کد خبر : 1976099 | 07 آبان 1402 ساعت 14:45 | 8.6K بازدید | 3 دیدگاه

وکیل خانواده شوماخر توضیح داد

افشای دلیل سکوت خبری طولانی اسطوره فرمول یک

وکیل مایکل شوماخر توضیح داد که چرا هرگز گزارش نهایی در مورد وضعیت پزشکی او وجود نداشته و نخواهد داشت.

افشای دلیل سکوت خبری طولانی اسطوره فرمول یک

به گزارش "ورزش سه"، چند ماه پس از دهمین سالگرد سانحه دراماتیک مایکل شوماخر هنگام اسکی در استراحتگاه مریبل فرانسه، فلیکس دام، که 15 سال وکیل خانواده شوماخر بوده است، از نحوه مدیریت این حادثه صحبت کرد. سکوت خانواده تقریباً از اولین دقیقه این رویداد وحشتناک ادامه داشته و عدم وجود گزارش رسمی در مورد وضعیت آنها جالب توجه است.

1946652

دام به رسانه آلمانی LTO گفت: «هنوز تصویر خبرنگاران و عکاسان متعددی را در ذهنم دارم که روزها پس از حادثه بیرون از بیمارستان گرنوبل منتظر دریافت اطلاعات بودند. برای کاهش فشار، اولین اطلاعات کلی در مورد جراحات با حضور پزشکان و در کنفرانس های مطبوعاتی در این شهر ارائه شد. در واقع این محتوا به عنوان حریم خصوصی طبقه بندی شده بود. این واقعاً جدید بود و تا آن زمان، اطلاعات در مورد مسائل خصوصی کاملاً تابو محسوب می شد.»

دام اذعان می کند که پس از کنفرانس های مطبوعاتی در بیمارستان آنها تردید داشتند که آیا بعداً گزارش نهایی در مورد وضعیت اسطوره آلمانی اتومبیل‌رانی ارائه کنند یا خیر و در نهایت تصمیم گرفتند این کار را نکنند.

1854523

دام که از سال 2008 خانواده شوماخر را همراهی می کند، ادامه داد: «همیشه بحث در مورد محافظت از مسائل خصوصی بود. البته، ما در مورد چگونگی امکان پذیر کردن آن بحث زیادی کردیم و در نظر گرفتیم که آیا گزارش نهایی در مورد سلامت مایکل ممکن است راه درستی برای انجام آن باشد یا خیر. بالاخره تصمیم گرفتیم گزارشی ندهیم چون در غیر این صورت باید مرتب این کار را ادامه می دادیم. می توانستیم تصور کنیم که رسانه‌ها بارها و بارها می‌پرسیدند، حالا او چطور است؟ یک، دو، سه ماه و سال ها بعد این پرسش ها قرار بود ادامه پیدا کند و خانواده مایکل نمی خواستند وارد چنین شرایطی شوند.»

دام در پایان گفت: «در واقع حتی دوستان مایکل هم نمی توانند پس از بازدید در مورد او صحبت کنند زیرا این یک ریسک بزرگ است. این به معنای افشای اطلاعات خصوصی خواهد بود و بنابراین، شخص ذی‌نفع می تواند در برابر افشای این اطلاعات خصوصی از خود دفاع کند، حتی اگر درز اطلاعات از آشنایان باشد.»

دیدگاه‌ها