کد خبر : 1962166 | 10 شهریور 1402 ساعت 12:48 | 34.1K بازدید | 61 دیدگاه

قنبرزاده: باشگاه شاهین هفت سال است فعالیتی ندارد

هواداران استقلال نگران بسته شدن پنجره تیم نباشند

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال اعلام کرد که مهدی تاج با ارسال نامه‌ای به فیفا اعلام کرده است باشگاه شاهین از سال 95 فعالیتی ندارد.

هواداران استقلال نگران بسته شدن پنجره تیم نباشند

به گزارش "ورزش سه"، پس از بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی استقلال به دلیل عدم پرداخت حق رشد محمد محبی و مهدی قایدی به باشگاه شاهین بوشهر، آبی پوشان مدعی شدند که چند هفته قبل و با توجه به منحل شدن باشگاه شاهین، کمیته تعیین وضعیت به سود آنها رأی صادر کرده و رأی فیفا در این خصوص غیرقانونی است.

منصور قنبرزاده، نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال با حضور در برنامه ورزشگاه در این خصوص گفت: فرآیند بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی کاملا مشخص است. تا جایی که من اطلاع دارم، 45 روز پیش برای قضیه حق رشد توضیح خواسته‌اند. من هم این را شنیده‌ام که این نامه پانزده روز قبل آمده است و ما هم نمی‌توانیم دروغ بگوییم.

او ادامه داد: بله از پانزده روز قبل کمیته تعیین وضعیت نظری را داده ولی از آن طرف نیز به نظر می‌رسد که کمیته امور بین الملل با آن رأی اختلاف نظر داشته است. من در این حد می‌دانم.

قنبرزاده می‌گوید: واقعیت این است که چون من بر این قوانین اشراف ندارم، بهتر است خیلی داوری نکنم. ولی آنطور که من اطلاع دارم، همان روزی که پنجره باشگاه استقلال بسته شد، آقای تاج دستور فوری دادند و نامه‌ای به فیفا ارسال شد که این باشگاه شاهین از سال 1395 غیرفعال است.

ویدئو: 309647

او گفت: حالا نظراتی مطرح می‌شود که اگر این باشگاه غیرفعال است پس چرا تیم‌های پایه این باشگاه مشغول فعالیت است؟ این مسائلی است که باید فیفا نظرش را مطرح کند و این مکاتبه انجام شده است، ولی در کل جای نگرانی ندارد.

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال گفت: نباید هواداران استقلال را نگران کرد. آنها مشکلی بابت جذب بازیکن در سهمیه‌های فیفا ندارند. نهایتا این رقم که بسیار پایین است، پرداخت می‌شود. به طور کلی ان‌شاءالله مشکل حل می‌شود.

قنبرزاده در پاسخ به این سوال که در سال‌های گذشته اعلام شده بود هر تیمی بدهی قطعی مالی در فیفا داشته باشد، نمی‌تواند با بازیکن جدید قرارداد امضا کند و آیا اکنون با توجه به شکایت آمانوف استقلال می‌تواند قرارداد گوستاوو بلانکو را ثبت کند یا نه، پاسخ داد: این پرونده هنوز مراحل قطعی خود را طی نکرده است. الآن استقلال درخواست کرده تا جزئیات رأی به آنها تحویل داده شود تا دفاعیه خود را به فیفا ارسال کند. ضمن اینکه رد آخرین ارزیابی انجام شده، استقلال مشکلی ندارد و بدهی‌های خود را پرداخت کرده است. در نتیجه کمیته تعیین وضعیت پنجره این تیم را باز کرد.

او ادامه داد: شما می‌دانید که علاوه بر پنجره بین المللی، پنجره داخلی باشگاه استقلال نیز بسته شده بود. چون حکم آمانوف تازه صادر شده، شامل این فصل نمی‌شود. چون شاید رأی در CAS عوض شود. امیدوارم که رأی این پرونده در دادگاه عالی ورزش با دفاعیات خوب استقلال، تغییر کند.

دیدگاه‌ها