کد خبر : 1970158 | 12 مهر 1402 ساعت 13:58 | 349.5K بازدید | 854 دیدگاه

سقوط آزاد والیبال؛

ایران ۱-۳ جمهوری چک: آبروریزی بزرگ!

تیم ملی والیبال ایران یک شکست ناباورانه را مقابل جمهوری چک متحمل شد.

ایران ۱-۳ جمهوری چک: آبروریزی بزرگ!

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک 2024 پاریس در گروه مردان از 8 تا 16 مهرماه 1402 به میزبانی سه کشور برزیل، چین و ژاپن پیگیری می‌شود.

ویدئو: 312690

تیم ملی والیبال ایران که در گروه اول این مسابقات با تیم‌های برزیل (میزبان)، ایتالیا، کوبا، اوکراین، جمهوری چک، آلمان و قطر هم‌گروه است، در چهارمین دیدار خود در این رقابت‌ها از ساعت 16:30 دقیقه امروز (چهار‌شنبه 12 مهر) به‌مصاف جمهوری چک رفت.

شاگردان بهروز عطایی در این مسابقه سه بر یک و با امتیازهای 25 بر 17، 25 بر 22، 21 بر 25 و 25 بر 20 مغلوب شدند تا سومین شکست خود را در این رقابت‌ها تجربه کنند.

تیم ملی والیبال ایران در این دیدار خود در انتخابی المپیک با ترکیب محمدطاهر وادی، شهروز همایونفرمنش، محمد ولی‌زاده، صابر کاظمی، امیرحسین اسفندیار، سیدمحمد موسوی و آرمان صالحی به‌عنوان لیبرو برابر جمهوری چک به میدان رفت.

1935493

ست نخست این مسابقه با برتری جمهوری چک آغاز و پیگیری شد تا در امتیاز 14 بر 10 به سود چک، بهروز عطایی مجبور به درخواست وقت استراحت شود. در امتیاز 17 بر 11 به سود چک، جواد کریمی و امین اسماعیل‌نژاد به بازی آمدند و پس از این‌که ایران یک پوئن دیگر از دست داد، عطایی دوباره وقت استراحت گرفت. در نهایت این ست 25 بر 17 به سود جمهوری چک به پایان رسید. در ست نخست بازیکنان چک عملکرد خوبی در دفاع و سرویس داشتند و البته اشتباهات انفرادی بازیکنان ایران نیز زیاد بود.

در ست دوم مبین نصری نیز به بازی آمد و تیم ایران تا امتیاز پنجم با حریف برابر پیش رفت؛ اما در ادامه تیم جمهوری چک شش امتیاز متوالی به دست آورد و عطایی مجبور به گرفتن وقت استراحت شد. در امتیاز 19 دو تیم برابر شدند تا حساسیت مسابقه دو چندان شود. در این ست محمدرضا حضرت‌پور نیز به بازی آمد و در نهایت ایران 25 بر 22 نتیجه را واگذار کرد تا جمهوری چک کسب یک امتیازش از ایران قطعی شود.

1935099

نخستین امتیاز ست سوم به تیم ایران رسید. در امتیاز هفت بر هفت، سیدمحمد موسوی کاپیتان تیم ملی والیبال ایران در اعتراض به رأی داوری با هکفورد، داور نخست این مسابقه، صحبت کرد. در امتیاز 13 دو تیم دوباره برابر شدند تا سرمربی جمهوری چک تقاضای وقت استراحت کند. در امتیاز 20 دوباره تیم‌ها برابر شدند و در نهایت، تیم ملی والیبال ایران در این ست 25 بر 21 به پیروزی رسید تا از نظر ست شماری دو بر یک شوند. در ابتدای ست چهارم چک سه امتیاز متوالی به دست آورد و عطایی درخواست وقت استراحت فنی کرد. بهروز عطایی در امتیاز 10 بر 6 به سود جمهوری چک، دومین وقت استراحت خود را نیز درخواست کرد تا از افزایش امتیاز تیم حریف جلوگیری کند. در امتیاز 12 بر 8 اسفندیار دو امتیاز متوالی سرویس به دست آورد تا سرمربی چک درخواست وقت استراحت کند. تیم ایران در امتیاز 12 با حریف برابر شد. رقابت دو تیم در ادامه این ست حساس بسیار نزدیک و پایاپای پیش رفت؛ اما در نهایت به رغم تلاش ملی‌پوشان کشورمان، ایران 25 بر 20 مغلوب حریف شد تا سومین ناکامی خود در این رقابت‌ها را تجربه کند. این مسابقه با اشتباهات متعدد داوری در امتیازهای حساس همراه بود که همگی به ضرر ایران بود.

