کد خبر : 1970562 | 14 مهر 1402 ساعت 02:44 | 30.5K بازدید | 14 دیدگاه

باارزش‌ترین ورزشکاران آسیا: ژانگ، وانگ و هایانگ!

باارزش‌ترین بازیکن بازی‌های آسیایی هانگژو 2022 در روز پایانی رقابت‌ها معرفی خواهد شد.

باارزش‌ترین ورزشکاران آسیا: ژانگ، وانگ و هایانگ!

به گزارش "ورزش سه"، شورای المپیک آسیا اعلام اعلام کرد که در روز هفتم کمیته‌ای به ریاست وی زیژونگ، معاون شورای المپیک و متشکل از شش عضو تشکیل جلسه خواهند داد و صبح روز هشتم نام باارزش‌ترین بازیکن این دوره از مسابقات توسط این کمیته معرفی خواهد شد.

انتظار می‌رود بازیکنان چینی که در بازی‌های خانگی خود عملکرد خوبی داشتند، برای کسب عنوان باارزش‌ترین بازیکن مسابقات با یکدیگر رقابت کنند. ژانگ یوفی که برنده 6 مدال شد و همچنين های لی بینجی، کین هایانگ و زو جیایو که 5 مدال در رشته شنا کسب کرده، از مدعیان کسب این جایزه محسوب می‌شوند.

چهار مدال طلا نیز توسط جمله وانگ سان (چین) در شنا و وانگ چوکین (چین) در تنیس روی میز به دست آمده است؛ تنها ورزشکار غیرچینی که چهار مدال طلا یا بیشتر کسب کرده است مجیدات آدکویا (بحرین) در رشته دوومیدانی زنان است. کیم وو مین، شناگر کره‌ای نیز با سه مدال طلا، بیشترین مدال طلا را در بین ورزشکاران کره کسب کرده، اما به نظر می‌رسد از این عنوان فاصله زیادی دارد.

انتخاب باارزش‌ترین بازی‌های آسیایی در بازی‌های بانکوک 1998 آغاز شد و در آن زمان، کوجی ایتو (ژاپن، دوومیدانی) این عنوان را از آن خود کرد. در بازی‌های 2002 اینچئون میز کوسوکه کیتاجیما (ژاپن، شنا) برنده این عنوان شد و در سال 2006 دوحه هم پارک تائه وان (کره، شنا) این افتخار را کسب کرد.

همچنین لین دان (بدمینتون، چین) در سال 2010، کوسوکه هاگینو در سال 2014 در جاکارتا هم پالمبانگ در سال 2018، و ریکاکو آیک از شناگر ژاپنی به ترتیب بالاترین افتخارات را کسب کردند.

تا پیش از این، لین دان تنها بازیکنی از کشور میزبان بود که موفق به کسب عنوان باارزش‌ترین شد و نکته جالب اینکه او تنها ورزشکاری است که در رشته‌ای جز ورزش‌های پایه مانند شنا و دو و میدانی، به این افتخار دست یافته است.

دیدگاه‌ها