کد خبر : 1967157 | 31 شهریور 1402 ساعت 08:00 | 17.4K بازدید | 15 دیدگاه

برنامه ما بلندمدت است؛

سرمربی ویتنام: نیاز داشتیم به ایران ببازیم

هوآنگ آن توان، سرمربی چینی ویتنام، پس از شکست مقابل تیم المپیک ایران در رقابت‌های آسیایی هانگژو اظهارنظر جالبی داشت.

سرمربی ویتنام: نیاز داشتیم به ایران ببازیم

به گزارش "ورزش سه"، توان پس از باخت 0-4 ویتنام مقابل ایران گفت: می‌خواهم به بازیکنان ایرانی تبریک بگویم. آنها کاملا مسلط بودند و با شایستگی پیروز شدند. در این مسابقه ایران از لحاظ فرم بدنی، تجربه، سن، و... برتر از ویتنام بود.

او در ادامه گفت: بارها به بازیکنان یادآوری کردم که در ابتدا و انتهای هر نیمه تمرکز کنند، اما آنها خوب عمل نکردند. این ممکن است به این دلیل باشد که فشار حریف بسیار زیاد بود. هیچ‌کس نمی‌تواند از چنین شکستی خوشحال باشد، اما از منظر حرفه‌ای، پس از چنین دیدارهایی، بازیکنان بالغ‌تر می‌شوند و می‌فهمند فوتبال یک علم است و آنطور که ما فکر می‌کنیم، بازی ساده‌ای نیست.

سرمربی ویتنام درباره میانگین سنی 19.7 سال تیمش توضیح داد: فدراسیون فوتبال ویتنام یک دیدگاه بلندمدت دارد و می‌خواهد شرایطی را برای بازیکنان جوان برای رقابت برای صعود به جام جهانی 2026 یا 2030 ایجاد کند. استراتژی ما، تمرکز روی بازیکنان جوان است. امسال ما 0-4 شکست خوردیم، اما سال بعد ممکن است نتایج متفاوت باشد. هدف ما بلندمدت است؛ امروز یک تساوی می‌تواند برای لحظه‌ای روی ما تأثیر بگذارد، اما در درازمدت استراتژی ویتنام تغییر نخواهد کرد. ما به زمان نیاز و تورنمنت‌های بزرگ و به چنین باخت‌هایی نیاز داریم.

او در پایان گفت: از بازیکنان می‌خواهم که به سرعت بازی با ایران را فراموش کنند. آنها به جای اینکه از شکستی که رخ داده ناراحت باشد، باید در مسابقات بعدی بیشتر لذت ببرد و بیشتر تلاش کند. من اغلب به بازیکنان می‌گویم که قهرمانی در بازی‌های آسیایی به اندازه یک پیروزی در سطح المپیک ارزشمند نیست. بنابراین بازیکنان اکنون باید از فرصت برای یادگیری استفاده کنند.

دیدگاه‌ها