کد خبر : 1969873 | 11 مهر 1402 ساعت 06:06 | 26K بازدید | 10 دیدگاه

بدتر از وضعیت ورزشگاه آزادی در آتن

استادیوم تاریخی یونان برای همیشه تعطیل شد!

دولت یونان، استادیوم المپیک تاریخی پایتخت این کشور را تعطیل کرد. علت این تصمیم نگرانی از وضعیت سازه استادیوم عنوان شده است.

استادیوم تاریخی یونان برای همیشه تعطیل شد!

به گزارش "ورزش سه"، استادیوم المپیک آتن بزرگترین و مشهورترین ورزشگاه یونان با دستور دولت یونان تعطیل شد. یونانی‌ها نگران سقوط ناگهانی گنبد فولادی‌ای هستند که استادیوم المپیک آتن را به یکی از مشهورترین ورزشگاه‌های دنیا تبدیل کرده است. استادیومی که برای میزبانی بازی‌های المپیک 2004 آتن ساخته شده بود.

ورزشگاه 70هزار نفری شهر آتن در سال‌های گذشته میزبان رقابت‌های ورزشی مهمی از جمله مسابقات لیگ قهرمانان اروپا بوده است. این استادیوم علاوه بر رقابت‌های ورزشی میزبان رویدادهای فرهنگی از جمله برخی کنسرت‌های موسیقی و همایش‌های بزرگ بود.

1934814

مسئولان یونانی اعلام کردند کلیه فعالیت‌های استادیوم المپیک آتن فورا و تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است. این تصمیم بعد از بررسی سازه سقف استادیوم توسط مهندسین گرفته شده است. ورزشگاه در دهکده المپیک شهر آتن واقع شده است؛ دهکده‌ای به مساحت 250 جریب که از زمان میزبانی بازی‌های المپیک 2004 به حال خود رها شده و اغلب سازه‌های آن به فرسودگی دچار شده‌اند.

پاناتینایکوس از فصل 04-2003 بازی‌های اروپایی خود را در این استادیوم برگزار می‌کرد و آخرین بار سپتامبر سال گذشته در این استادیوم میزبان ویارئال بود. وزیر ورزش یونان اعلام کرد تصمیم به تعطیلی استادیوم المپیک برای کشورش دردناک است و دولت یونان همه تلاشش را خواهد کرد تا در نهایت بهترین تصمیم برای این به قول او قلب تپنده ورزش یونان گرفته شود.

دیدگاه‌ها