کد خبر : 1972906 | 24 مهر 1402 ساعت 12:02 | 11.2K بازدید | 4 دیدگاه

بیانیه جدید: انتصاب بهاروند قانونی است

سازمان لیگ مدافع رئیس جدید شد (عکس)

سازمان لیگ فوتبال ایران با انتشار بیانیه‌‎ای انتصاب حیدر بهاروند را قانونی قلمداد کرد.

سازمان لیگ مدافع رئیس جدید شد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته چند وبسایت و خبرگزاری در گزارش‌های جداگانه و با اشاره به بندهای مختلف اساسنامه سازمان لیگ، انتصاب حیدر بهاروند را غیرقانونی دانستند. استدلال آنها بر این پایه بود که هیئت‌رئیسه سازمان لیگ از اعتبار ساقط شده و به همین دلیل فدراسیون فوتبال ابتدا باید زمینه انتخابات هیئت‌رئیسه را فراهم می‌کرد و سپس از آن طریق رئیس جدید این سازمان انتخاب می‌شد.

حالا و در پاسخ به این گزارش‌ها، سازمان لیگ بیانیه‌ای را در خروجی وبسایت خود قرار داده و مدعی شده: «انتخاب ریاست سازمان لیگ از گذشته تا به امروز با امضا و ابلاغ رئیس مجمع سازمان لیگ صورت می گرفته» و به همین دلیل امضای تاج برای حکم بهاروند نیز قانونی است.

1940592

در ادامه سازمان لیگ دو مثال را برشمرده است: «در  سال ۱۳۹۵  مهدی تاج به عنوان رئیس مجمع سازمان لیگ حکم ریاست حیدر بهاروند را امضا و ابلاغ کرده است. در سال ۱۳۹۹ نیز شهاب عزیزی خادم به عنوان رئیس جدید مجمع سازمان لیگ حکم ریاست حیدر بهاروند را امضا کرد.»

بخش بعدی بیانیه سازمان لیگ حمله به رسانه‌‎هایی است که این گزارش را منتشر کردند: « با این حال متاسفانه امروز برخی از رسانه‌ها بدون اطلاع دقیق از این روند قانونی، مطالبی خلاف واقع را در خصوص ریاست سازمان لیگ منتشر کرده اند.»

سازمان لیگ همچنین دو مورد از احکام مهدی تاج و شهاب عزیزی خادم را منتشر کرده تا انتصاب حیدر بهاروند را هم قانونی نشان دهد. با این حال شاید نقد بزرگی که به روند انتصابات در سازمان لیگ وارد است، اساسنامه پنهانی و دور از دسترسی باشد که بر ابهام‌ها در این زمینه اضافه کرده است.

دیدگاه‌ها