نیکولاس هکفورد از انگلیس به‌عنوان داور اول و دیوید فرناندز فونتس به‌عنوان داور دوم، قضاوت دیدار ایران و جمهوری چک را برعهده داشتند.

این مسابقه دومین دیدار تیم ملی والیبال ایران و جمهوری چک در طول تاریخ بود. تیم ملی والیبال ایران ساعت 20 دقیقه روز جمعه 14 مهرماه در پنجمین مسابقه خود به‌مصاف ایتالیا می‌رود که در حال حاضر صدرنشین مسابقات گروه نخست انتخابی المپیک است.

12 مهر 1402 ساعت 18:33

ست چهارم: ایران ۲۰ -  جمهوری چک ۲۵
در این ست باز هم جمهوری چک با سرویس‌های خوب اشپولاک دریافت ایران را مختل کرد و توانست در امتیاز ده بر شش از ایران جلو بیفتد که اگر دفاع‌های سیدمحمد موسوی نبود، اختلاف از این هم بیشتر می‌شد. در ادامه اختلاف به پنج امتیاز هم رسید، اما با رفتن امیرحسین اسفندیار پشت سرویس اختلاف به صفر رسید و بازی 12 بر 12 شد. بازی تا امتیاز نوزده پایاپای پیش می‌رفت، تا اینکه اشپولاک توانست با سرویس‌های خوب نتیجه را 21 بر 19 به سود چک کند. در ادامه نیز جان هادراوا پشت سرویس رفت و عرصه را بر تیم ملی والیبال ایران تنگ کرد تا این ست و کل بازی از آن جمهوری چک شود و ایران تا چندین رتبه در رنکینگ جهانی سقوط کند. داور اول بازی در این مسابقه بسیار ضعیف عمل کرد‌ و چندین اشتباه فاحش داشت.

12 مهر 1402 ساعت 18:00

ست سوم : ایران ۲۵ - جمهوری چک ۲۱
این ست تحت تاثیر اشتباهات بازیکنان دو تیم‌ و حتی داور تا امتیاز هشت پایاپای پیش رفت. از این امتیاز بود که جمهوری چک دوباره نبض بازی را در دست گرفت و با سرویس‌ها و دفاع‌های عالی باز هم از تیم ملی فاصله گرفت تا اینکه بهروز عطایی در امتیاز سیزده بر ده وقت استراحت گرفت. این وقت استراحت جواب داد و با سرویس‌های خوب صابر کاظمی بازی پانزده بر سیزده به سود ایران شد. پس از این اتفاق خوب که ایران دو امتیاز جلو افتاد همه فکر کردند که این ست از آن ایران خواهد شد، اما با رفتن لوکاس واسینا پشت خط سرویس ورق برگشت و دوباره با سرویس‌های عالی شرایط را برای ایران سخت کردند و نتیجه ۲۰ بر ۱۸ به سود چک شد. اما در حالی که همه چیز از دست رفته بود با سرویس‌های عالی وادی و آبشارهای دیدنی صابر کاظمی ایران توانست ست سوم را به سود خود ناباورانه تمام کند.

12 مهر 1402 ساعت 17:27

ست دو‌م: ایران ۲۲  - جمهوری چک ۲۵
با جابه‌جایی اسفندیار و نصری تیم ملی در اوایل این ست توانست سه امتیاز جلو بیفتد. اما از امتیاز ۶ بر ۴ به سود ایران با رفتن لوکاس واسینا پشت خط سرویس ورق به سود چک برگشت و بازی ۱۱ بر ۶ به سود چک شد. این اتفاقات باعث شد تا بهروز عطایی خیلی زود امیرحسین اسفندیار را این بار به جای شهروز همایون‌فرمنش به ترکیب بازگرداند و همین تعویض کمی شرایط را بهتر کرد به طوری که تا امتیاز هجده با سرویس‌های خوب سید موسوی و آبشارهای صابر کاظمی اختلاف به یک رسید. از اینجا بود که بازی مساوی پیش می‌رفت تا اینکه جان هادراوا در امتیاز بیست و سه پشت خط سرویس رفت و با دو سرویس دیدنی در حالی که تیم ملی با چهار دریافت به استقبال سرویس رفته بود نتوانست دریافت خوبی داشته باشند و چک این ست را هم از آن خود کند.

