کد خبر : 1977892 | 15 آبان 1402 ساعت 09:10 | 45.5K بازدید | 3 دیدگاه

کریم از پنج سی ال تا اولین ای سی ال

فوق ستاره فوتبال جهان در عراق آسیایی می‌شود

کریم بنزما فرانسوی مهاجم الاتحاد عربستان بار دیگر به لیگ قهرمانان بازمی‌گردد اما این بار با تیمی جدید پس از 6 ماه غیبت.

فوق ستاره فوتبال جهان در عراق آسیایی می‌شود

به گزارش ورزش سه، 17 می، کریم بنزما آخرین باز خود را در مسابقات لیگ قهرمانان انجام داد، زمانی که تیم اسپانیایی سابق او، رئال مادرید، در بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا 2022-2023، 0-4 مغلوب منچسترسیتی انگلیسی شد. بنزما پس از این دیدار و در تابستان 2023 و پس از پایان آخرین قراردادش به الاتحاد عربستان پیوست.

1950158

با وجود اینکه الاتحاد پس از جذب بنزما در فصل جاری دو بازی در لیگ قهرمانان آسیا انجام داد، اما این بازیکن فرانسوی تا به حال به میدان نرفته است.
کریم بنزما قرار است در بازی فردا مقابل نیروی هوایی عراق به میدان برود. در این دیدار که در ورزشگاه فرانسو حریری اربیل برگزار می‌شود، اولین حضور بنزما در سطح قاره آسیا را شاهد خواهیم بود.

1950160

این بازیکن فرانسوی دو بازی اول را به دلیل مصدومیت و عدم آمادگی از دست داد و دیدار تیمش مقابل سپاهان اصفهان در آخرین لحظات لغو شد.

بولت استقلالکریم بنزما سابقه بسیار خوبی در لیگ قهرمانان اروپا دارد، چه با لیون فرانسه و چه رئال مادرید.
بنزما با 90 گل به عنوان چهارمین گلزن برتر تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است 12 گل با المپیک لیون، و 78 گل مدافع رئال مادرید، با میانگین گلزنی 0.59 گل در هر بازی.

1950159

بولت استقلالدر مورد پاس گل، مجموع 30 پاس گل است که همه آنها با پیراهن رئال هستند، به استثنای 3 پاس گل اول با المپیک لیون. کریم بنزما تاکنون 11 بازی با الاتحاد در لیگ و جام حذفی انجام داده که 6 گل و 3 پاس گل به ثمر رسانده است.
همانطور که بنزما باید از دستاوردهای کریستیانو رونالدو، هم تیمی سابق خود در رئال مادرید و بازیکن فعلی النصر عربستان الگوبرداری کند، مجبور است نمایش‌های مشابهی را در قاره ارائه دهد. رونالدو در این فصل با 12 گل در لیگ به تنهایی در صدر فهرست گلزنان قرار گرفت در حالی که بنزما 7 گل با او فاصله دارد.

1950162

بولت پرسپولیسدر مورد لیگ قهرمانان آسیا که بنزما هنوز دوران حرفه‌ای خود را در آن آغاز نکرده است، الکساندر میتروویچ صربستانی از الهلال عربستان با 4 گل در صدر فهرست گلزنان قرار دارد.

پشت سر میتروویچ 8 بازیکن با 3 گل به نام‌های رونالدو و اندرسون تالیسکا از النصر، علی جاسم از نیروی هوایی عراق، رومارینیو برزیلی، هم تیمی بنزما در الاتحاد و هرناندز رودریگز از ایچوین یونایتد کره جنوبی، بغداد بونجاح الجزایری از السد قطر و لابا کوجو از العین اماراتی و مارتین آدام مجارستانی از اولسان هیوندای کره جنوبی.

دیدگاه‌ها