کد خبر : 1973138 | 25 مهر 1402 ساعت 13:01 | 53.4K بازدید | 34 دیدگاه

به جود سه سال فرصت می‌دهم

چطور بلینگام را با زیدان مقایسه می‌کنید!

ملی‌پوش سابق اسپانیا معتقد است برای قضاوت در مورد جود بلینگام و مقایسه‌اش با زین الدین زیدان، باید سه سال صبر کنیم.

چطور بلینگام را با زیدان مقایسه می‌کنید!

به گزارش "ورزش سه"، پس از دو ماه از شروع لالیگا همه جا صحبت از جود بلینگام است. ستاره انگلیسی با 103 میلیون یورو از دورتموند جذب شد و توانسته در 10 بازی رسمی برای رئال 10 گل بزند. او تنها در دو بازی نتوانسته برای رئال گلزنی کند در حالی که پست او هافبک است و وظیفه اصلی‌اش گلزنی نیست.

بلینگام شماره 5 زین الدین زیدان را نیز به تن می‌کند و بسیاری سبک بازی او را با زیزو مقایسه می‌کنند. بلینگام نیز بارها از زیدان به عنوان الگوی خودش یاد کرده است.

1937968

مارکوس سنا، ستاره برزیلی الاصل سابق تیم ملی اسپانیا و باشگاه ویارئال، در مورد این مقایسه گفت: «به نظر من این مقایسه الان اغراق آمیز است. بلینگام تازه در ابتدای دوران فوتبالش قرار دارد و درست است که آمار و ارقامش شگفت انگیز است و همه را متعجب کرده، ولی هنوز برای مقایسه زود است. معتقدم حتی خودش نیز انتظار نداشت این اندازه برای رئال بدرخشد و باید بگویم یک استعداد بزرگ است که می‌تواند یک دهه برای رئال بدرخشد اما برای قیاس او با زیدان اجازه دهید سه فصل بگذرد. پس از سه سال بهتر می‌توان قضاوت کرد که او زیدان جدید است یا خیر.»

1889122

سنا ادامه داد: «جود می‌تواند از کریم بنزما و لوکا مودریچ یاد بگیرد. بنزما خوب شروع کرد و سپس در رئال دچار افت شد. بسیاری از او انتقاد می‌کردند و می‌گفتند کریم باید از رئال برود، ولی او ماند و پس از جدایی رونالدو ثابت کرد چقدر قضاوت‌ها در موردش اشتباه بوده است. کریم در رئال توپ طلا برد. مودریچ هم در ابتدا مورد انتقاد قرار گرفت و می‌گفتند در حد رئال نیست ولی همه باقی داستان را می‌دانیم. ممکن است جود در ادامه افت کند و او را زیر سوال ببرند ولی همیشه باید بنزما و مودریچ را به یاد بیاورد.»

دیدگاه‌ها