام کرد، جان هردمن، سرمربی انگلیسی تیم ملی کانادا از سمتش استعفا کرد تا به تیم تورنتو آمریکا بپیوندد.

این سرمربی 48 ساله، سال گذشته تیم ملی کانادا را پس از ۳۶ سال به جام جهانی رساند و به اولین سرمربی تاریخ تبدیل شد که با تیم ملی مردان و زنان یک کشور به جام جهانی صعود می‌کند.

هردمن در این خصوص گفت: من مشتاقانه منتظر شروع این چالش جدید با تورنتو هستم.

تورنتو در لیگ آمریکا با 3 برد، 13 شکست و 10 تساوی و 19 امتیاز بدترین نتایج اخیر لیگ آمریکا را کسب کرده است، تورنتو ژوئن گذشته باب بردلی را کنار گذاشت و تری دانفیلد عنوان مربی موقت انتخاب شد.

هردمن بین سال‌های 2006 تا 2011 به عنوان سرمربی تیم ملی زنان نیوزلند نام خود را در دنیای فوتبال مطرح کرد و با نیوزلند به جام جهانی ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱ صعود کرد. او سپس در سال 2011 سرمربی تیم ملی بانوان کانادا را بر عهده گرفت و آن‌ها را به مدال برنز المپیک 2012 و 2016 همچنین یک چهارم نهایی جام جهانی 2015 رساند. وی سپس به تیم ملی مردان کانادا رفت و آن‌ها را پس از ۳۶ سال به جام جهانی رساند.

هردمن تا ماه سپتامبر در تیم ملی کانادا باقی خواهد ماند و به مائورو بیلو سرمربی موقت کمک می‌کند تا جانشین مناسبی برای هدایت تیم ملی کانادا برای مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ پیدا شود.

دیدگاه‌ها