کد خبر : 1973613 | 27 مهر 1402 ساعت 15:21 | 39.1K بازدید | 41 دیدگاه

اگر والیبال ایران به المپیک نرود هم مهم نیست!

محمود افشاردوست می‌گوید نباید عدم صعود به المپیک را پایان دنیا دانست.

اگر والیبال ایران به المپیک نرود هم مهم نیست!

به گزارش "ورزش سه"، بعد از پشت سر گذاشتن سه، چهار ماه کابوس‌وار بالاخره فصل ۲۰۲۳ رقابت‌های ملی برای تیم ملی والیبال ایران به پایان رسید که ماحصل آن کمرنگ شدن شانس حضور ایران در المپیک پاریس بود. این اتفاق در حالی رخ داد که شرایط برای ما جهت هموار کردن راه صعود به المپیک فراهم بود اما نتوانستیم به خوبی از آن استفاده کنیم.

محمود افشاردوست مربی سابق تیم ملی والیبال ایران درباره اتفاقات اخیر گفت: "مربی خارجی بیاورید و برنامه 6 ماهه به باشگاه‌ها بدهد. پاول زمانی که به ایران آمد گفت ما در دریافت و سرویس مشکل داریم و کلی تمرینات طراحی کرد که در بازی عملی نشد. ما شکست خوردیم و اگر واقع بینانه نگاه کنیم می توانیم یک قدم برداریم اما در غیر این صورت ضرر خواهیم کرد. اگر المپیک سال بعد هم نرفتیم مهم نیست به شرطی که در المپیک بعدی پرقدرت ظاهر شویم و جزء 4 تیم برتر باشیم."

افشاردوست در ادامه تاکید کرد: "چرا برنامه 6 ماهه نداریم؟ برنامه بدنسازی تیم اشکال داشت. مدیریت پیش از بازی، حین مسابقه و بعد از بازی به طور جدی ضعف داشت. بازیکنان همدلی نداشتند. تمرینات هم همچنان شبیه به دوران گاییچ است. بسیاری از بازیکنان از زاویه بالا به پایین نگاه می‌کنند و باید به نوعی این موضوع برطرف شود. کمیته آموزش فدراسیون سال گذشته بهترین کمیته آموزش فدراسیون ها شد، اما هیچ ارزیابی‌ای درباره کیفیت کلاس‌ها صورت نگرفت، حتی این که مربی به چه شکل در آموزشگاه کار می‌کند. مربی خارجی بیاوریم و دو سه مربی ایرانی در کنار او بگذاریم."

دیدگاه‌ها