12 مهر 1402 ساعت 16:56

ست اول: ایران ۱۷ - جمهوری چک ۲۵
ست اول با سرویس‌های دیدنی جان هادراوا برای جمهوری چک آغاز شد تا جایی که در امتیازات هشت بر سه امتیاز جلو افتادند. در ادامه و تا امتیاز شانزده باز هم جمهوری چک با دفاع‌های دیدنی زاجیچک کاپیتان خود اختلاف را زیاد کرد و تا امتیاز نوزده هشت امتیاز فاصله انداختند. پس از آن عطایی قصد داشت با جایگزین کردن امین اسماعیل‌نژاد و جواد کریمی به جای صابر کاظمی و وادی روند بازی را تغییر دهد، ولی این اتفاق نیفتاد تا جمهوری چک برنده ست اول شود. در این ست تیم ملی یکی از بدترین نمایش‌های خود را ارائه داد و در همه فاکتورها ضعیف ظاهر شد.

12 مهر 1402 ساعت 16:42

ترکیب شروع کننده تیم ملی جمهوری چک: گالاباوف، یانوش، اسپولاک، جان هادراوا، واسینا، نواک و، زالیچک

12 مهر 1402 ساعت 16:36

سید محمد موسوی که در بازی با قطر مصدوم شده بود و انتظار می‌رفت در این بازی غایب باشد در ترکیب اصلی تیم ملی والیبال ایران حضور دارد.

12 مهر 1402 ساعت 16:11

بولت پرسپولیسترکیب تیم ملی والیبال ایران برابر جمهوری چک 
محمدطاهر وادی، شهروز همایونفرمنش، محمد ولی‌زاده، صابر کاظمی، امیرحسین اسفندیار، سیدمحمد موسوی و آرمان صالحی

12 مهر 1402 ساعت 15:49

مهدی جلوه که در بازی با قطر پس از مصدومیت سیدمحمد موسوی وارد میدان شد و عملکرد خوبی داشت گفته: در دو بازی اول آن شرایطی که فکرش را می‌کردیم و دوست داشتیم اتفاق نیفتاد، اما از بازی مقابل قطر اوضاع تغییر کرد. با اینکه مسابقه امروز ایران به وقت صبح برگزار شد، بازیکنان شرایط خوبی داشتند و رفته رفته نیز وضعیت بهتر می‌شود.
مدافع میانی تیم ملی والیبال ایران در پایان افزود: احساس می‌کنم که قرار است در ادامه بازی‌های بهتری به نمایش بگذاریم تا رنکینگ تیم ملی را حفظ کنیم و از طرف دیگر به کسب سهمیه نیز هنوز امید داریم. امیدوارم با بهترین عملکرد دل مردم را شاد کنیم و حس خوب والیبالی را به کانون گرم خانواده‌ها برگردانیم.

12 مهر 1402 ساعت 15:27

نوستالژیک؛ دیدار ایران و جمهوری چک در قهرمانی جهان در سال ۲۰۰۶ که با پیروزی یک‌طرفه چک همراه بود.

1935688
12 مهر 1402 ساعت 15:14

نوواک جیری هدایت تیم ملی والیبال جمهوری چک را برعهده دارد و یاکوب یانوچ، جیری سربین، جوزف پولاک، پتر اشپولاک، لوکاش تروجانویچ، آدام زاجیچک، یان هادراوا، مارک سوتولا، یان گالابوف، مارتین لیچک، یان سووبودا، لوکاش واسینا، میلان مونیک و دنیل پففر 14 بازیکن این تیم در رقابت‌های انتخابی المپیک هستند.

مشاهده بیشتر

دیدگاه‌ها