کد خبر : 1973492 | 27 مهر 1402 ساعت 03:15 | 20.2K بازدید | 17 دیدگاه

عادل: نباید سعید‌ معروف‌ها را ساده از دست بدهیم

عادل غلامی معتقد است که باید یک مربی خارجی بزرگ برای تیم ملی آورده شود.

عادل: نباید سعید‌ معروف‌ها را ساده از دست بدهیم

به گزارش "ورزش سه"، سریال ناکامی‌های تیم ملی بزرگسالان والیبال ایران در رقابت‌های ملی اخیر باعث شده که حالا ما از شانس بسیار کمی برای صعود به المپیک پاریس برخوردار باشیم؛ تیمی که می‌توانست خیلی راحت راهی المپیک شود اما حالا این هدف در دسترس به یک کار بسیار  دشوار تبدیل شده است.

در جلسه امروز کمیته فنی فدراسیون والیبال بحث‌های بسیار مهمی مطرح شد و عادل غلامی به عنوان یکی از بازیکنان نسل طلایی والیبال ایران گفت: " والیبال ورزشی خانوادگی است. نباید فراموش کنیم که کجا بودیم؟ زمانی یک ست از ژاپن گرفتن آرزو بود و حالا باید با بزرگان دنیا باید رقابت کنیم. چرا تیم ملی به اینجا رسیده و باید برای آینده چه برنامه‌ای در نظر بگیریم. والیبال شبیه کشتی نیست و لازم است علم روز دنیا وارد کشورمان شود. سال 2011 تصمیم درست فدراسیون حضور ولاسکو بود، ذهن رئیس فدراسیون تا باشگاه و بازیکن را عوض کرد. بعد از 12 سال هنوز روش ولاسکو را دنبال می‌کنند. کدام مربی خارجی را بعد از ولاسکو آوردیم که مربیان ایرانی پای حرف های او نشستند.

با تمام مربیان حاضر در این جا  کار کردم این افراد تاحدودی زیادی به روز هستند اما به انقلابی در والیبال نیاز داریم، باید حال مردم خوب باشد اما به دلیل اتفاقات دو سال اخیر که شخصی به آن نگاه کردیم و اولین باری است که عکس مربی در پوستر در کنار بازیکنان قرار گرفت. سعید معروف‌ها را ساده به دست نیاوردیم که ساده از دست بدهیم. اگر نمی توانیم از امیرغفور درست استفاده کنیم مشکل از ماست. در آینده باید مربی‌ای بیاوریم که به همه آموزش دهد. "

عادل غلامی در ادامه گفت: "در آرژانتین جلسه‌ای یک ساعته با ولاسکو داشتم که بسیار حرف های شنیدنی زد از جمله این که در تیمی که بازیکنان قبولش نداشته باشند، نمی ماند. فاجعه ای است که سرمربی با کاپیتان وارد دعوایی می شود که به بیرون درز می‌کند. از 13 سال پیش که در آسیا مقام کسب کردیم و والیبال را جهانی کردیم. مربیان خوبی داریم اما باید فرد بزرگی برای والیبال بیاوریم. اولین اشتباه امسال آخرین اشتباهمان خواهد بود. مربی خارجی ای بیاوریم که والیبال ایران را بشناسد و از تمام ظرفیت والیبال استفاده کند.باید آینده نگری داشته باشیم. والیبال ایران یک فرد نیست بلکه همه است. در پایه مشکل داریم. این همه کانون داریم که هدفمند کار نمی‌کنند.

دیدگاه‌ها