کد خبر : 1979203 | 20 آبان 1402 ساعت 19:33 | 3.1K بازدید | 1 دیدگاه

ناکامی پشت ناکامی برای تیروکمان با سرمربی خارجی!

تیراندازی با کمان ایران بعد از ناکامی در بازی‌های آسیایی هانگژو در کسب سهمیه المپیک پاریس هم ناکام بود.

ناکامی پشت ناکامی برای تیروکمان با سرمربی خارجی!

به گزارش "ورزش سه"، در آخرین روز از مسابقات تیراندازی با کمان کسب سهمیه المپیک پاریس، کمانداران ایرانی در بخش مردان و زنان در کسب سهمیه المپیک ناکام بودند تا امیدها برای حضور نمایندگان تیراندازی با کمان در المپیک 2024 به نزدیکی صفر برسد. تنها فرصت باقی مانده برای کمانداران خردادماه سال آینده در مسابقات جهانی خواهد بود که کار به مراتب از رقابت فعلی آسیایی هم سخت‌تر است.

در دو دوره قبلی که زهرا نعمتی و میلاد وزیری توانستند سهمیه المپیک ریو و توکیو را برای ایران به ارمغان بیاورند، در همین رقابت‌های کسب سهمیه در آسیا بود که در این دوره این اتفاق تکرار نشد. 

ناکامی کمانداران در کسب سهمیه در حالی رقم خورد که تیم ملی مدت‌هاست زیر نظر سرمربی کره‌ای فعالیت می‌کند، اما هم در بازی‌های آسیایی و هم در مسابقات کسب سهمیه المپیک بدترین نتایج ممکن رقم خورده است. 

تیراندازی با کمان که در بازی‌های آسیایی هم بدون اینکه حتی یک مدال کسب کند، به کشور بازگشت. هونگ سونگ هو، سرمربی کره‌ای تیم ملی تیروکمان قبل از اعزام به بازی‌های آسیایی هانگژو، اعلام کرده بود: "امیدوار هستیم در ریکرو انفرادی و تیمی به مدال برنز دست یابیم و در ماده کامپوند نیز انتظار داریم به مدال طلای انفرادی و مدال نقره تیمی دست یابیم و تصور می‌کنم توانایی کسب این مدال‌ها را داشته باشیم."

بولت پرسپولیساین سرمربی کره‌ای که پرداخت دستمزدش تاکنون چند میلیارد برای فدراسیون هزینه در بر داشته، نه تنها باعث پیشرفت این رشته نشده، بلکه افت جدی کمانداران در سطح آسیا و جهان نتیجه کارش بوده است. حداقل انتظار می‌رفت با حضور این مربی کره‌ای تک سهمیه‌ای که در دو دوره قبلی برای تیراندازی با کمان ایران در المپیک کسب شده بود، تکرار می‌شد، اما فعلا که این اتفاق رخ نداده است.

دیدگاه‌ها