کد خبر : 1964396 | 19 شهریور 1402 ساعت 11:57 | 38.5K بازدید | 68 دیدگاه

خالق انیمیشن معروف در تالار افتخارات فوتبال ژاپن

سوباسا هم نمی‌توانست چهار گل به آلمان بزند!

نام یوچی تاکاهاشی، خالق کارتون معروف و محبوب فوتبالیست‌ها، وارد تالار اساطیر فوتبال ژاپن شد.

سوباسا هم نمی‌توانست چهار گل به آلمان بزند!

به گزارش "ورزش سه"، کارتون فوتبالیست‌ها از محبوبیت خاصی در کشور ژاپن و البته در ایران برخوردار است و بسیاری از کودکان دهه هفتادی تجربه تماشای این کارتون و دنبال کردن داستان آن را داشته‌اند. 

حالا مقامات فوتبال ژاپن تصمیم گرفتند برای قدردانی از خالق 63 ساله این اثر، نام او را برای همیشه در تالار اساطیر فوتبال ژاپن ثبت کنند تا او هم مانند اثری که خلق کرد برای همیشه جاودانه شود. 

تاکاهاشی در این باره به خبرنگاران گفت: «من هیچ تجربه خاصی در زمینه ورزش ندارم و باید اعتراف کنم که هیچ چیز از نکات و مسائل تکنیکی نمی‌دانم. تمام چیزهایی که خلق کردم فقط در دنیای تصور و خیال بوده است.

1922970

من همیشه دوست داشتم که فوتبال ژاپن شبیه به این کارتون باشد. رویای من این بود که آنها بتوانند با نهایت توان برای رسیدن به این جایگاه تلاش کنند. با همین ایده این کارتون را کشیدم و طراحی کردم. فکر می‌کنم تمام کسانی که آن را دیدند توانستند به این باور برسند.

شخصیت سوباسا را خلق کردم، برایش ویژگی‌هایی در نظر گرفتم، دوستان و رقبایی داشت تا واقعی باشد. من فکر می‌کنم او توانست الهام‎بخش کودکان بسیاری از نظر ذهنی شود، تا این که روی تاکتیک بازی آنها تاثیری داشته باشد. همه دوست داشتند به اندازه او خوب باشند.»

1922971

این جایزه در حالی به تاکاهاشی اهدا شد که تیم ملی ژاپن شب گذشته موفق شد تیم ملی آلمان را با نتیجه باورنکردنی 1-4 شکست دهد و بسیاری معتقد هستند که این کارتون نقش مهمی در افزایش اعتماد به نفس و انگیزه کودکان ژاپنی و رسیدن آنها به این جایگاه ایفا کرده است. هرچند شاید این اتفاق حتی در کارتون هم رخ نمی‌داد و خالق این اثر چنین اعتماد به نفسی را نداشت که چنین نتیجه‌ای را برای ژاپن رقم بزند.

دیدگاه‌ها