کد خبر : 1969503 | 09 مهر 1402 ساعت 18:11 | 50.6K بازدید | 122 دیدگاه

تصاویر تکراری شکست از پیش اعلام شده

بدترین پایان برای کاروان فوتبال ایران در شرق آسیا

شکست مقابل هنگ‌کنگ نقطه پایانی بود بر جاه‌طلبی تیم رضا عنایتی در بازی‌های آسیایی هانگژو.

بدترین پایان برای کاروان فوتبال ایران در شرق آسیا

به گزارش "ورزش سه"، تیمی که با تمام پتانسیل ممکن و استفاده از بازیکنان بزرگسال پای به بازی‌های آسیایی گذاشته بود تا پس از حذف در مقدماتی المپیک، دست‌کم مدال و افتخاری در هانگژو کسب کند، به بدترین شکل ممکن از دور رقابت‌ها حذف شد.

بازیکنان تیم امید پس از شکست به هنگ‌کنگ در حالی با چهره‌های غمگین و ناراحت زمین را ترک کردند و بعضی هم روی چمن دراز کشیده بودند که شاید پیش از تورنمنت بسیاری انتظار چنین حذفی را داشتند که حالا در رده زیر 23 ساله تبدیل به یک عادت دیرینه شده است.

ایران که با آسان‌ترین قرعه مرحله یک هشتم نهایی و یک چهارم نهایی، فرصتی مطلوب برای صعود به جمع چهار تیم و کسب مدال داشت، در حالی برابر هنگ کنگ شکست خورد که در سایر بازی‌ها نیز نمایش شاگردان عنایتی چنگی به دل نمی‌زد و از طراوت و جذابیت لازم برخوردار نبود.

1933986

البته سطح انتقادات از رضا عنایتی که شاید در نشست خبری موضوع انتقال بازیکنان پرسپولیس به دوحه را عامل حذف تیمش قلمداد کند، تنها به نتایج و نمایش ختم نمی‌شود.

فارغ از توان فنی سیدحسین حسینی و ارسلان مطهری، سوال مهم این بود که چرا او در این تورنمنت از بازیکنان بزرگسال استفاده کرد و چرا با دید آینده‌نگرانه، نفرات جوان را به هانگژو نبرد که حداقل تجربه‌ای برای آینده کسب کنند.

این در حالی است که شاید بسیاری معتقد باشند که باتوجه به حضور دروازه‌بان سرشناس لیگ برتری در رده امید، حتی در صورت استفاده از سهمیه بزرگسال نیز عنایتی می‌توانست انتخاب‌های بهتری داشته باشد.

1933985
1933987
1933988
1933989
1933990
1933991

نکته جالب در مورد سه بازیکن پرسپولیس نیز این است که عنایتی سه نفر از تیم سپاهان را پیش از بازی‌های آسیایی خط زد و شاید همین رویه در مورد بازیکنان پرسپولیس می‌توانست سبب شود تا او جانشینانی از تیم‌های دیگر را به هانگژو ببرد که به تیمش کمک کنند و مشکلاتی نظیر بازی‌های آسیایی نیز نداشته باشند.

در هر صورت حذف تیم امید در شرایطی رقم خورد که یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس بابت غیبت بازیکنانش در آستانه بازی الدحیل و سایر مربیان به دلیل تعطیلی سوال برانگیز لیگ برتر، گلایه‌هایی از مسئولان فدراسیون و تیم امید داشتند و بی‌تردید سرمربی تیم امید و بالاتر از او، مسئولان تصمیم‌گیر نیز می‌توانستند اوضاع را طوری مدیریت کنند که با تعطیلی لیگ برتر، فشار افکار عمومی روی تیم امید قرار نگیرد.

با این حال عملکرد غیرقابل دفاع تیم رضا عنایتی در دو تورنمنت متوالی با یک شکست تلخ برابر هنگ کنگ که در بهترین حالت جزء تیم‌های درجه سه فوتبال آسیا باشد، همراه شد و حالا باید دید سرنوشت تیم زیر 23 ساله ایران که مهمترین رده ملی بعد از بزرگسالان است، چه خواهد شد.

دیدگاه‌ها